• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ferrari FXX-K: ekstremalnie dzikie 1050 KM

Adam Gieras Autor Adam Gieras
08/03/2015
w Fascynacje
0
glowne 11

glowne 11

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ci, którzy lubią wydawać swoje miliony w Maranello, będą mogli dosiąść takiego rumaka… 

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

10 pytań do… Dagmara Kowalska

 

Ferrari FXXK to tak naprawdę hybrydowe LaFerrari na sterydach z przeznaczeniem jedynie na tor. Zresztą to już nie pierwszy produkt Włochów z Maranello z dwoma iksami w nazwie – zbieżność z filmami dla dorosłych przypadkowa. Poprzednik, Ferrari FXX, czyli 800 konne Enzo z silnikiem V12 o pojemności 6.2-litra sprzedało się na pniu w liczbie 31 egzemplarzy. Chociaż słowo „sprzedało” nie do końca oddaje stan rzeczy. 31 wybrańców może bowiem raz na jakiś czas – decydują o tym panowie w czerwonych polarach z Ferrari – przejechać się po torze swoim ważącym 1155 kg potworem przyspieszającym do 100 km/h w 2,5 sekundy.

Wzorem poprzednika, FXXK również powstanie w limitowanej liczbie. Póki co nie wiadomo jednak dokładnie ile egzemplarzy zostanie przekazane klientom, choć nieoficjalnie mówi się, że wszystkie znalazły już swoich weekendowych kierowców. Zakup takiego auta, a w zasadzie jego nieograniczone czasem użyczenie wiąże się jednak z pewnymi wymogami natury, nazwijmy to, technicznej. Dodam trudnymi do spełnienia. Po pierwsze trzeba mieć na koncie ok. 10 milionów złotych. Po drugie być kolekcjonerem Ferrari. Trzeci warunek, chociaż niematerialny, ściśle związany jest z poprzednimi dwoma. Trzeba bowiem być dobrze znanym włodarzom w Maranello. Wygrana w totka, jak widać niestety tu nie wystarczy. Zawiedzeni?

 

FXXK

 

Macie powód, bo choć za kierownicą FXXK nie będzie dało się podjechać pod modny klub – nigdy nie otrzyma homologacji drogowej – to możliwość uczestniczenia w „ustawce”, czyli narzuconym odgórnie terminie przejażdżki, przeniesie jego właściciela w inny wymiar przyjemności, porównywalny chyba tylko z seksem (panie mogą tego nie zrozumieć). I wiem co mówię. Zestaw silników tego bolidu pochodzi z LaFerrari, ale otrzymał spory zastrzyk 87 KM mocy, co razem daje aż 1050 KM!!! 6.3-litrowa jednostka V12 generuje co prawda „jedynie” 860 KM, ale pozostałe 190 KM prężnie doprowadza pod pedał gazu silnik elektryczny. Oba agregaty produkują aż 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jakie mogą być osiągi tego auta, poza tym, że fenomenalne? Standardowe LaFerrari rozpędza się do 100 km/h w 2.9 sekundy. FXX potrzebuje o 0,4 sekundy mniej. FXXK, za sprawą specjalnych opon od Pirelli, podwyższonej mocy i aerodynamice dociskającej do asfaltu, prawdopodobnie jeszcze poprawi ten wynik chociaż o jedną setną.

Jak to możliwe? FXXK, choć jest hybrydą, nie przypadłby do gustu przywiązującym się do drzew ekologom. Układ napędowy został bowiem poddany bardzo daleko idącym i nie lubiącym zielonej trawki zmianom. Inżynierowie wymienili wałki rozrządu, przeprojektowali kolektory dolotowy i wydechowy, a mechaniczne popychacze zaworów zamienili na tradycyjne – hydrauliczne. Całkowicie przeprojektowano też cały układ wydechowy – wycięto wszystkie maty wygłuszające i katalizatory. Dzięki temu auto nie tylko szybciej reaguje na każde muśnięcie gazu i jest jeszcze bardziej narowiste, ale przede wszystkim lepiej brzmi. Zresztą nazwijmy rzeczy po imieniu – brzmi obłędnie, a żeby się o tym przekonać wcale nie trzeba wjeżdżać do garażu. Nawet na otwartym torze w odległości kilkudziesięciu metrów od FXXK skóra cierpnie na dźwięk niesamowitej melodii tej V-dwunastki.

Kierowca Ferrari FXXK otrzyma też znany z Formuły 1 system odzyskiwania energii przy hamowaniu HY-KERS. W tym bolidzie został on jednak specjalnie przeprogramowany i oferuje cztery tryby, które wybiera się specjalnym pokrętłem na kierownicy: Qualify (maksimum mocy), Long Run (równomiernie rozkłada moc), Manual Boost (manualne sterowanie) i Fast Charge (tryb oszczędny). Chcielibyście choć na jedno okrążenie znaleźć się na jego na twardym, perfekcyjnie trzymającym fotelu za kierownicą? Ja też…

agier

fot. Ferrari

 

4142
4142
glowne4
glowne4
2199
2199
1384
1384

 

Tagi: ferrariFerrari FXXKFXXKmoto fascynacjeosiągiprzyspieszeniezdjęcia
Poprzedni post

Znalezione: Nissan Sunny 4×4 – w sam raz na polskie drogi

Następny post

[Genewa 2015] Volkswagen Sport Coupe GTE Concept – Passat CC?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

10 pytan do... Dagmara Kowalska

10 pytań do… Dagmara Kowalska

Autor Konrad Stopa
23/03/2023
0

Dziś kolejna rozmowa z serii 10 pytań do i znów płeć piękna. Dagmara Kowalska genialnie łączy pracę w radiu z...

Lego Icons defender 90 3

Land Rover Defender 90 od LEGO otwiera nową serię

Autor Konrad Stopa
20/03/2023
0

LEGO zaczyna mocniej wchodzić w modele prawdziwych samochodów. Mamy supersportowe marki jak Bugatti lub Ferrari, ale też Fordy lub Land...

Następny post
2015 Volkswagen Sport Coupe GTE Concept

[Genewa 2015] Volkswagen Sport Coupe GTE Concept - Passat CC?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET