Po ćwierćwieczu nieobecności na rynku Honda Prelude wraca w nowym, hybrydowym wcieleniu. Stylowe coupé łączy emocje z efektywnością, zachowując charakter sportowego klasyka, który od zawsze kojarzył się z czystą przyjemnością z jazdy.
Nowa Honda Prelude e:HEV to powrót legendy w duchu XXI wieku. Japońskie coupé szóstej generacji czerpie inspiracje z szybowców, ponieważ jego linie są gładkie, a sylwetka niska i szeroka, a proporcje dopracowane jak w samochodach sportowych sprzed lat. Efekt? Auto wygląda lekko i dynamicznie nawet wtedy, gdy stoi w miejscu.
Nie jest to jednak tylko kwestia designu. Zawieszenie bazujące na rozwiązaniach z modelu Civic Type R, adaptacyjne amortyzatory i nowa generacja systemu stabilizacji toru jazdy (AHA) pozwalają Prelude prowadzić się z precyzją, której można oczekiwać po Hondzie z prawdziwego zdarzenia.

Honda S+ Shift – symulacja emocji i dźwięku sportowego silnika
Jednym z najbardziej wyjątkowych elementów nowej Hondy Prelude jest technologia S+ Shift, która symuluje działanie klasycznej skrzyni biegów. System tworzy efekt szybkiej zmiany przełożeń, pozwalając kierowcy poczuć emocje znane z jazdy sportowym autem z manualem.
Wirtualna, ośmiostopniowa skrzynia działa w połączeniu z aktywną kontrolą dźwięku, dostosowując brzmienie do prędkości i obrotów silnika. Wystarczy pociągnąć za łopatkę przy kierownicy, by poczuć realistyczne hamowanie silnikiem i natychmiastową reakcję przepustnicy. To zabieg czysto emocjonalny, ale sprawia, że kierowca czuje się bardziej „połączony” z autem.

Napęd e:HEV – hybryda z charakterem
Pod maską pracuje dobrze znany z innych modeli Hondy układ e:HEV. Tym razem w mocniejszej, 184-konnej konfiguracji. Składa się on z dwulitrowego silnika benzynowego oraz dwóch jednostek elektrycznych, które wspólnie dbają o dynamiczne, a jednocześnie płynne przyspieszenie.
Do wyboru są cztery tryby jazdy: Comfort, GT, Sport i Individual, które pozwalają dostosować charakter auta do nastroju kierowcy. Prelude potrafi więc być komfortowym gran turismo, ale też rasowym sportowcem. Wszystko w zależności od wybranego ustawienia.
Minimalistyczne, ale dopracowane wnętrze
Kokpit Hondy Prelude został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Deska rozdzielcza ma prosty układ, a jakość materiałów nie pozostawia wątpliwości co do klasy auta. Do wyboru są dwa warianty kolorystyczne – biało-niebieski lub czarno-niebieski. Oba z charakterystycznym dla tego modelu, sportowym sznytem.
Cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala mają własną grafikę Prelude i zmieniają kolory w zależności od wybranego trybu jazdy. Centralny ekran 9-calowy obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, a system audio Bose z ośmioma głośnikami zapewnia solidne brzmienie.

Pomimo smukłej bryły, auto oferuje cztery miejsca siedzące i praktyczny bagażnik typu hatchback o pojemności aż 663 litrów. W gamie lakierów pojawił się nowy odcień Moonlit White Pearl, a oprócz niego dostępne są Racing Blue Pearl, Meteoroid Grey Metallic i Crystal Black Pearl.
Bezpieczeństwo i cena
Honda nie zapomniała o bezpieczeństwie. System Honda SENSING został dopasowany do sportowego charakteru modelu. Adaptacyjny tempomat, system utrzymania pasa ruchu i asystent toru jazdy działają teraz płynniej i bardziej naturalnie, co przekłada się na większe zaufanie za kierownicą.
Prelude e:HEV będzie oferowana w jednej, bogato wyposażonej wersji. Cena w Polsce wyniesie 214 500 zł brutto.
Źródło: Honda







