Force Citiline przypomina Mercedesa klasy G, ale z całkowicie innym przodem. Pod maską jednak znalazła się niemiecka produkcja.
Niektórzy chwalą sobie SUV-y za to, że są w stanie pomieścić więcej niż zwykłe samochody. Niektórzy nawet zachwalają te z trzema rzędami siedzeń. A jeśli ma się dużą rodzinę? Trzy rzędy mogą być niewystarczające.
Force Citiline to SUV, który posiada aż cztery rzędy siedzeń. W sumie jest w stanie pomieści dziesięć osób. To się nazywa wszechstronny SUV.
Nie taka nowość jak się wydaje
Force Citiline może być nowością na rok 2023, ale w rzeczywistości jest to nieco inna wersja istniejących Trax Toofan i Trax Cruiser od Force Motors, których podstawy sięgają lat 90.
Wszystkie trzy SUV-y – lepiej opisane jako MUV (pojazdy wielofunkcyjne) – wyglądają identycznie, a ich pudełkowaty kształt jest mocno inspirowany starym Mercedesem Klasy G.
Może i przypominają Mercedesa, ale przód całkowicie temu zaprzecza. Znaleźć można z przodu duże reflektory halogenowe. Citiline jest najbardziej premium z trojaczków dzięki zderzakom, błotnikom i kratce w kolorze nadwozia. Nadwozie ma długość 5120 mm, a rozstaw osi wynosi 3050 mm.
Nietypowy układ
Warto przyjrzeć się wnętrzu. Force Citiline ma 10 siedzeń skierowanych przodem do kierunku jazdy, ułożonych w układzie 2+3+2+3, nie pozostawiając jakiegokolwiek miejsca na bagaż. Mimo to firma sugeruje, że Citiline oferuje najlepsze w segmencie miejsce dla wszystkich na pokładzie.
Co ciekawe pojazd posiada normalnie dwie pary drzwi, zatem dostanie się do czwartego rzędu musi być nie lada wyzwaniem. Na szczęście drugi rząd składa się z podziałem 60:40, a trzeci rząd ma dwa siedzenia kapitańskie, dzięki czemu jest miejsce na małą przestrzeń pomiędzy nimi.
Wyposażenie jest dość podstawowe, ale przynajmniej jest klimatyzacja z oddzielną regulacją dla pasażerów z tyłu, aby mogli poradzić sobie z trudnymi warunkami pogodowymi w Indiach.
Niemiec pod maską
Model napędzany jest starodawnym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Common Rail o pojemności 2,6 litra, pochodzącym od Mercedes-Benz, który wytwarza 91 KM. Jednak moment obrotowy wynoszący 250 Nm będzie w stanie udźwignąć cały ten ciężar. Silnik współpracuje wyłącznie z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Cena Force Citiline na rynku indyjskim wynosi od 15,10 lakh.
Konrad Grobel
Fot. Force Motors