Site icon Motopodprad.pl

Ford doposażył Pumę ST – jest teraz hybrydowa

PUMA ST 2023 2

PUMA ST 2023 2

Puma ST została doposażona o nowy napęd i nową skrzynię biegów. Jaki będzie zatem nowy Ford i czy przypadnie do gustu klientów?

Ford Puma to jeden z najchętniej wybieranych modeli producenta. Nic więc dziwnego, że amerykańska firma poszerzyła gamę tego modelu i będzie teraz oferowana z miękką hybrydą.

Ford oficjalnie zaprezentował Pumę ST Powershift, która łączy najmocniejszą wersję silnika 1.0 L z miękką hybrydą i siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Ma to być alternatywa dla wersji z 1,5 L silnikiem z manualną przekładnią.

PUMA ST 2023 4
PUMA ST 2023 4

PUMA ST – mocy, więcej mocy

Turbodoładowany trzycylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra z układem 48 V został dostrojony do mocy 170 KM i momentu obrotowego 248 Nm. Liczby te są najwyższe spośród wszystkich innych wariantów tego samego silnika, chociaż nie mogą się równać z 200 KM i 320 Nm niezelektryfikowanego 1,5-litrowego EcoBoost.

Aby podbić moc, inżynierowie Forda zmodyfikowali oprogramowanie układu napędowego, jednocześnie ulepszając system miękkiej hybrydy. Mówiąc dokładniej, 48-woltowy akumulator litowo-jonowy ładuje się szybciej. Do tego auto posiada większy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika i dodaje do 10 KM dodatkowej mocy.

Z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia Powershift, która przekazuje moc na przednie koła. Ona również została dostosowana do większej mocy. Można ją obsługiwać za pomocą manetek przy kierownicy.

Jeśli chodzi o osiągi, Puma ST Powershift przyspiesza od 0-100 km/h w 7,4 sekundy, co oznacza, że jest o całe 1,6 sekundy szybsza niż wersja ST-Line i tylko o 0,6 sekundy wolniejsza niż wersja z manualną skrzynią.

PUMA ST 2023 3
PUMA ST 2023 3

Poza napędem i skrzynią nic nie ruszono

Puma ST Powershift ma takie samo sportowe zawieszenie i funkcje jak Puma ST, która jest dostępna od 2020 roku. Specyfika zawieszenia obejmuje sprężyny z wektorowaniem siły, dwururowe amortyzatory Hitachi, grubszy przedni stabilizator poprzeczny i tylną oś z belką skrętną.

Ford zdecydował się również na niedotykanie designu. Pojazd ma ten sam sportowy bodykit co zwykła Puma ST i te same 19-calowe felgi.

Aby zorientować się z jaką wersją mamy do czynienia, należy spojrzeć na dźwignię zmiany biegów lub zajrzeć pod maskę. Z nową wersją jednak wprowadzono nowy kolor do oferty – Azura Blue, który można opcjonalnie połączyć z błyszczącym czarnym dachem.

PUMA ST 2023 1
PUMA ST 2023 1

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodowe ładowanie telefonu, sportowe fotele obite syntetyczną skórą Sensico oraz czujniki parkowania.

Na ten moment Ford nie podał ceny zelektryfikowanej Pumy ST.

Konrad Grobel

Fot. Ford

Ford Ranger Raptor V6 offroad
Exit mobile version