• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ferrari Amalfi, modowa włoszka, czyli Roma w ładniejszym ubraniu.

Paweł Zaorski Autor Paweł Zaorski
03/07/2025
w Newsy
0
Ferrari Amalfi 3

Ferrari Amalfi 3

168
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowe Ferrari Amalfi to nie tylko lepiej ubrana Roma. Wewnątrz skrywa wiele nowości oraz została na tyle zmodernizowana, że można śmiało przyznać, że Amalfi to lepszy następca bazowego modelu Ferrari, Romy. Nie ma co się dziwić, nie jednemu wybrzeże Amalfi spodoba się bardziej od zatłoczonego Rzymu.

Ferrari Amalfi – subtelne, ale znaczące zmiany

Z zewnątrz standardowa koncepcja, coupe z silnikiem z przodu i cztery miejsca w środku. Pod względem proporcji, Amalfi przypomina model Roma, z wyraźnymi zaokrągleniami tylnej części, spiczastym przodem i uformowaną maską. Projekt z charakterystycznym nosem rekina, znanym z modeli takich jak SF90 i 12Cilindri. Do tego czarna belką łącząca dwa smukłe reflektory z przodu i nowa osłona chłodnicy. W tyle nadal posiada cztery wyraźne zespoły świateł, chociaż z czarnym elementem wykończeniowym łączącym dwa wewnętrzne światła.

Warto przeczytać

Pagani Huayra Codalunga Speedster to motoryzacyjna rzeźba na kołach

Ford Ranger MS-RT – wady i zalety

Hyundai Ioniq 6 N pokazuje pazur debiutując w Goodwood

Ferrari Amalfi 6
Ferrari Amalfi 6
Ferrari Amalfi 5
Ferrari Amalfi 5

Najwięcej zmian stylistycznych zaszło we wnętrzu. Można powiedzieć, że środek Amalfi otrzymał nowe życia. Zrezygnowano z trudnych przycisków dotykowych na kierownicy na rzecz tych fizycznych. o więcej, przycisk startu z dotykowym czujnikiem został usunięty na rzecz prawdziwego przycisku umieszczonego po lewej stronie i wykonanego z tytanu. Jeszcze nowy panel od systemów multimedialnych o przekątnej 10.25 cala. Czyżby Ferrari zaczęło słuchać się swoich klientów?

Ferrari Amalfi 8
Ferrari Amalfi 8
Ferrari Amalfi 7
Ferrari Amalfi 7

Serce Amalfi

Pod maską znajduje się znany silnik Ferrari o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Teraz osiągający moc 640 koni mechanicznych – o 20 więcej niż Roma. Moment obrotowy pozostaje na poziomie 760 Nm. Napęd na tylne koła przekazywany jest za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem, a firma deklaruje czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 3.3 sekundy oraz maksymalną prędkość 320 km/h. Dodatkowa moc pochodzi z lżejszych wałków rozrządu, precyzyjniej obrobionej jednostki silnikowej, oleju o niższej lepkości oraz zmian w kalibracji turbosprężarki, jak twierdzi Ferrari.

Ferrari Amalfi 4
Ferrari Amalfi 4

Wzrost osiągów osiągnięto dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania turbodoładowaniem, który umożliwia niezależną kontrolę prędkości obrotowej dwóch turbosprężarek z dedykowaną kalibracją oraz zwiększeniem maksymalnej prędkości turbodoładowania do 171 000 obr/min. Takie podejście poprawia reakcję na gaz i precyzję kontroli ciśnienia, również dzięki wprowadzeniu dedykowanych czujników ciśnienia dla każdego z cylindrów. Nowa jednostka sterująca silnikiem, już używana w modelach takich jak 296 GTB, Ferrari Purosangue i Ferrari 12Cilindri. Pozwoliła na pełne wykorzystanie potencjału silnika.

Amalfi zyskuje także na nowoczesnych technologiach.

Kierowcy prawdopodobnie odczują nowy system hamulcowy typu brake-by-wire, zapożyczony z modeli 296 i 12Cilindri, podczas obsługi lewego pedału. Z tyłu znajduje się aktywne skrzydło, które unosi się przy dużych prędkościach, aby poprawić stabilność. W najwyższym z trzech ustawień, skrzydło może generować 110 kilogramów docisku przy prędkości 250 km/h. A przy tym minimalnie wzrasta opór powietrza, o mniej niż 4%.

Ferrari Amalfi 2
Ferrari Amalfi 2
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi

Amalfi korzysta również z oprogramowania Ferrari Side Slip Control 6.1. Działa ono jako centralny system kontrolny dla wszystkich „wejść” samochodu. Począwszy od kąta skrętu i ruchu zawieszenia po przechył, aby zapewnić maksymalną przyczepność i osiągi w każdej sytuacji. Oczywiście, na pokładzie znajduje się szereg systemów ADAS. Zapewniają bezpieczeństwo pasażerów, w tym adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa i inne.

Kiedy?

Nie ma jeszcze informacji na temat daty rozpoczęcia dostaw, jednak podejrzewamy, że Amalfi zacznie zjeżdżać z taśmy przed końcem roku. Jeśli wolisz wersję kabriolet, to tylko kwestia czasu. Taki model pojawi się, ponieważ Ferrari zarejestrowało nazwę Amalfi Spider w zeszłym roku.

Paweł Zaorski
fot. Ferrari

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: AmalfiferrariFerrari AmalfiRoma
Poprzedni post

Nowe warianty 911 z napędem 4×4 – Porsche poszerza ofertę

Następny post

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Paweł Zaorski

Paweł Zaorski

Podobne artykuły

codalunga (2)

Pagani Huayra Codalunga Speedster to motoryzacyjna rzeźba na kołach

Autor Kacper Mazur
14/07/2025
0

Auto jako dzieło sztuki — tak najłatwiej opisać nową Pagani Huayra Codalunga Speedster. Ten ultra-ekskluzywny roadster to połączenie analogowej pasji,...

Miniatura Youtube hot or not (1)

Ford Ranger MS-RT – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
13/07/2025
0

To jedno z aut, na które na pewno zwrócisz uwagę. Ford Ranger MS-RT wygląda zjawiskowo, ale nadal jest pickupem. Jakie...

ioniq 6 n (1)

Hyundai Ioniq 6 N pokazuje pazur debiutując w Goodwood

Autor Kacper Mazur
11/07/2025
0

Hyundai właśnie zaprezentował swój najnowszy wymysł - elektryczny, sportowy samochód w postaci modelu IONIQ 6 N. Podczas prestiżowego Goodwood Festival of...

Cupra leon po lifcie

Cupra aktualizuje Formentora i Leona – co nowego w topowych kompaktach?

Autor Redakcja Motopodprad
11/07/2025
0

Cupra twardo trzyma się kursu na nowoczesność i emocje. Najnowsze zmiany w modelach Formentor, Leon i Leon Sportstourer to mix...

Następny post
explorer vs id.4

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version