• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Geely Starray EM-i – hybryda na polską kieszeń

Marcin Koński Autor Marcin Koński
26/10/2025
w Nowe samochody, Wypad
0
Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński

Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński

286
SHARES
2.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeśli skłaniasz się do zakupu nowego hybrydowego SUV-a, to Geely swoją propozycją może albo mocno namieszać w głowie, albo zupełnie rozwiązać wszelkie wątpliwości. Właśnie na rynek wjeżdża Starray EM-i, kuszący ceną 150 tysięcy złotych, ale czy tylko tym?

Dynamiczna ekspansja chińskich marek motoryzacyjnych, to coś, do czego zdążyliśmy już przywyknąć i wydaje się, że jest to celowy zabieg. Nie chodzi mi jedynie o to, że o markach takich jak BYD, Omoda, czy Geely, ciągle mówi się w kontekście kolejnych, dołączających do gamy modeli. To również sposób na budowanie świadomości konsumentów — czyli was — oraz pozostanie w pewnego rodzaju „topce” sekcji poświęconej nowościom.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

I raczej, nie inaczej było w przypadku nowego modelu Geely, czyli Starray EM-i. Trzy miesiące po prezentacji pierwszego, w dodatku elektrycznego, EX5, do gamy dołączył samochód, który zapewne bardziej zainteresuje polskich kierowców. Starray jest bowiem hybrydą z silnikiem o akceptowalnej pojemności (1,5 litra) oraz zasięgu godnym solidnych turbodiesli, czyli ponad 940 km. Co więcej, dzięki baterii trakcyjnej o pojemności 18,4 kWh, auto potrafi przejechać bezszelestnie do 83 km, co w zupełności wystarcza do codziennej jazdy.

Geely Starray EM i 2025 15 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 15 fot. Marcin Koński

Wyjątkowo łagodny potworek

Co jeszcze jest w stanie zaoferować napęd nowego Geely? Systemowo, samochód rozwija 262 KM i tyle samo niutonometrów. W połączeniu z masą własną około 1,7 tony, zestaw pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna, to ograniczone elektronicznie 170 km/h. Czy są to wartości imponujące? Nieszczególnie, ale zdaje się, że nie tym Geely chciało robić wrażenie.

To, czym Starray chce do siebie przekonać, to bogactwo wyposażenia, ogrom przestrzeni wewnątrz, poczucie obcowania z samochodem premium oraz rzecz jasna, cena. Zanim jednak przejdziemy do najważniejszego, Starray to naprawdę duży samochód. Nadwozie mierzące ponad 4,7 metra długości, 1,9 szerokości oraz niespełna 1,7 wysokości, bez problemu mieści czterech, a nawet pięciu byków mojej postury (187 cm wzrostu), zapewniając więcej, niż zadowalającą przestrzeń na głowę oraz kolana.

Geely Starray EM i 2025 30 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 30 fot. Marcin Koński

Szukasz ceny? Jeszcze nie tutaj.

Miękkie i wygodne siedzenia nowego Geely, już w standardzie pokryte są skórą ekologiczną w kolorze szaroniebieskim, bądź brązowym (ten drugi, dostępny jest jedynie w bogatszej odmianie). Kokpit, prezentuje się schludnie i minimalistycznie. Między siedzeniami znalazła się półka na dwa telefony oraz zestaw przycisków, a najważniejsze informacje dla kierowcy, wyświetlane są przez dwa tablety oraz opcjonalny head-up. Jeśli mogę na coś ponarzekać, to na nielogiczne umiejscowienie przycisku świateł awaryjnych, który jakimś cudem, trafił na podsufitkę.

Chciałbym wspomnieć coś o tym, jak ten samochód jeździ, ale pewnie bardziej interesuje cię, ile to kosztuje. Cena hybrydowego Starray-a, zaczyna się od 149 900 złotych. W tej kwocie, otrzymujesz samochód w jednym z sześciu kolorów oraz niemal wszystkim, czego możesz od niego oczekiwać. Cała reszta, czyli ewentualna, jasna tapicerka, czujniki parkowania z przodu, wyświetlacz Head-up, zestaw audio Flyme Sound, ładowarka indukcyjna, większe felgi, okno dachowe, wentylowane siedzenia, pamięć ustawień foteli, oświetlenie ambientowe oraz elektryczna klapa bagażnika, będzie wymagała dopłaty 17 tysięcy złotych.

