Gusta Polaków mocno się zmieniły w ostatnim czasie. Dawni liderzy sprzedaży okupują dolną część rankingu a o prym walczą Toyota i Skoda.
W temacie hybryd to japońska marka ma zdecydowanie większe doświadczenie. Ma też zdecydowanie więcej modeli samochodów, które mogą korzystać z tego typu napędu. Nie dziwi zatem fakt, że gdy Polacy decydują się na samochód o napędzie hybrydowym, to najczęściej zaglądają do salonów Toyoty.
Potwierdzają to imponujące dane sprzedaży. Technologia hybrydowa zadebiutowała na polskim rynku w 2004 roku wraz z Toyotą Prius drugiej generacji. Licząc od tego momentu do końca 2022 roku Toyota sprzedała ponad 200.000 samochodów z napędem hybrydowym. Obecnie w ofercie japońskiej marki jest aż 8 modeli oferujących tego typu jednostki.
Największym zainteresowaniem cieszy się kompaktowa Corolla, która ustanowiła rekord sprzedaży na poziomie 50 445 sztuk. Wynik ten osiągnięto zaledwie w 3 lata, począwszy do 2019 roku.
Drugim najchętniej wybieranym modelem jest RAV4. Model ten w wersji hybrydowej jest dostępny od 2016 roku. Łączna sprzedaż w Polsce wyniosła 39 337 egzemplarzy.
Podium uzupełnił model CH-R, który również dostępny jest od 2016 roku. Do końca 2022 roku sprzedano łącznie 38.526 sztuk tego modelu z napędem hybrydowym.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Toyota