• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ford Mustang Shelby GT500 – żmija o mocy 700+

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
14/01/2019
w Newsy
0
2020 ford shelby gt500 1

2020 ford shelby gt500 1

141
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Shelby GT500 to zawsze było coś więcej niż Mustang, a w najnowszej odsłonie to będzie nawet coś więcej niż muscle car!

Wyścig zbrojeń w klasie amerykańskich muscle cars nabrał ostatnio wściekłego tempa. Ostatnim słowem póki co są Challengery Hellcat i Demon – ten ostatni to potwór o mocy 840 KM przeznaczony bardziej do wyścigów na 1/4 mili niż do jazdy po drogach. Teraz czas na ruch ze strony Forda, którym jest nowiutki Shelby GT500 o mocy 'większej niż 700 KM’. Ile dokładnie? Nie wiadomo, Ford nie chce odkrywać wszystkich kart. Punktem odniesienia będzie więc Hellcat jako ten cywilny, ale Mustang ma mieć nad nim przewagę zdolności jazdy po torze.

Warto przeczytać

MG Motor wchodzi do Polski. Na początek trzy modele

Alfa Romeo Stelvio wyróżniona

Koniec Hondy e

Najszybszy Ford w historii

W kategorii czystej mocy nowy Shelby jest najmocniejszym Fordem jakim można poruszać się po drogach. Nawet egzotyczny GT nie może się poszczycić takimi liczbami, choć ma on swój unikalny, odrębny charakter. Mustang pozostanie zawsze Mustangiem, ze swoim V8 umieszczonym z przodu i napędem na tył. W tym przypadku mówimy o 5,2 litrowym, aluminiowym potworze składanym ręcznie. Dołożono mu wielki intercooler i sprężarkę mechaniczną. Po raz pierwszy Mustang zyska skrzynię dwusprzęgłową – tutaj akurat o siedmiu przełożeniach.

ADVERTISEMENT

Mustang Shelby będzie oniemiająco szybki na prostej, ale siła nie jest jego ostatnim słowem. Ford obiecuje znacznie lepsze właściwości jezdne dzięki oponom Michelin Pilot Sport Cup 2 i nowej generacji amortyzatorów MagneRide rodem z działu Ford Performance. Ten sam dział jest odpowiedzialny za sukcesy modelu GT w wyścigach długodystansowych, w tym Le Mans. Za hamowanie odpowiadają największe tarcze w amerykańskich autach – 420 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo. Dostępny będzie pakiet Carbon Fiber Track, którego głównym komponentem będą karbonowe felgi, wielkie tylne skrzydło i agresywniejszy splitter. Takie auto powinno wykroczyć znacznie poza granice muscle cars – w końcu te auta nigdy nie radziły sobie dobrze na zakrętach.

Wnętrze bardziej premium

W Shelbym GT500 poprawiono to, co w Mustangach jest najczęściej krytykowane, czyli wnętrze. Pewnie ma to związek także z przekroczeniem pewnej bariery cenowej, powyżej której twarde plastiki są już passe. Pojawiły się wykończenia włóknem węglowym oraz alcantarą z ozdobnymi przeszyciami. W standardzie znajdą się wirtualne zegary znane już z Mustanga GT po lifcie oraz system Ford SYNC 3 z łącznością mobilną. Za dźwięk premium będzie odpowiadał duński Bang&Olufsen dostarczający system audio z 12 głośnikami. Tylko po co komu audio, gdy ma się ponad 700-konne V8?

Kiedy Ford ujawni resztę detali na temat Shelby GT500? Wiadomo tyle, że trzeba czekać. Przede wszystkim czekamy na potwierdzenie ile dokładnie mocy wygeneruje pół-wyczynowe V8 z kompresorem.

Bartłomiej Puchała
fot. Ford

Tagi: aktualnościfordford mustangmuscle carnewspremierashelby
Poprzedni post

Toyota Supra Mk. V – wreszcie oficjalnie!

Następny post

Bezlitosne przecieki – Renault Clio i Peugeot 208

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

MG.030.STUDIO.PR gigapixel standard width 1900px

MG Motor wchodzi do Polski. Na początek trzy modele

Autor Bartłomiej Puchała
01/12/2023
0

Od 1 grudnia 2023 rozpoczyna się oficjalna działalność MG Motor w Polsce. W ofercie chińsko-brytyjskiej marki znajdują się dwa crossovery...

Alfa Romeo Stelvio Ti5

Alfa Romeo Stelvio wyróżniona

Autor Paweł Oblizajek
30/11/2023
0

Rzadko się zdarza, by samochód z takim stażem na rynku wciąż otrzymywał nagrody. Jednak Alfa Romeo pokazuje, że nadal można....

305680 HONDA E AND FIREBLADE TAKE CENTRE STAGE AT PRESTIGIOUS RED DOT DESIGN

Koniec Hondy e

Autor Paweł Oblizajek
30/11/2023
0

Miał być sukces. Okazało się, że jest spektakularna porażka. Honda e to najmniejszy samochód w gamie japońskiego producenta przygotowany do...

Dacia Duster nowa

I jest – nowa Dacia Duster

Autor Konrad Stopa
29/11/2023
0

Dacia Duster w 2024 zyska ciekawe nadwozie, lepsze wnętrze, ale stanie się też hybrydą. Jak oceniacie te zmiany? To już...

Następny post
clio 5 2019 miniature 1 1

Bezlitosne przecieki - Renault Clio i Peugeot 208

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version