Faceliftingi często wzbudzają wiele emocji. Odświeżone modele potrafią zmienić się bardzo, albo tylko trochę. Honda Civic X zmieniła się jeszcze mniej. Na pierwszy rzut oka tych różnic praktycznie nie zobaczymy.
Z zewnątrz zmienił się przedni zderzak. W dodatku nie jakoś bardzo. Dalej? To tyle. Więcej zmian zewnętrznych nie odnotowano. Przechodząc ulicą obok obecnej generacji Hondy Civic tylko dzięki niemu odróżnimy wersję sprzed i po liftingu.
Wewnątrz zmian jest trochę więcej. Podczas testu odnotowałem aż dwie!
Pierwszą z nich jest podzielenie przycisku służącego do zarządzania klimatyzacją. Wcześniej służył on tylko do tego. Teraz jest on podzielony na trzy części – doszła możliwość regulacji siły nawiewu fizycznymi przyciskami.
Druga zmiana w stosunku do wersji przedliftowej to delikatna modyfikacja panelu multimedialnego. Cyfrowe przyciski znajdujące się po lewej stronie zastąpione zostały przez przyciski fizyczne. Dodatkowo pojawiło się pokrętło do zmiany poziomu głośności muzyki oraz wyłączania i włączania systemu.
Obydwie zmiany to swego rodzaju regres technologiczny, ale według mnie jest to pozytywne zjawisko. Producenci przyzwyczajają nas do tego, że niedługo wszystko robić będziemy z poziomu tabletu. Za parę lat pewnie zastąpi nam on kierownicę. W tym temacie jestem jednak staromodny i lubię dużą ilość przycisków ułatwiających sterowanie, wiec według mnie są to zmiany jak najbardziej na plus.
Reszta pozostała w Hondzie Civic X bez zmian.
Swoje wrażenia z jazdy tym modelem opisywałem przy okazji testu Hondy Civic X hatchback z silnikiem 1.5 i skrzynią CVT. Było to jednak ponad 2 lata temu. Czy coś zmieniło się w postrzeganiu przeze mnie tego auta? Tak i nie. Prowadzi się tak samo dobrze, pali tak samo rozsądnie (około 6.5 l w trasie i 8 litrów w mieście), ma tak samo kiepskie nagłośnienie i jest tak samo wygodny. Zauważyłem jednak, że zaczął mi się on bardziej podobać. Nie jest to jednak kwestia faceliftingu. Po prostu się z nim opatrzyłem i po tym czasie stwierdzam, że jest jeszcze ładniejszy. Zresztą to chyba taka klasyka w Hondzie. Do wyglądu generacji „Ufo” nie mogłem się przekonać przez 2-3 lata. Po tym czasie stwierdziłem, że jest w sumie ciekawa. Widocznie do każdej generacji Civica trzeba po prostu dojrzeć.
Nad samymi wrażeniami z jazdy nie będę się rozwodził. Nie lubię się powtarzać. Zachęcam do przeczytania mojego poprzedniego testu. Tam znajdziecie więcej o tym jak jeździ obecna generacja Civica.
Podczas poprzedniego testu narzekałem na system multimedialny
A dokładniej na jego łączność z telefonem. Moim telefonem. System przez te ponad 2 lata na pewno przeszedł kilka aktualizacji. Ja w tym czasie zmieniłem telefon. Chyba nawet dwukrotnie. Podczas tego testu nie odnotowałem takich problemów. Wszystko działało tak jak powinno. Można więc przyjąć, że były to problemy z dogadywaniem się systemu multimedialnego Hondy z Huaweiem P8 Lite w 2017 roku. Obecny system dogaduje się z Samsungiem Galaxy Note 10 świetnie.
Ceny
Honda Civic X Sedan po faceliftingu dostępna jest tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Elegance, której cena to 104 200 zł oraz Executive, za którą należy zapłacić 113 200 zł. Obydwie wersje podstawowo wyposażone są w skrzynię manualną. Dopłata do skrzyni CVT wynosi 5 000 zł. Ja testowałem wersję Executive ze skrzynią CVT. Musiałbym za nią zapłacić 118 200 zł. Dużo, ale z drugiej strony jest to tak naprawdę maksymalnie wyposażony Civic. Dopłacić można jedynie do metalicznego lub perłowego lakieru (2 500 zł), pakietu chrom (2 500 zł), haka holowniczego (4 400 zł). Dwa ostatnie można zresztą kupić w pakiecie za 6 400 zł.
Podsumowując
Honda Civic X po faceliftingu nie przeszła dużych zmian. Są to jednak zmiany zdecydowanie na plus. Pisałem to już w poprzednim teście odnosząc się do działania skrzyni CVT. Napiszę i w tym.
Honda – świetna robota!
Tekst i zdjęcia: Arek Jurczewski
Honda Civic X
Ocena Honda Civic X
Wygląd: | [usr 9] |
Wnętrze: | [usr 8] |
Silnik: | [usr 9] |
Skrzynia: | [usr 8] |
Przyspieszenie: | [usr 8] |
Jazda: | [usr 9] |
Zawieszenie: | [usr 7] |
Komfort: | [usr 8] |
Wyposażenie: | [usr 8] |
Cena/jakość: | [usr 6] |
Ogółem: | [usr 8.0 text=”false” img=”06_red.png”] (80/100) |
Galeria zdjęć Honda Civic X
Dane techniczne Honda Civic X
Silnik: R4
Pojemność: 1498 cm3
Moc: 182 KM/ 6000 obr./min.
Moment: 220 Nm/ 1700-5500 obr./min.
Skrzynia biegów: CVT
0-100 km/h: 8.2 s
Prędkość max.: 200 km/h
Cena od: 104 200 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 118 200 zł