• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ford Mustang na torze w Bednarach

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
31/07/2015
w Nowe, Wypad
0
IMG 03051

IMG 03051

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tak, w końcu jest! Ford Mustang bez kombinacji dostępny w całej Europie, w tym w Polsce. Przynajmniej w teorii, bo na razie cała seria przeznaczona na nasz rynek została wyprzedana. Czekaliśmy na to ponad 50 lat, więc nie ma się co dziwić, ale czy było warto czekać?

Po kilku godzinach jazd na podpoznańskim torze w Bednarach, gdzie miałem okazję pojeździć sportowo w bezpiecznych warunkach, spróbuję odpowiedzieć na to pytanie. To oznacza jednak, że poniżej nie przeczytacie standardowego testu, więc nie dowiecie się ile miejsca jest na tylnej kanapie lub jak duży w Mustangu jest bagażnik. Po prostu jest to mało istotne.

Ale w końcu do rzeczy! Nowy Ford Mustang wygląda bardzo agresywnie i dynamicznie. Mimo, że ten fastback nie posiada aż tak wielkiej maski jak egzemplarze sprzed kilkudziesięciu lat, to nie brak w nim odwołań do protoplasty. Nakarmiony wieloma informacjami z marketingowych gadek mogę Wam przekazać, że linia na masce jest zaadoptowana z I generacji, a cały przód z grillem i klapą to zaciśnięta pięść – widzicie to? Jeszcze nie, to wystarczy zobaczyć tylne reflektory z pionowymi lampami, tego już nie ma nigdzie indziej!

Warto przeczytać

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Według mnie Mustang wygląda mega atrakcyjnie i zawadiacko. Owszem, wejście na rynek starego kontynentu ugrzeczniło model i zrobiło go trochę wychudzonym muscle carem. Przez to wiele osób ma pretensje  do Forda i uważa nowego Mustanga za brzydala – ale, to już ich prywatna sprawa…

IMG_0312

Najważniejsze elementy zostały – emblematy konia, szerokie nadwozie i drzwi bez ramek. Nic tylko zakładać skórzaną kurtkę i okulary przeciwsłoneczne typu Aviator. Dodatkowo Ford od razu przygotował wersję „convertible”, więc można „przyszpanować” również wsiadaniem. Uzupełniając dodam, że dostępny jest tylko miękki dach (składa się dosłownie w kilka sekund), a na prezentacji pojawiły się cabrio tylko ze słabszym silnikiem. Ważne, że bez dachu Mustang też wygląda fajnie, aczkolwiek bez porównania do coupe.

Ten mniejszy silnik to kontrowersyjna konstrukcja Ecoboost o pojemności 2,3 litra i 314 KM, który brzmi dość słabo, ale napędza tego rumaka (1620 kg) w około 5,5 sekundy do setki. Kontrowersyjny, ponieważ teoretycznie muscle car z motorem pasującym bardziej do Mondeo niż Mustanga to pomyłka. Praktycznie jednak, auto może pędzić aż 250 km/h, a silnik nieźle sobie z nim radzi. Czy to sporo? W porównaniu z V8 oczywiście nie, ale obiektywnie patrząc silnik jest wystarczający. Świetnie współpracuje z kierowcą, a sam samochód o dziwo skręca i to nieźle – jest po prostu europejsko. Ponadto sprzęgło oraz manualna skrzynia biegów (6 przełożeń) są mniej toporne niż w GT z V8.

Drugie testowane auto to pięciolitrowe V8, które jest całkiem inną bajką. GT zobowiązuje, więc 421 KM i 528 NM maksymalnego momentu obrotowego wyrywa z piskiem opon do setki w 4,9 sekundy, a gdyby nie elektroniczne kagańce jazda nim byłaby bardzo wymagająca. Będąc właścicielem zostalibyście namiętnymi widzami prognozy pogody, ponieważ jazda Mustangiem GT po mokrym to lekko stresowe zajęcie – na szczęście dziś na torze (a może właśnie nie…) elektroniczne stabilizatory były „ON”. Przez to jazda, nawet bardzo agresywna była do opanowania i stopniowała adrenalinę. Oczywiście prędkość maksymalna wersji V8, to również 250 km/h (blokada elektroniczna).

