Jeep Renegade

Ford pokazał Focusa Active w nadwoziu kombi

Kompletnie inne zawieszenie to główna różnica między wersją Avtive, a pozostałymi Focusami.

Po prezentacji Focusa Active w nadwoziu hatchback teraz wiemy także jak wygląda kombi. To właśnie ta odmiana powinna znajdować więcej nabywców jako Active, z powodu większej praktyczności. Ani w jednym ani w drugim nie będzie jednak dostępny napęd AWD.

ford focus active wagon 1024x576 Ford pokazał Focusa Active w nadwoziu kombi

Główną różnicą względem zwykłego Focusa jest tylne zawieszenie. Tutaj zastosowano układ wielowahaczowy, a całe auto siedzi wyżej o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu. Do tego inne stabilizatory, sprężyny i amortyzatory oraz opony o wyższym profilu. W komputerze wersji Active kierowca ma do dyspozycji dwa nowe tryby jazdy. Pomogą one na śliskich lub grząskich nawierzchniach.

Ford Focus Active będzie dostępny z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi Ecoboost (1.0 oraz 1.5) lub 4-cylindrowymi dieslami (1.5 lub 2.0). Do tego skrzynia manualna 6-biegowa lub 8-stopniowy automat nowej konstrukcji.

Bartłomiej Puchała
fot. Ford

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.