Fiat Panda to jeden z fundamentów sprzedaży włoskiej marki. To trzecie najczęściej wybierane auto motoryzacyjnego giganta. Popularnością ustępuje w zasadzie tylko modelom Tipo i 500.
Obecnie w salonach sprzedaży dostępna jest wersja, która miała swoją premierę w 2016 roku. Trzeba dodać, że był to tylko drobny lifting modelu. Panda III generacji w pierwszym wydaniu zadebiutowała dużo wcześniej bo już w 2011 roku. Tak więc w 2021 roku model ten będzie obchodził 10-lecie produkcji. W międzyczasie przeszedł tylko jeden głębszy lifting oraz wprowadzono wersje specjalne. Jest wśród nich wersja z hybrydą. 10 lat na rynku to sporo. Nie dziwi zatem fakt, że Włosi kolejny raz postanowili odświeżyć swoje miejskie auto.
Zmiany nie są duże. Panda zyskała lekko odświeżoną stylistykę nadwozia wraz z nowym wykończeniem zderzaków, listew progowych oraz nowy wzór obręczy kół. Subtelne zmiany zaszły również we wnętrzu. Mały Fiat zyskał 7-calowy ekran dotykowy. Nowy system multimedialny jest kompatybilne z funkcją Apple CarPlay oraz Android Auto.
Pod maską odświeżonej Pandy znajdziemy dobrze znane jednostki. Są to miękka hybryda o pojemności 1.0 i mocy 70 KM i jednostka benzynowa z serii TwinAir, która dysponuje mocą 85 KM.
Włoski Fiat wprowadził także całkowicie nową wersję o nazwie Sport. Charakteryzuje się ona 16-calowymi felgami aluminiowymi z elementami wykończonymi w kolorze czarno-czerwonym, klamkami oraz obudowami lusterek w kolorze nadwozia, a także chromowanym logo „Sport”. Jest ono widoczne na panelu bocznym. Auto można również zamówić w nowym, szarym odcieniu Matt Grey.
Ceny Fiata Pandy rozpoczynają się do 44 400 złotych. Wersja Sport to wydatek rzędu 50 200 złotych.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat