Site icon Motopodprad.pl

Firmy wolą silniki benzynowe

01 alfaromeotonalepluginhybridq4staticlaunchimages20 6373b7fc0c61e 6376013d6534a

W ostatnich latach trendy w branży motoryzacyjnej bardzo mocno się zmieniły. Jeszcze do niedawna przy zakupie samochodu przez firmę dominującym napędem był silnik diesla.

Zmieniające się ceny paliw, brak dostępności samochodów, ciągle drożejące nowe pojazdy i rozkwit sprzedaży pojazdów używanych mocno wpłynął na obecną sytuację. Znacznie wyższa cena oleju napędowego przy niewiele niższym zużyciu paliwa oraz wyższych kosztach przeglądów okresowych i obsługi odcisnęła swoje piętno na decyzjach przedstawicieli działów flotowych firm.

Dominacja diesla odeszła w niepamięć. Obecnie najchętniej wybieranym napędem w nowych samochodach zakupywanych przez firmy jest silnik benzynowy. Patrząc na wynajem długoterminowy samochody zasilane PB95 lub PB98 stanowią aż 49,2% całego parku pojazdów. Rośnie też zainteresowanie samochodami ekologicznymi – hybrydami i pojazdami elektrycznymi. Duży wzrost zainteresowania przeżywają pojazdy w pełni elektryczne. Tutaj największymi problemami przy podjęciu decyzji o zakupie są wysoka cena startowa, ograniczony zasięg popularnych modeli oraz bardzo słabo rozbudowana sieć stacji ładowania tego typu pojazdów.

Wszystko wskazuje na to, że jak sytuacja na rynku paliw oraz rynku nowych samochodów nie ulegnie gwałtownej zmianie, to zainteresowanie samochodami z silnikiem diesla w dalszym ciągu będzie spadać.

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Producenci

Exit mobile version