Ford i Volkswagen razem!

W dzisiejszych czasach podejmowanie współpracy różnych marek w celu stworzenia jednego wspólnego modelu nie jest niczym nowym. To nie jest tylko cięcie kosztów. To jest również, a może i przede wszystkim wzajemnie wykorzystanie najnowszych technologii oraz zapewnienie maksymalnego wykorzystania linii produkcyjnych.

Podobne rozwiązanie zastosował Ford wspólnie z Fiatem (Ford Ka bazujący na płycie podłogowej Fiata 500 był produkowany w polskich zakładach FCA w Tychach). W dobie grupowych zwolnień w branży motoryzacyjnej, które są skutkiem pandemii, informacja o współpracy Forda i Volkswagena powinna szczególnie ucieszyć pracowników niemieckiej fabryki w podpoznańskim Antoninku.

To właśnie tu, w największej fabryce Volkswagena w Polsce będzie powstawał nowy Ford Transit Connect. Najmniejszy dostawczak Forda będzie bazował na zaprezentowanym w lutym bieżącego roku Volkswagenie Caddy piątej generacji.  Rozpoczęcie produkcji Forda Transita Connect planowane jest na  początek 2021 roku.

Na tym jednak nie koniec. W ramach podjętej współpracy możemy się spodziewać także nowego Volkswagena Amarok. Tym razem model ten będzie zbudowany na dobrze znanym Fordzie Ranger. Podjęta w tym zakresie kooperacja wydaje się bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Nie da się ukryć, że Ford ma zdecydowanie większe doświadczenie w produkcji pojazdów typu pickup niż niemiecki producent.  Wstępnie określono, że nowy Volkswagen Amarok będzie produkowany od 2022 roku w zakładach Silverton w RPA.

Paweł Oblizajek
fot. Volkswagen

Dyskusja

komentarzy

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.