Site icon Motopodprad.pl

Fiat liderem rynku w Brazylii

Wielu z nas pamięta czasu świetności włoskiej marki. Czasy w których Fiat okupował pierwsze miejsca w rankingu najchętniej wybieranych modeli w Polsce. Te czasy minęły. Fiat jest jednak nadal liderem rynku i to nie we Włoszech, ale w Brazylii.

Włoska marka świetnie radzi sobie w tym kraju. Fiat pozostaje tu liderem nieprzerwanie od czternastu miesięcy. W samym lutym udział marki w rynku wyniósł imponujące 21,9%. Najnowszy model Strata jest liderem wśród najchętniej kupowanych samochodów w Brazylii, a w czołowej 10-tce znajdują się jeszcze dwa kolejne modele producenta – Argo i Mobi.

Fiat imponuje skuteczną kampanią i właściwym rozumieniem tamtejszego rynku. Potwierdzają to suche dane.  W ciągu zaledwie dwóch miesięcy włoska marka odnotowała aż 49.700 rejestracji, co oznacza przewagę wynoszącą niemal 20 000 rejestracji na marką zajmującą drugie miejsce.

Bardzo dobrze przyjęty został nowy model Strada. Model ten zakończył luty na pierwszym miejscu z 7 314 zarejestrowanymi egzemplarzami, co stanowi 6,1% całkowitego udziału w rynku. To nie koniec. Wynik ten daje udział w segmencie na poziomie 96,7% co jest rekordem wszech czasów w tej kategorii.

Zastanawiający jest fakt, jak włoska marka potrafiła dostosować politykę modelową do trendów obowiązujących na brazylijskim rynku. Dlaczego podobnego wariantu Fiat nie chce zastosować w Europie? Pozwoliło by to zwiększyć sprzedaż a rynek nowych samochodów stałby się jeszcze bardziej konkurencyjny.

Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat

Exit mobile version