• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ford Ranger Plug-in Hybrid — dlaczego tak późno?!

Marcin Koński Autor Marcin Koński
01/11/2025
w Użytkowe, Wypad
0
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (17)

Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (17)

188
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Trzy lata od debiutu obecnego Rangera, producent pokazał prawdopodobnie najlepszy samochód dla rolnika oraz przedsiębiorcy. Pick-up z hybrydowym napędem typu PHEV, który nie tylko oferuje mocny napęd, ale też bezemisyjne 50 km zasięgu. To też doskonała możliwość do wykorzystania trójfazowej instalacji elektrycznej, powszechnej w miejscu pracy. 

Mimo, że hybrydy typu plug-in, znane są światu od niemal 2 dekad, to połączenie tego typu technologii z pick-up-ami, wcale nie jest czymś oczywistym. W końcu mówimy o samochodach, którym najbliżej jest do terenówek z krwi i kości. Takich opartych na ramie. Z prawdziwym napędem na obie osie, który można dodatkowo zablokować na mechanizmach różnicowych. Offroadowe monstra, na ogół poruszają się dzięki napędowi, zamieniającemu paliwo w hałas oraz niszczenie zieleni wszędzie tam, gdzie nie wjedzie zwykła „osobówka”. Można powiedzieć, że poruszamy się po jednym z najbardziej konserwatywnych segmentów w motoryzacji. To swoisty stan Alabama wśród samochodów.

Warto przeczytać

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Test: Hyundai Staria – brzydkie kaczątko czy ufoludek?

I owszem, nawet w Polsce da się kupić elektrycznego pick-up-a, jednak takie samochody cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Mimo tego, jest pewna szansa na elektryfikację tego segmentu, czego dowodem jest nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid. Samochód, który poza możliwością holowania przyczepy o masie 3,5 tony, może zabrać na pakę 1000 kg i bezszelestnie przejechać do 50 km, ale po kolei. Czym taki samochód wyróżnia się z zewnątrz? Wprawne oko dostrzeże dodatkową klapkę z piorunem, sugerującym lokalizację gniazda do ładowania. Drugie oko, znajdzie 3 cm wyższą przestrzeń ładunkową, mimo zachowania oryginalnej wysokości progu załadunku.

Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (4)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (4)

Samochód do pracy i zawstydzania ścigantów

W środku, hybrydowy Ranger właściwie w żaden sposób nie wyróżnia się na tle klasycznego modelu, co wcale nie musi być wadą. I bez tego, samochód jest wygodny, sowicie wyposażony, a także całkiem nieźle wyciszony (choć gwizd turbosprężarki słychać dość wyraźnie). Do dyspozycji prawej stopy, masz 281 KM oraz niemal 700 Nm momentu obrotowego, wytwarzanego przez zespół silnika elektrycznego oraz 2.3-litrowego EcoBoosta (sam produkuje odpowiednio 190 KM i 412 Nm). Tak potężne wartości, wędrują do automatycznej, dziesięciobiegowej przekładni. Następnie, za pomocą skrzyni rozdzielczej, kierowane są na tylne, bądź wszystkie koła (w zależności od wybranego trybu jazdy). W ten sposób, Ranger nie traci żadnego ze swoich terenowych autów.

A w trasie? Setka na prędkościomierzu pojawia się po nieco ponad 9 sekundach. Dalszy sprint, kończy interwencja ogranicznika szybkości, który niczym nie wyróżnia się na tle innych Rangerów. Ten, posłusznie odmawia dalszego rozpędzania się, osiągnąwszy 180 km/h. W praktyce, samochód sprawie osiągał moją szybkość przelotową, całkiem nieźle izolując od hałasu otaczającego powietrza. Samo prowadzenie, w niczym nie odbiegało od tego, jak prowadzi się samochód terenowy. Ranger jest lekko gumowaty w reakcji na skręt kierownicą, co można tłumaczyć nie tylko bardziej terenowymi nastawami układu kierowniczego, ale też sporymi oponami AT. Największym plusem, jest spalanie. To, przy całkiem sprawnym tempie, nieznacznie przekroczyło 12 l/100 km.

Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (7)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (7)

Strażnik bezdroży

Trochę więcej mogę powiedzieć o właściwościach terenowych Rangera. Niemal połowa trasy testowej, wiodła bezdrożami, ciągnącymi się między Warszawą, a Górą Kalwarią. Ścieżka wiodła nie tylko ubitymi szutrami, czy duktami otoczonymi zagajnikami. Ranger musiał też przedrzeć się przez błoto, kopny piach, rowy, strome zjazdy i podjazdy, co wykonał praktycznie bez najmniejszego wysiłku. Jedynie miniaturowa wersja Pustyni Błędowskiej, wymagała dołączenia przedniego napędu oraz wybrania trybu „piasek” z pośród zyliona trybów jazdy. I tutaj Ford naprawdę się postarał, przygotowując auto na praktycznie każdą nawierzchnię oraz sposób jazdy. Ale i bez tego, hybrydowy Ranger ze standardowym prześwitem (226 mm) i oponami AT, to całkiem niezły materiał do przemierzania bezdroży.

Wystarczy, że wcześniej przygotujesz co najmniej  281 257,95 złotych brutto. Dużo? To przyjrzyjmy się prezentowanemu modelowi. Auto w odmianie Wildtrack, w kolorze „cyberpomarańczowym” i m. in. parą, niewiele mówiących pakietów „Technology 52” i „Cargo 3”, kosztuje już 328 416,15 złotych z VAT. Drogo? Trochę tak, jednak z drugiej strony, użytkowy Ford nie ma konkurencji, co może zwiększyć hegemonię na rynku. Szczególnie, że wbrew pozorom, taki plug-in ma naprawdę dużo sensu. Zwłaszcza tam, gdzie „trójfazówka” jest czymś oczywistym.

Marcin Koński

Zdjęcia Ford Ranger Plug-in Hybrid:

Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (1)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (1)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (2)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (2)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (3)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (3)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (4)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (4)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (5)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (5)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (6)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (6)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (7)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (7)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (9)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (9)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (10)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (10)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (11)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (11)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (12)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (12)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (13)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (13)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (14)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (14)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (15)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (15)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (16)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (16)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (17)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (17)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (18)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (18)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (19)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (19)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (20)
Ford Ranger Plug in Hybrid 2025 22 fot (20)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: fordford rangerford ranger phevford ranger plug-in hybridpierwsza jazdarangerranger phevranger plug-in
Poprzedni post

Cupra Leon Sportstourer – wady i zalety

Następny post

Test: Hyundai Staria – brzydkie kaczątko czy ufoludek?

Marcin Koński

Marcin Koński

Marcin Koński - autor Motopodprad.pl

Podobne artykuły

Leapmotor B10 (10)

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Autor Paweł Kaczor
06/11/2025
0

Motoryzacyjna marka Leapmotor coraz odważniej poczyna sobie w naszym kraju. Do miejskiego elektrycznego T03 oraz również elektrycznego, ale zdecydowanie większego...

Volkswagen ID BUZZ 1

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Autor Bartosz Kowalczyk
04/11/2025
0

Elektryki można lubić lub nienawidzić, ale obiektywnie można stwierdzić, że wyróżniają się zazwyczaj odmienną stylistyką, zaczepnymi detalami. Nieco inaczej sprawa...

Hyundai Staria (5 of 28)

Test: Hyundai Staria – brzydkie kaczątko czy ufoludek?

Autor Paweł Zaorski
02/11/2025
0

Do tego modelu musiałem podejść z dystansem, Hyundai Staria mimo, że mi się wizualnie nie podoba to z pewnością rozumiem...

Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński

Geely Starray EM-i – hybryda na polską kieszeń

Autor Marcin Koński
26/10/2025
0

Jeśli skłaniasz się do zakupu nowego hybrydowego SUV-a, to Geely swoją propozycją może albo mocno namieszać w głowie, albo zupełnie...

Następny post
Hyundai Staria (5 of 28)

Test: Hyundai Staria - brzydkie kaczątko czy ufoludek?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.