Geely Starray EM i 2025 19 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 19 fot. Marcin Koński

Jak jeździ Geely? Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia.

Prezentacja auta odbyła się na torze szkoleniowym, gdzie mogłem przekonać się, jak sprawnie samochód hamuje na skrajnie mokrej nawierzchni. Jak dobrze jedzie po łuku w takich warunkach oraz jak łatwo daje się kontrolować podczas niespodziewanego poślizgu tylnej osi. Jeśli chcesz na szybko wiedzieć, jak Starray sprawuje się w takich warunkach, to odpowiem, że broni się naprawdę dzielnie.

Kiedy siedziałem z tyłu, podczas próby hamowania (z ominięciem przeszkody), czułem lekką nerwowość bliższej mi osi. Jakby ABS nie do końca wiedział, gdzie interweniować. Co ciekawsze, odczucie za kierownicą, było zupełnie inne. Samochód bardzo długo pozostawał niewzruszony na trudności próby, ulegając prawom fizyki dopiero przy maksymalnych, dopuszczonych szybkościach (czyli od ok. 60 km/h). Podobnie sprawa wyglądała podczas jazdy po okręgu. Starray dzielnie szukał resztek przyczepności, nawet w okolicach 40 km/h. Oczywiście, wyjeżdżając z zakrętu, Geely jechało już sporo wolniej, jednak wciąż utrzymywało się w torze jazdy.

Geely Starray EM i 2025 11 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 11 fot. Marcin Koński

Próba wyprowadzenia samochodu z nadsterowności była najbardziej widowiskowa, bo o Starray-a w piruecie, nie było trudno. Nie jest to wina samochodu, bo układ kierowniczy całkiem nieźle przekazuje informacje z przedniej osi i błyskawicznie reaguje na skręt kierownicą. To wyzwanie pokazało, że Geely jest w stanie wyjść obronną ręką, nawet z najtrudniejszego poślizgu. Na końcu, zorganizowano coś na wzór eko-wyścigu na skradanie się w trybie elektrycznym, w którym nie tylko osiągnąłem najgorszy wynik, ale też nie zmieściłem się w limicie czasowym. Może następnym razem, takie combo będzie honorowane specjalną nagrodą. 

Marcin Koński

Zdjęcia Geely Starray EM-i

Geely Starray EM i 2025 01 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 01 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 02 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 02 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 06 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 06 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 08 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 08 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 10 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 10 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 11 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 11 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 12 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 12 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 13 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 13 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 15 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 15 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 17 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 17 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 18 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 18 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 19 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 19 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 20 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 20 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 21 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 21 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 22 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 22 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 23 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 23 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 24 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 24 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 25 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 25 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 26 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 26 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 27 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 27 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 28 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 28 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 29 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 29 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 30 fot. Marcin Koński
Geely Starray EM i 2025 30 fot. Marcin Koński

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: geelyGeely Starray EM-ipierwsza jazdastarray
Poprzedni post

Następca Skody 1000MB. Dostał jedną literkę więcej i futurystyczny wygląd

Następny post

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Marcin Koński

Marcin Koński

Marcin Koński - autor Motopodprad.pl

Podobne artykuły

Volkswagen Tiguan 265 KM (5)

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Autor Konrad Stopa
12/11/2025
0

Volkswagen Tiguan to sprawdzony gracz w segmencie SUV-ów. Jest z nami od dłuższego czasu, a najnowsza generacja dostępna jest w...

Skoda Superb

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Autor Damian Kaletka
10/11/2025
0

Osobiście sięgnąłbym po inny układ napędowy.

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Maxus 4x4 Offroad day 6

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Autor Mateusz Próchnicki
07/11/2025
0

Maxus to azjatycki producent, który twierdzi, że jego samochody posiadają off-roadowy charakter. By nas do tego przekonać zabrał dziennikarzy i...

Następny post
Volkswagen Tayron

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM - tym razem się uda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.