Ford przedstawił opracowanego przez zespół Ford Performance Focusa RS. Samochód legitymuje się mniejszą mocą, niż początkowo podawano, ale i tak jest nieźle. Zresztą sprawdźcie sami!
Jeszcze niedawno po sieci krążyły plotki, że nowy RS wyciągnie 350 KM z turbodoładowanego silnika o mocy 2.3-litra. Podczas wczorajszej premiery okazało się, że moc zatrzyma się na 320 KM i 433 Nm. Niby 20 KM więcej od VW Golfa R i aż 40 KM więcej od Seata Leona Cupry, ale 350 KM w „podstawie” brzmiałoby dumniej, tym bardziej, że VW szykuje się do prezentacji Golfa R 400.
Nie ma jednak tego złego. 320 KM, produkowane przez jednostkę ze zmienioną turbosprężarką Twin-Scroll o niskiej bezwładności, we współpracy z większym intercoolerem, układem dolotowym o zwiększonej zdolności napełniania, sportowym układem wydechowym optymalizującym charakterystykę dźwięku silnika, przekazywane będzie na cztery koła!
Napęd o nazwie Ford Performance All-Wheel-Drive, wspierany przez Dynamic Torque Vectoring oraz specjalnie przygotowywane do tej wersji zawieszenie przyjdą kierowcy z pomocą nawet w najtrudniejszym zakręcie, a specjalnie zaprojektowane opony przez Michelin w rozmiarze 235/35 R19 dodatkowo przykleją auto do podłoża. Klient jeszcze w salonie będzie też mógł się zdecydować na wyczynowe Michelin Pilot Sport Cup 2 lub Michelin Pilot Super Sport do jazdy na co dzień.
Ford Focus RS będzie dostępny w czterech kolorach: Nitrous Blue, Stealth Grey, Shadow Black i Frozen White. Póki co nie znana jest cena i osiągi samochodu. Czekamy!
agier
fot. Ford