IMG_0311
A jak na tych koniach się jeździ? Mówiąc kolokwialnie „z bananem na ustach”, ponieważ nawet słabszy Ford dostarcza sporej frajdy z jazdy i to również po krętych trasach. Mustang przestał być jedynie królem prostych i prowadzi się prawie idealnie. Prawie, ponieważ wspólnie z instruktorami stwierdziliśmy, że Focus ST robi to lepiej. Jednakże do wersji GT czułem większy dystans i respekt, więc duch prawdziwego Mustanga został, Ecoboostem mógłbym jeździć na co dzień.

Dlaczego? Bo jest spokojniejszy, w środku mniej surowy i nowoczesny. Oczywiście w wersji GT również nie brakuje nowego systemu infomedialnego SYNC 2, klimatyzacji, podgrzewanych siedzeń i elektrycznych „ułatwiaczy”. W wersji Ecoboost to pasuje, w GT chciałoby się karbonu, aluminium, a nie ładnych plastików.

To jednak nieistotne gdy popatrzymy w cennik Forda. Mustang GT z pięciolitrowym potworem kosztuje około 170 tysięcy złotych. Co fajniejszego kupicie za taką cenę? Chyba nie Golfa R? To wybór pomiędzy sanatorium w Ciechocinku, a plażą w Saint Tropez na sierpniowy urlop. Poza tym różnica między mniejszym silnikiem to tylko 20 000 zł (od 148 000 zł), radzę więc dopłacić!

IMG_0303
Z grzeczności zapomnę wspomnieć o spalaniu, bo po prostu nie przystoi. Poza tym na torze były to wartości z okolic 40 litrów. Czekamy na możliwość testów standardowych, to wówczas moja relacja będzie bardziej konwencjonalna i na pewno mniej emocjonalna. Czy lepsza? Ocenicie sami.

Dlatego też dziękujmy Fordowi, że dał nam opcję swobodnego obcowania z Mustangiem. Mam nadzieję, że już niedługo dzięki temu nowe Mustangi zaleją polskie ulice, by każdy prawdziwy fan motoryzacji mógł go zobaczyć i usłyszeć na żywo. Takie nowości na rynku to ja rozumiem, więc warto było tyle czekać!

Konrad Stopa

IMG 03231
IMG 03231
IMG 0318
IMG 0318
IMG 0317
IMG 0317
IMG 0308
IMG 0308
IMG 03051
IMG 03051
IMG 03041
IMG 03041
IMG 03101
IMG 03101
IMG 0311
IMG 0311
IMG 0312
IMG 0312
IMG 0322
IMG 0322
IMG 0316
IMG 0316
IMG 03031
IMG 03031
IMG 0302
IMG 0302
IMG 03011
IMG 03011
IMG 03001
IMG 03001
IMG 02982
IMG 02982
IMG 02962
IMG 02962
IMG 02953
IMG 02953
IMG 02943
IMG 02943
IMG 02933
IMG 02933
IMG 02925
IMG 02925
IMG 0320
IMG 0320
IMG 03211
IMG 03211
IMG 0309
IMG 0309
IMG 03241
IMG 03241
IMG 0325
IMG 0325
Tagi: fordford mustanggtmocmustangnowy Mustangpierwsza jazdarwdshelbytorv8
Poprzedni post

Zarycz dla życia – naśladujemy silniki F1 – MY TEŻ!!!

Następny post

Najważniejsze fakty o ubezpieczeniu Assistance

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Mokka 1.2 Turbo 2025 14 & Opel Frontera Electric 2025 02 fot. Marcin Koński

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Autor Marcin Koński
16/05/2025
0

Po ubiegłorocznym debiucie nowego Grandlanda, niemiecki producent postanowił odświeżyć pozostałe modele w gamie SUV-ów. Dlatego też Opel Mokka otrzymał dyskretny...

mg3 vs cliio

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
0

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest...

Mazda 3 2025 (4)

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Autor Kacper Mazur
14/05/2025
0

Mazda od lat stara się udowadniać, że samochód to coś więcej niż środek transportu – może być źródłem radości, dumy...

Air Water by Porsche (2)

Air | Water by Porsche po raz pierwszy w Polsce!

Autor Mateusz Próchnicki
13/05/2025
0

Po sukcesie dwóch pierwszych edycji w Kalifornii organizatorzy Air|Water skierowali swój wzrok na Warszawskie centrum. Trzecia edycja zawita na Nocny...

Następny post
916495 50801631

Najważniejsze fakty o ubezpieczeniu Assistance

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij