• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Honda HR-V – 5 niespodzianek

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
24/07/2023
w Nowe
0
Honda HR V 6

Honda HR V 6

790
SHARES
7.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Honda HR-V z systemem hybrydowym e:HEV była jedną z pierwszych Hond tej linii. Za nią podąża Civic oraz całkiem nowe modele, jak ZR-V. Co w tym aucie mnie zaskoczyło?

Honda na naszym redakcyjnym parkingu pojawiła się już kilkakrotnie, więc zachęcam was serdecznie do przejrzenia standardowego testu – KLIK lub do krótkiego podsumowania wad i zalet na temat tego modelu – KLIKNIJ TUTAJ. W tym artykule skupię się jednak na pięciu niespodziankach, które zaskoczyły mnie w tym aucie. Pamiętajcie jednak, że niespodzianka nie zawsze jest pozytywna, chociaż tak się zazwyczaj kojarzy.

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Honda HR V 4
Honda HR V 4

1. E:HEV

Za skrótem e:HEV skrywa się dość innowacyjne rozwiązanie, w którym Japończycy odwrócili trochę rolę standardowej hybrydy i postanowili silnikiem spalinowym ładować baterię, a dopiero z niej zmagazynowana energia kierowana jest na koła. Omawiana Honda HR-V miała napęd na przód, a taki zabieg sprawił, że w spokojnej jeździe często korzystamy jedynie z energii elektrycznej. I to do 70 km/h. Przy hamowaniu oczywiście energia zostaje rekuperacyjnie odzyskiwana.

ADVERTISEMENT

Całość oparta na benzynowym silniku i akumulatorze ma łączną moc systemową 131 KM, więc nie jest to zbyt dynamiczny zestaw, ale pozytywnie odbija się w spalaniu.

Honda HR V 10
Honda HR V 10

2. Spalanie

Ideą hybrydy jest oszczędność paliwa i tutaj Honda odrobiła zadanie domowe w stu procentach. E:HEV jest naprawdę skuteczny pod tym względem i oferuje atrakcyjne wyniki. O ile jeździcie po mieście lub poza nim. Wówczas wyniki rzędu 4-6 litrów bezołowiowej na 100 kilometrów to pestka. Gorzej dzieje się na autostradzie, ale Honda HR-V nie jest stworzona do pokonywania szybkich prędkości (v-max auta to 170 km/h).

Honda HR V 2
Honda HR V 2

3. Bagażnik i tylna kanapa

Jak na kompaktowego SUV’a przystało, na tylnej kanapie nie brakuje miejsca dla dwóch pasażerów. Co więcej, fotele to tzw. Magic Seats, które znane są od lat u japońskiego producenta. Mniej więcej chodzi o to, że siedziska możemy podnieść do góry i wówczas bez problemu w kabinie zmieścimy wysokie przedmioty.

Co do bagażnika, ma on w tej wersji 320 litrów, a wydaje się być optycznie sporo większy. To jest właśnie ta niespodzianka, którą trudno jednoznacznie zdefiniować.

honda hrv 25
honda hrv 25

4. Biała tapicerka i dodatki wizualne

Nasze egzemplarz posiadał nietuzinkowe ozdobniki wizualne. A to w ciemnej karoserii pojawiały się czerwone dodatki w postaci listew, które nie wiem czy pasowały do granatowego lakieru. A to ciekawy element pojawił się również na przodzie auta, który bardziej pasuje do BMW z rodziny M niż Hondy.

W środku natomiast zastosowano jasną tapicerkę z ciemnymi elementami. Dosyć oryginalny zabieg, bo raczej łączy się bliższe sobie barwy, ale dzięki temu na pewno fotele Hondy się wyróżniają.

honda hrv 23
honda hrv 23

5. Automatyczna skrzynia biegów

W tym przypadku jest to jeszcze wirtualna przekładnia CVT, która zbiera więcej negatywnych niż pozytywnych opinii. W nowszych modelach Hondy takie rozwiązanie zastąpiono i wyszło to tym modelom na dobre. Tutaj przekładnia nadaje się do miasta i wirtualnie nieźle udaje biegi, ale mocniejsze przyciśnięcie gazu odbija się na niezbyt przyjemnych wrażeniach akustycznych.

To właśnie kolejna niezbyt dobra niespodzianka.

Honda HR V 11
Honda HR V 11

Honda HR-V oferuje też wiele innych ciekawych nowinek technicznych, ponieważ nie brakuje tu wyposażenie w kwestii komfortu lub bezpieczeństwa. Z aktywnym tempomatem i asystentem pasa ruchu przez pewien okres na drogach szybkiego ruchu pojedzie nawet sama, aczkolwiek staje się to powoli standard dla nowych samochodów. Dla mnie większą zaletą było to atrakcyjne spalanie i trafiony zestaw hybrydowy. Owszem może 10,7 sek do setki nie rusza serca, a i cena 144 900 złotych za najtańsze HR-V może trochę ostudzić emocje, ale nie wszystkie auta muszą być szybkie.

Mimo wszystko, HR-V to jednak ciekawa alternatywa dla europejskiej konkurencji.

Konrad Stopa

Zdjęcia Honda HR-V:

Honda HR V 2
Honda HR V 2
Honda HR V 3
Honda HR V 3
Honda HR V 4
Honda HR V 4
Honda HR V 5
Honda HR V 5
Honda HR V 6
Honda HR V 6
Honda HR V 7
Honda HR V 7
Honda HR V 10
Honda HR V 10
Honda HR V 11
Honda HR V 11
Tagi: ehevhondahonda hr-vhonda hr-v e:hevhr-vhrv
Poprzedni post

Co to jest ET i szerokość felgi?

Następny post

Rekord VW we Wrześni

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
7658308af1a78ccab19

Rekord VW we Wrześni

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET