Fiat w Brazylii ma się bardzo dobrze. Od dłuższego czasu jest tu liderem sprzedaży nowych samochodów. By zachować pozycję oraz pozyskać kolejnych klientów systematycznie wprowadzane są nowe samochody.
Wprowadzony na rynek w 2017 roku Fiat Argo jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów w Brazylii. Fiat myśli jednak o dalszej perspektywie. By w dalszym ciągu model cieszył się powodzeniem, na rynek wprowadzony zostaje Argo w wersji Endurance.
Samochód kojarzy się z wyzwaniami i ciężką pracą. Tak właśnie przygotowany ma być Argo. Po pierwsze zwiększono prześwit. Nowa wersja pojazdu ma podwyższone zawieszenie, kąt natarcia 20,5° i kąt zejścia 33°, prześwit 186 mm, osłonę skrzyni korbowej i opony dostosowane do różnych zastosowań. Już na sam początek brzmi całkiem nieźle. Samochód wyposażony jest w silnik z serii Firefly o pojemności 1,3 litra i mocy 107 KM. Uciąg szacowany jest na 400 kg a bagażnik ma pojemność 300 litrów.
Najlepsze Fiat zostawił jednak na koniec. Argo Endurance 1.3 z manualną skrzynią biegów kosztuje na ryku brazylijskim 89.990 reali czyli w przeliczeniu na złotówki zaledwie 64.000 złotych. Nam wydawać się może to śmiesznie niska cena, ale rynek brazylijski rządzi się swoimi prawami. By uczynić Argo Endurance jeszcze bardziej atrakcyjnym Fiat proponuje promocję. Rabat na ten model wynosi 11,2% co zmniejsza cenę do 79.990 reali co daje kwotę około 57.000 złotych.
Warto wspomnieć, że do Argo Endurance można zamówić wiele dodatków. Jednym z najciekawszych jest pakiet Comfort bejmujący centrum multimedialne, wielofunkcyjną kierownicę, czujnik parkowania, światła przeciwmgielne i port USB oraz pakiet Tech, który zawiera czujniki parkowania oraz kamerę cofania.
Fiat Argo Endurance to bardzo ciekawa propozycja. Osobiście zastanawia mnie fakt, dlaczego Fiat tak dobrze radzi sobie w Brazylii i pokazuje tam auta, które bez trudu nawiązały by walkę choćby z Dacią Sandero czy Duster. W tej cenie Fiat byłby bardzo mocnym kandydatem na lidera sprzedaży w Polsce. Oczywiście koszt produkcji auta w Brazylii jest znacznie niższy. Niższe są również zarobki. To jednak bardzo spłyca temat. Trzeba wziąć pod uwagę, że zaprezentowana niedawno Grande Panda będzie samochodem droższym niż Argo. Przykład Argo pokazuje, że da się zrobić tanie i dobrze wyposażone samochody. W takim razie pozostaje czekać na odrodzenie Fiata w Europie.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat