Mimo dwóch cylindrów mniej nowy GT będzie znacznie szybszy od poprzednika.
Dokładnie 655 KM – tyle ma wyciskać Ford z silnika 3.5 V6 EcoBoost. Jest to o ponad setka koni więcej niż w poprzedniku, a auto będzie także znacznie lżejsze. Nowy GT waży 1385 kg względem 1538 kg w starszej odmianie produkowanej w latach 2003-2007. Maksymalny moment obrotowy wyniesie niebagatelne 745 Nm przy 5900 obr./min. Ford obiecuje, że dzięki niezwykłej aerodynamice auto będzie niezwykle zwinne przy każdej prędkości. Na potwierdzenie podaje czas okrążenia toru Calabogie Motorsports w Kanadzie: 2:09.8, podczas gdy McLaren 675LT potrzebował 2:10.8, a Ferrari 458 Speciale 2:12.9.
Jedyna wartość, której nie znamy to przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Czyżby na tym polu GT wypadał słabiej od rywali? Ford chętniej podaje zużycie paliwa wynoszące w trybie mieszanym 16,8 l/100 km. Niestety nie znamy oficjalnych cen nowego GT, choć spekuluje się o kwotach rzędu 450 tys. dolarów (na ten moment 1,82 mln zł). Produkcja będzie limitowana do 250 sztuk rocznie.
Bartłomiej Puchała
fot. Ford