• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Fototest: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM Blackstorm

Adam Gieras Autor Adam Gieras
13/02/2015
w Nowe
1
DSC 00582

DSC 00582

140
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na klapie, tylnych drzwiach i masce przyklejono jej logotyp wysokościomierza, w środku ten sam wzór ma wyszyty na fotelach.Tak wyróżnia się z tłumu nowa wersja limitowana Dacii Duster. Zwą ją Blackstorm. Tylko co ona ma wspólnego z lotnictwem?

 

Warto przeczytać

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Jak dla mnie nic, co nie zmienia faktu, że z dodatkowymi żółtymi przeszyciami foteli, żółtymi lusterkami, stalowo-szarymi felgami aluminiowymi i dodatkowym wyposażeniem wewnątrz to nadal  świetny sposób na uśmiech za kierownicą każdego dnia. Co prawda DD najlepiej czuje się na szutrze i zabłoconych leśnych duktach, ale za sprawą bardzo miękkiego zawieszenia sprawdza się również dobrze na dziurawych miejskich arteriach.

DSC_0023

Jedynie podróż autostradą męczy Dacię. Choć dojście do prędkości maksymalnej (niecałe 170 km/h) trwa naprawdę chwilę, a Duster, mimo że nie jest królem zakrętów, dzielnie znosi próby wejścia w każdy łuk, to jednak krótkie przełożenia skrzyni biegów i słabe wyciszenie karoserii dają się we znaki – przy 140 km/h nie można prowadzić już normalnej rozmowy.

DSC_0032

Żółte lusterka, emblemat 2,3,4,5,6 ALT na tylnych drzwiach, masce i klapie, szare felgi aluminiowe, a poza tym to zwykła wersja Laureate z plastikowymi osłonami udającymi aluminium, zderzakami w kolorze nadwozia i ciemnymi tylnymi szybami. Mimo to Duster wygląda dobrze i może się podobać.

DSC_0003

Chociaż ja osobiście wolałbym wersję z czarnymi zderzakami i kołami na zwykłych felgach. O dziwo taki kompletny golas może mieć napęd 4WD (jak ten na zdjęciu należący do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad).

DSC_0008

To jedno z dwóch zdjęć, na których Duster jest czysty. Jazda zabłoconymi leśnymi duktami za bardzo prowokowała…

DSC_0053

Po 5 minutach jazdy, bok Dacii oklejony był błotem. Zjazd na plażę nad rzeką Liwiec po ostrej skarpie nie stanowił żadnego problemu.

DSC_0060

Wyjazd, choć trochę cięższy, również nie zniechęcił Dustera. Niestety nie widać tego na zdjęciu, ale DD ma całkowicie odsłonięte nadkola – straszy gołą blacha, a to niedobrze. Wyskakujące z kół kamienie zdzierają lakier – za kilka lat może być tam rudo…

DSC_0062

Przydałby się minimalnie wyższy prześwit, ale nie zawadziłem.

DSC_0039

Spory minus za plastikową obudowę progów – za każdym razem brudziłem o nią nogawkę. Błoto dostawało się również pod klamki, więc nie dało się otworzyć ubrudzonego samochodu czystą ręką. Zdecydowanie zamontowałbym chlapacze!

DSC_0049

Duster uwielbia teren. Nie ma reduktora, nie oparto go też na ramie, ale jest lekki i ma genialny napęd 4WD zapożyczony od Nissana. Po zapięciu napędu na stałe tylko bardzo głęboki piach lub bardzo wysoka woda mogą Dacię zatrzymać. Tam, gdzie zwykła osobówka nie wjedzie, DD czuje się jak ryba w wodzie.

DSC_0036

Wysokościomierz na masce…

DSC_0117

I na tylnej klapie…

DSC_0034

Przód wygląda sympatycznie – ciekawy wzór grilla, lampy przednie przywołujące na myśl pszczele oczy, długa maską, którą widać zza kierownicy oraz masywne błotniki. Przeszkadzają tylko te żółte lusterka…

DSC_0122

Jedną z najlepszych rzeczy w tym aucie jest silnik diesla 1.5 dCi o mocy 110 KM.

DSC_0119

Jednostka 1.5 do dobrze znana, nienowa już produkcja Renault. 240 Nm dostępnych już przy 1750 obr./min. wystarczy, żeby mocno pchać Dustera ku nowej przygodzie. Silnik sympatycznie dla ucha klekocze, jest żwawy (12,5 sekundy 0-100 km/h) i niedużo pali (na trasie udało mi się zejść do 5,6 l/100 km). Maska, co ciekawe, trzyma się na teleskopie.

Jak tu czysto – nic dziwnego, na liczniku niecałe 400 km przebiegu…

DSC_0030

Bagażnik ma pojemność 408 litrów (w wersji 4×4). Wystarczy!

DSC_0125

Co ciekawe, pod podłogą zmieściło się pełnowymiarowe koło zimowe.

DSC_0045

Duster zdobywca!

DSC_0075

Deska rozdzielcza przyjemna dla oka, ale wykonana z tanich i twardych plastików.

DSC_0064

Na sporej kierownicy emblemat lotniczy (tu też?). Poza tym pseudo aluminiowe wstawki, morze plastiku, pokrętła jak w autach z lat 90-tych, klakson jak w starych Francuzach w przełączniku świateł – jednym słowem tanio, ale nic podczas jazdy nie skrzypi.

DSC_0071

Blackstorm ma nawigację. Prosta w obsłudze, ale umieszczona tak, że ciężko obserwować jej ekran podczas jazdy…

DSC_0129

Jest też Bluetooth i zestaw multimedialny z wejściem USB – gra słabo…

DSC_0092

Kontrolę trakcji i ESP da się wyłączyć tylko przy niewielkich prędkościach podczas jazdy w trudnym terenie. Po przekroczeniu ok. 50 km/h elektronika sama się włącza. Szkoda!

DSC_0079

Zestaw wskaźników jak w Dacii Logan. Oszczędności duże – zabrakło np. obrotomierza dla wersji z silnikiem wysokoprężnym…

DSC_0106

Bardzo przyjemnie pracująca skrzynia biegów. Krótka jedynka zastępuje reduktor. Lewarek dobrze leży w dłoni – nie jest ani za duży ani za mały.

DSC_0096

Wieniec kierownicy obszyto ekologiczną skórą. Za kierownicą pilot do radia i telefonu.

DSC_0100

Kierownica, choć ma cienką więźbę, dobrze leży w dłoniach. Mogłaby być tylko minimalnie mniejsza. Regulacja tylko w pionie…

DSC_0113

Fotele w wersjo Blackstorm wyglądają ładnie. Szkoda tylko, że siedzisko jest za bardzo skierowane do dołu (nie ma możliwości regulacji), przez co znowu się zsuwałem. Trzymania na boki praktycznie nie ma…

DSC_0110

Najważniejszy przełącznik w tym aucie. 2WD kieruje napęd na przednie koła, w trybie AUTO tylne koła załączają się jedynie wtedy, gdy przednie stracą przyczepność. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak w terenie. Blokujemy napęd ustawieniem LOCK (spięte sprzęgło międzyosiowe i ABS przełączony w tryb terenowy) i w drogę!

DSC_0042

A to wszystko za 71 900 zł, choć można mieć bez navi i żółtych akcentów już za 69 000 zł. Prawdziwa okazja!

Jeżeli chcielibyście przeczytać pełny test, to zapraszam >>> tu <<<<

 

Adam Gieras

 

DSC 00045
DSC 00045
DSC 00103
DSC 00103
DSC 00112
DSC 00112
DSC 00122
DSC 00122
DSC 00195
DSC 00195
DSC 00362
DSC 00362
DSC 0043
DSC 0043
DSC 00451
DSC 00451
DSC 00491
DSC 00491
DSC 00542
DSC 00542
DSC 00562
DSC 00562
DSC 00602
DSC 00602
DSC 00621
DSC 00621
DSC 00641
DSC 00641
DSC 0071
DSC 0071
DSC 00752
DSC 00752
DSC 00792
DSC 00792
DSC 0081
DSC 0081
DSC 0092
DSC 0092
DSC 00961
DSC 00961
DSC 01001
DSC 01001
DSC 01061
DSC 01061
DSC 01101
DSC 01101
DSC 0112
DSC 0112
DSC 01131
DSC 01131
DSC 0117
DSC 0117
DSC 0119
DSC 0119
DSC 0122
DSC 0122
DSC 00302
DSC 00302
DSC 0125
DSC 0125
DSC 01261
DSC 01261
DSC 01291
DSC 01291
DSC 00582
DSC 00582
DSC 00341
DSC 00341
DSC 00533
DSC 00533
DSC 0039
DSC 0039
DSC 00322
DSC 00322
DSC 00231
DSC 00231

 

Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM Blackstorm – dane techniczne:

Pojemność silnika: 1461ccm
Moc: 110KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 240Nm przy 1750obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: 4×4
0-100km/h: 12,5sek.
V-maks: 168km/h
Zużycie paliwa średnie: 7,5 litra
Pojemność baku: 50litrów
Wymiary: 4315/1821/1625[długość/szerokość/wysokość] [mm]
Waga: 1294kg
Pojemność bagażnika: 408/[1570] l [po złożeniu kanapy]

Cena egz. testowanego: od 71 900 zł

 

 

Tagi: Daciadacia dusterDacia Duster 1.5 dCi 110 KM BlackstormDusterfototestgaleriarumuński suvtesttest redakcyjnywrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Honda Civic Type-R: 300 KM i 270 km/h?

Następny post

Kto pyta nie błądzi: DS 3 1.6 THP 156 KM

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Kia Niro HEV 2022 28

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Autor Marcin Koński
20/03/2023
0

Najnowsza odsłona Kii Niro wygląda zdecydowanie bardziej zadziornie od zachowawczego poprzednika i — choć może nie widać na pierwszy rzut...

Honda Jazz Crosstar 2023 14

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Autor Konrad Stopa
17/03/2023
0

Honda Jazz niczym bumerang wraca do naszej redakcji co jakiś czas. Tym razem zwróciłem uwagę na 5 niespodzianek, które zaskoczą...

Hyundai Ioniq 5 vs KIA EV6 5

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Autor Paweł Kaczor
16/03/2023
1

Kia i Hyundai to dwa motoryzacyjne bliźniaki. Niby różne, niby patrzące na siebie spode łba, ale jednak blisko ze sobą...

Hyundai Tucson 4

Test: Hyundai Tucson – awangarda z Korei

Autor Bartosz Kowalczyk
15/03/2023
0

Gdy Tucson IV generacji wchodził na rynek zaskakiwał awangardowym podejściem do designu. Po blisko 3 latach, sprzedaż nie łapie zadyszki,...

Następny post
ds3

Kto pyta nie błądzi: DS 3 1.6 THP 156 KM

Komentarze 1

  1. Adam Wytyk says:
    8 lat ago

    Na elektronikę która przeszkadza jest stary dobry sposób- bezpieczniki :P

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET