Ostatni rok był dla całej grupy VAG dość udany. Podczas poznańskich targów podsumowano wyniki grupy na polskim rynku i przedstawiono plany na przyszłość.
W zeszłym roku grupa Volkswagena była liderem polskiego rynku z udziałem na poziomie 29%. Stało się tak pomimo problemów z dostępnością niektórych modeli i wersji silnikowych w związku z WLTP. Liderem wśród marek była oczywiście Skoda, przed Volkswagenem. Zarejestrowano ponad 155 tys. nowych samochodów grupy.
Przedstawiciele marki podczas Poznań Motor Show pochwalili się, że wszystkie nowe modele w 2018 r. zostały ciepło przyjęte przez klientów. Mowa przede wszystkich o SUV-ach wszelkiej maści jak T-Roc, Skoda Karoq, nowym Touaregu i Audi Q8.
Co dalej?
Plan na 2019 rok to 30 nowych modeli osobowych i użytkowych na polskim rynku. Część z nich już jest w sprzedaży m.in. Seat Tarraco czy Cupra Ateca. Za chwilę w salonach pojawi się Porsche 911, Skoda Kamiq oraz VW T-Cross. Później zaprezentowany zostanie nowy Passat. Tyle z najważniejszych 'klasycznych’ samochodów.
Długofalowy plan Volkswagena obejmuje znaczne rozszerzenie kompetencji w dziedzinie aut elektrycznych. Wymuszają to regulacje unijne dotyczące obniżania średniej emisji CO2 w całym przekroju gamy modelowej. Najważniejszym debiutantem ma być Volkswagen I.D – elektryczny kompakt, rywal dla Nissana Leaf. Ma być zbudowany na nowej platformie dla elektryków MEB i kosztować poniżej 130 tys. zł. Szefowie marki są optymistami po dobrej reakcji rynku na nowe Audi e-tron oraz Porsche Taycan.
Bartłomiej Puchała
fot. materiały motopodprad.pl