• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Hej, czy nie wiecie Mercedes-AMG GT jest już na świecie!

Adam Gieras Autor Adam Gieras
10/09/2014
w Newsy
1
1150

1150

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Do tej pory mogliśmy oglądać jedynie teasery, oficjalne zdjęcia fragmentów nadwozia i zakamuflowane AMG-GT na drogach i ulicach całego świata. Teraz Mercedes-AMG GT debiutuje w całej okazałości. I nie mówcie, że na niego nie czekaliście, bo i tak nie uwierzę.

Warto przeczytać

Dacia gra na nerwach BMW

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Najnowsze dziecko producenta ze Stuttgartu i potencjalnie najgroźniejszy konkurent Porsche 911, szerszej publiczności zostanie pokazany na salonie samochodowym w Paryżu. Jednak 9 września, czyli wczoraj, zgodnie z obietnicami, Mercedes przedstawił światu oficjalne zdjęcia AMG GT.

Co z nich wynika? Przede wszystkim to, że wcześniejsze przecieki były dość dokładne. Tył z wąskimi światłami, opływowy dach schodzący płynnie do tylnego zderzaka (widzicie tu analogię do Porsche 911?) i długi przód. Słowem, praktycznie wszystko się zgadza. Praktycznie, bo na teaserach przód wyglądał minimalnie ostrzej, a tył był mniej garbaty. Tak mi się przynajmniej wydaje. Zresztą przeglądając różne fora, portale i fanpage’e motoryzacyjne przeczytałem mnóstwo skrajnych opinii – od zachwytu do kubłów pomyj nad projektem Niemców.

Zostawmy to jednak z boku. Samochód jest bardziej zwarty, bardziej opływowy i mniejszy od SLS-a, którego teoretycznie ma zastąpić. Teoretycznie, bo choć SLS kończy swój żywot w gamie MB, to jest jednak sporo większym i zdecydowanie droższym samochodem od AMG GT. Krótko mówiąc – inna liga. Młodziak jest też sporo od większego brata lżejszy. Zastąpienie SLS-a dodaje mu zapewne wyższej rangi. Później niemiecki producent przypomni sobie, że SLS sprzedawał się dobrze i że można na takim projekcie znowu zarobić. Póki co – umarł król, niech żyje król. Mamy Mercedesa-AMG GT.

AMG-2

Mamy i wiemy co znajdzie się pod jego maską. Przede wszystkim 4-litrowe V8 w wersji z literką „S” po „GT”. 510 koni i 650 Nm pozwala zobaczyć pierwszą „setkę” na cyferblacie już po 3,8 sekundach. Nieźle! Słabsza wersja ma mieć „jedynie” 462 KM, 600 Nm i „robić” 100 km/h w 4 sekundy. Tylko dwie setne różnicy, 48 KM mniej, ale i mniejsza o 30 kg masa. Nadal bardzo dobrze!

Cóż pozostaje nam czekać do października. Wtedy poznamy więcej pikantnych szczegółów. A póki co, zapraszam do obejrzenia galerii!

 

AMG 6
AMG 6
AMG 8
AMG 8
AMG 10
AMG 10
AMG 9
AMG 9
AMG 11
AMG 11
AMG 7
AMG 7
AMG 5
AMG 5
AMG 12
AMG 12
AMG 3
AMG 3
AMG 4
AMG 4

 

 

Posłuchajcie też dźwięku V8-ki!

 

 

I zobaczcie jak AMG GT jeździ!

 

 

 

agier

fot. materiały producenta 

 

 

 

Tagi: aktualności motoryzacyjneAmgAMG GT oficjalniegaleriaMercedes AMG GTMErcedes-Benzoficjalne zdjęciaparyż 2014Porsche 911Salon Samochodowy w Paryżu 2014
Poprzedni post

Test: Skoda Roomster Noire 1.2 TSI

Następny post

Relacja z prezentacji Citroenów: C4 Cactusa i C1

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

dacia termofor 2

Dacia gra na nerwach BMW

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Dacia w Wielkiej Brytanii zagrała na nosie BMW swoją akcją marketingową wyśmiewając jednocześnie pomysł sprzedawania wyposażenia samochodu w formie miesięcznego...

orlen

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Do startu nowego sezonu F1 jeszcze chwilę zostało, ale mamy wieści z polskiego obozu. Orlen został sponsorem zespołu Scuderia AlphaTauri,...

Nissan Max-Out

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Autor Damian Kaletka
26/01/2023
0

Być może, jednak zapewne nie trafi on do seryjnej produkcji.

Prawo Jazdy

Ile kosztuje egzamin na prawo jazdy w 2023?

Autor Konrad Stopa
25/01/2023
0

Inflacja dotknęła również kursantów i chętnych na prawko w 2023. Egzamin na prawo jazdy podrożał - wiemy ile będzie trzeba...

Następny post
glowne glowne

Relacja z prezentacji Citroenów: C4 Cactusa i C1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET