Ford pokazał Focusa Active w nadwoziu kombi

Kompletnie inne zawieszenie to główna różnica między wersją Avtive, a pozostałymi Focusami.

Po prezentacji Focusa Active w nadwoziu hatchback teraz wiemy także jak wygląda kombi. To właśnie ta odmiana powinna znajdować więcej nabywców jako Active, z powodu większej praktyczności. Ani w jednym ani w drugim nie będzie jednak dostępny napęd AWD.

ford focus active wagon 1024x576 Ford pokazał Focusa Active w nadwoziu kombi

Główną różnicą względem zwykłego Focusa jest tylne zawieszenie. Tutaj zastosowano układ wielowahaczowy, a całe auto siedzi wyżej o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu. Do tego inne stabilizatory, sprężyny i amortyzatory oraz opony o wyższym profilu. W komputerze wersji Active kierowca ma do dyspozycji dwa nowe tryby jazdy. Pomogą one na śliskich lub grząskich nawierzchniach.

Ford Focus Active będzie dostępny z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi Ecoboost (1.0 oraz 1.5) lub 4-cylindrowymi dieslami (1.5 lub 2.0). Do tego skrzynia manualna 6-biegowa lub 8-stopniowy automat nowej konstrukcji.

Bartłomiej Puchała
fot. Ford

Dyskusja

komentarzy

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.