• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ford Puma ST – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
07/07/2023
w Nowe
0
Ford Puma ST 23 1

Ford Puma ST 23 1

303
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Skoro grupa crossoverów w Europie jest tak popularna, to nie ma co się dziwić, że powstał segment sportowych aut tego typu. Bez wątpienia jednym z ciekawszych jest Ford Puma ST. Jakie ma zalety i wady?

Ford Puma ST w wściekle wyrazistym zielonym kolorze pojawił się na naszym redakcyjnym parkingu po długiej nieobecności, ale nie mogłem sobie odmówić przyjemności sprawdzenia tego auta. Standardowy test wykonał Kuba i możecie przeczytać go tutaj – KLIK, a ja w żołnierski sposób napiszę wam co mi się w tym aucie spodobało, a co nie.

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Ford Puma ST 23 35
Ford Puma ST 23 35

Ford Puma ST – zalety:

1. Przyjemne prowadzenie

Ford nawet w cywilnych modelach zawsze przodował pod względem czucia układu kierowniczego. Nie dziwi więc fakt, że w bardziej sportowych modelach ST jest jeszcze lepiej. Nie inaczej jest w przypadku omawianej Pumy ST, która czerpie wiele z mniejszej Fiesty ST, ale jednak nadwozie jest trochę wyższe. Mimo to, samochód prowadzi się bardzo pewnie i nie sprawia kłopotów podczas pokonywania szybko zakrętów.

ADVERTISEMENT

Sama kierownica jest też przyjemna, bo wieniec obszyty jest skórą, a do tego jest gruba i pewnie leży w dłoniach. Oczywiście możliwość wybrania trybu jazdy (od normalnych po sportowe) lekko zmienia charakterystykę układu kierowniczego oraz sztywność i siłę wspomagania, ale w każdym z ustawień Ford prowadzi się pewnie.

Ford Puma ST 23 25
Ford Puma ST 23 25

2. Trzycylindrowy silnik

Koneksje z Fiestą ST widać oczywiście również pod maską. W Pumie zastosowano ten sam zestaw napędowy, czyli trzycylindrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra. Z silnika wyciśnięto 200 koni mechanicznych, a całość naprawdę skonstruowano tak, by kierowca nie odczuwał braku tego jednego cylindra. W mojej opinii działowi Ford Performance udało się to zrobić doskonale, bo na pewno jest zaletą tego modelu.

Do tego wszystkiego auto nieźle brzmi (układ wydechowy zaprojektowany by cieszyć ucho) oraz nie jest zbytnio paliwożerny. W trasie Puma ST może spokojnie zaspokoić się 6-7 litrami, a w mieście około 8-9 litrów. Oczywiście dynamiczna jazda trochę to spalanie podniesie, ale i tak są to umiarkowane wartości pasujące nawet do zwykłego auta, a nie sportowca.

Ford Puma ST 23 28
Ford Puma ST 23 28

3. Klimatyzacja na swoim miejscu

Może nie jest to najważniejsza cecha wersji ST, ale fajnie, że panel klimatyzacji pozostał tu w osobnej i klasycznej formie z pokrętłami i przyciskami. Nie przeszkadza nawet fakt, że klimatyzacja jest jednostrefowa (lecz automatyczna).

Ford Puma ST 23 19
Ford Puma ST 23 19

Ford Puma ST – wady:

1. Wymagające kubełki

Jak na sportowe auto przystało, Puma ST posiada specjalne kubełkowe fotele. I mimo, że są podgrzewane, to są dość ciasne. Wszystko po to by przygotować ciało kierowcy do szybkiej jazdy. W teorii wszystko brzmi doskonale, ale oparcie siedzeń jest tak mocno wyprofilowane, że większość osób może czuć lekki dyskomfort.

Trzeba więc trzymać fason lub przyzwyczaić się do lekkiego ucisku. A w długiej trasie może to lekko przeszkadzać.

Ford Puma ST 23 2
Ford Puma ST 23 2

2. Twardawe zawieszenie

I podobnie jak powyżej trudno narzekać na twardsze zawieszenie w samochodzie o przeznaczeniu sportowym. Trudno jednak wyobrazić sobie Pumę ST jako auto torowe lub weekendowe. Większość egzemplarzy będzie przecież używane na co dzień, a tutaj mniej komfortowe zawieszenie może odbić się czkawką. Może nie jest aż tak betonowo jak w Focusie ST Performance, ale kierowca i pasażerowie odczują na własnej skórze gorszą drogę i nierówności.

Warto uważać też na krawężniki, bo niskoprofilowe opony i ładne felgi dosyć szybko mogą ucierpieć w miejskiej dżungli.

Ford Puma ST 23 31
Ford Puma ST 23 31

3. Dźwięki wydechu i silnika z audio

Tak, jak już wspomniałem, Ford Puma ST zawiadiacko brzmi. Moim zdaniem lepiej ją jednak słuchać na zewnątrz niż w środku, ponieważ w kabinie odgłos może być trochę przekłamany. Wszystko przez sztuczne podbicie dźwięku przez system audio (Bang&Olufsen), który sam w sobie jest świetny. Szkoda, że ma taką ukrytą funkcję.

Ford Puma ST 23 11
Ford Puma ST 23 11

Powoli podsumowując ten tekst śmiało powiem, że zalety Pumy ST zdecydowanie przewyższają wady tego modelu. Ten samochód nie może być uniwersalny, więc decydując się na sportowy wariant trzeba trochę komfortu poświęcić. A produkty Forda od działu Performance dają naprawdę sporo frajdy z jazdy i posiadania takiego auta. Na crossovera ze zdjęć trzeba wydać nie mniej niż 150 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę, że zwykłe kompakty potrafią tyle kosztować, to bardziej wymagający wariant nie jest już tak odległy.

No nic – czas zabrać tę zieloną żabkę na kręte, pozamiejskie drogi. Na razie!

Konrad Stopa

Zdjęcia Ford Puma ST:

Ford Puma ST 23 1 1
Ford Puma ST 23 1 1
Ford Puma ST 23 2
Ford Puma ST 23 2
Ford Puma ST 23 3
Ford Puma ST 23 3
Ford Puma ST 23 4
Ford Puma ST 23 4
Ford Puma ST 23 5
Ford Puma ST 23 5
Ford Puma ST 23 6
Ford Puma ST 23 6
Ford Puma ST 23 7
Ford Puma ST 23 7
Ford Puma ST 23 8
Ford Puma ST 23 8
Ford Puma ST 23 9
Ford Puma ST 23 9
Ford Puma ST 23 10
Ford Puma ST 23 10
Ford Puma ST 23 11
Ford Puma ST 23 11
Ford Puma ST 23 12
Ford Puma ST 23 12
Ford Puma ST 23 13
Ford Puma ST 23 13
Ford Puma ST 23 14
Ford Puma ST 23 14
Ford Puma ST 23 15
Ford Puma ST 23 15
Ford Puma ST 23 16
Ford Puma ST 23 16
Ford Puma ST 23 17
Ford Puma ST 23 17
Ford Puma ST 23 18
Ford Puma ST 23 18
Ford Puma ST 23 19
Ford Puma ST 23 19
Ford Puma ST 23 20
Ford Puma ST 23 20
Ford Puma ST 23 21
Ford Puma ST 23 21
Ford Puma ST 23 22
Ford Puma ST 23 22
Ford Puma ST 23 23
Ford Puma ST 23 23
Ford Puma ST 23 24
Ford Puma ST 23 24
Ford Puma ST 23 25
Ford Puma ST 23 25
Ford Puma ST 23 26
Ford Puma ST 23 26
Ford Puma ST 23 27
Ford Puma ST 23 27
Ford Puma ST 23 28
Ford Puma ST 23 28
Ford Puma ST 23 29
Ford Puma ST 23 29
Ford Puma ST 23 30
Ford Puma ST 23 30
Ford Puma ST 23 31
Ford Puma ST 23 31
Ford Puma ST 23 32
Ford Puma ST 23 32
Ford Puma ST 23 34
Ford Puma ST 23 34
Ford Puma ST 23 35
Ford Puma ST 23 35
Ford Puma ST 23 36
Ford Puma ST 23 36
Ford Puma ST 23 37
Ford Puma ST 23 37

Dane Techniczne Ford Puma ST:

Silnik: R3, turbo
Pojemność: 1497 cm3
Moc: 200 KM
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm
0 – 100 km/h: 6.7 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Skrzynia biegów: 6 – biegowa, manualna
Cena: od 149 500 złotych

Tagi: fordford pumaford puma stpuma stwady i zaletywady i zalety ford puma st
Poprzedni post

Hyundai Kona – polska premiera

Następny post

Pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy w Polsce

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
9G2A8444

Pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy w Polsce

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET