• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ford Puma Hybrid – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
16/03/2022
w Nowe samochody
0
Ford Puma 1.0 155 KM 1

Ford Puma 1.0 155 KM 1

247
SHARES
2.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ford Puma jako najmniejszy crossover tej popularnej marki próbuje przekonać do siebie miejskich klientów. W pakiecie St-line oraz hybrydowej wersji ma na to papiery. Sprawdźmy więc jego wady i zalety!

To zwykła hybryda z litrowym silnikiem i mocą aż 155 KM. Standardowy test tego auta możecie przeczytać tutaj, a ja skupię się na prostym porównaniu, które zwraca uwagę nie tylko na te pospolite aspekty jak silnik, czy cena.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Omoda 9 vs. Volvo XC60

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Zalety Forda Puma:

1. Pakiet ST-Line

Nie da się ukryć, że w miejskim aucie wygląd jest istotny. W końcu strona wizualna we współczesnym aucie jest czasem ważniejsza dla klientów niż cała reszta. Ford Puma z pakietem ST-Line może się naprawdę spodobać. Niebieski lakier oraz dynamiczne dodatki sprawiają, że ten crossover wyróżnia się na ulicy i zdecydowanie odróżnia od standardowej odmiany.

Warto więc zastanowić się nad taką opcją. A jeśli chodzi o reflektory, które przypominają te z Porsche ja mam wątpliwości. A wy co sądzicie?

2. Układ kierowniczy

Nie wiem jak Ford to robi, ale ich auta od lat prowadzi się bardzo dobrze. Najbardziej czuć to w busach tej marki, które prowadzą się po prostu jak osobówki. Ford Puma jeździ więc również bardzo dobrze. Opcjonalna skórzana kierownica z czerwonymi przeszyciami jest gruba i mięsista dzięki czemu dobrze leży w dłoni i nieźle się nią operuje. Sam układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i działa z odczuwalnym oporem.

Może to się nie wszystkim spodobać, ale dla mnie to spory plus, bo auto po prostu się „czuje”. Poza tym nie przechyla się niebezpiecznie na zakrętach.

3. Audio B&O

Spędzając wiele godzin w samochodzie naturalnym jest słuchanie muzyki. Dobre nagłośnienie w miejskim aucie nie jest standardem, więc należy pochwalić Forda za współpracę z niezłymi firmami audio. Bang&Olufsen na pewno należy do tej grupy, więc i ja to zaznaczę.

Z głośnikami Pumy jest jednak jeszcze jeden szczegół, ale o tym później.

Wady Forda Puma:

1. Twarde zawieszenie

Jeżdżąc Pumą po dużym mieście już w pierwszych kilometrach zauważyłem, że zawieszenie różni się od innych konkurencyjnych samochodów. W testowanym Fordzie jest ono zdecydowanie sztywniejsze, co odbija się na komforcie podróży. Czuć nie tylko większe nierówności, ale też mniejsze ubytki. Uważać też trzeba na krawężniki.

Oczywiście nie oznacza to, że autem nie da się jeździć. Po prostu jazda jest bardziej odczuwalna również z poziomu zawieszenia

2. Wydech z głośników

I wraca sprawa audio. Niestety Ford ma w swoim zwyczaju nawet do sportowych wersji swoich aut pakować emulatory głosu podbijających walory dźwiękowe. Oszukując tym samym podróżujących, ponieważ efekt jest trochę sztuczny. Oczywiście w trybie sportowym cecha ta jest najbardziej odczuwalna, ale i w opcji normalnej też czasem da o sobie znać.

3. Hybryda i spalanie

Puma EcoHybrid została wyposażona w silnik o pojemności 1 litra i mocy aż 155 KM. To też zwykła hybryda bez możliwości ładowania. Przez to samochód w teorii powinien oszczędzać paliwo. Opcja ta nie pozwala jednak wymusić przez kierowcę jazdy na prądzie.

Efekt rzeczywisty jest taki, że naprawdę trzeba się postarać by zejść w trasie poniżej 7 litrów. W mieście te wartości są dużo wyższe, ponieważ ja uzyskałem około 8-9 litrów. Moim zdaniem ciut za dużo! Ostatnio 225-konne 308 paliło mniej.

Dla uzupełnienia dodam, że Ford Puma ze zdjęć to naprawdę wysoko wyposażona wersja, więc jego cena również nie jest najniższa. Mniej więcej będzie to około 120 tysięcy złotych. Jak na przedstawiciela segmentu B, nawet ładnego, trochę dużo.

Z drugiej strony osobiście porównując plusy i minusy stwierdzam, że tych pozytywnych cech w tym aucie jest więcej!

Konrad Stopa

Tagi: fordford pumaford puma hybridpumawady i zalety ford puma
Poprzedni post

Bentley z świetnymi wynikami za 2021 rok

Następny post

Aston Martin Vantage z V12

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

omoda 9 vs volvo xc60

Trudne Wybory: Omoda 9 vs. Volvo XC60

Autor Paweł Kaczor
13/11/2025
0

Omoda weszła na nasz rynek z impetem. Wparowała niczym kuna w rabarbar. Omoda 5 łączy niską cenę z… niską ceną,...

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Autor Konrad Stopa
12/11/2025
0

Volkswagen Tiguan to sprawdzony gracz w segmencie SUV-ów. Jest z nami od dłuższego czasu, a najnowsza generacja dostępna jest w...

Skoda Superb

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Autor Damian Kaletka
10/11/2025
0

Osobiście sięgnąłbym po inny układ napędowy.

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Następny post
vantage v12 4

Aston Martin Vantage z V12

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.