Hyundai Inster Cross to off-roadowa wariacja jednego z najmniejszych crossoverów na świecie czyli Hyundai’a Inster. Co w tym aucie może zaskoczyć?
Trochę was okłamałem, bo nie wiem ile ten samochód będzie kosztować, ale skoro jest najmniejszy, to spora szansa, że będzie też najtańszy. Auto pojawi się w salonach w najbliższych miesiącach, więc nie będzie kazał na siebie dużo czekać. Czy zatem zagrozi Dacii Spring?
Około 25 tysięcy euro
Plotki o takiej cenie pojawiały się na temat zwykłej wersji Inster. Tutaj mamy do dyspozycji samochód bardziej modny i dopieszczony. Terenowe aspiracje to raczej wizualne dodatki, ale trzeba podkreślić specjalny zielony lakier, 17-calowe koła, bagażnik dachowy czy bojowe zderzaki w innym kolorze.
Inster Cross – jaki napęd?
Jak wspominałem, samochód będzie elektryczny, a klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch opcji napędu:
- 95 KM z baterią o pojemności 42 kWh (maksymalna moc ładowania to 85 kW)
- 115 KM z baterią o pojemności 49 kWh (ładowanie do 100 kW)
Samochód będzie raczej mikroskopijnych rozmiarów (3,8 m długości), ale pomieści 4 osoby i niewiele bagaży. Projekt coś niczym wspomniana Dacia, ale Koreańczycy zapowiadają, że auto będzie miało swojego brata bliźniaka spod znaku Kia, lecz ten pojawi się później.
Konrad Stopa
fot. Hyundai