• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ferrari 458 – ciągle w formie

Adam Gieras Autor Adam Gieras
10/10/2014
w Fascynacje
0
1227

1227

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Produkowane od 2009 roku Ferrari 458 już w momencie debiutu miało ciężkie zadanie – przejąć schedę po pozbawionym smaczków, ale piekielnie dobrym F430. Centralnie umieszczony silnik, technologia rodem z F1 i rewelacyjne właściwości jezdne pozwoliły jednak szybko zetrzeć pot z czół inżynierów firmy z Maranello. Efekt? 458 jest lepsze od poprzednika!

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

 

 

Ferrari 458 nieprzypadkowo nosi przydomek Italia. Po modelach F355, 360 Modena i F430 szybko zaskarbiło sobie serca kierowców na całym świecie, stając się przy tym dumą Włoch. I choć nie wszystkim jego wygląd od razu przypadł do gustu, głosy malkontentów są prawie niesłyszalne. I wiecie co? W ogóle mnie to nie dziwi. Ferrari obiecuje bowiem, że 90 procent kierowców jest w stanie pojechać 458 na torze prawie tak perfekcyjnie jak zawodowiec. Przyjmujecie wyzwanie?

Zanim przejdziemy do tego, co w każdym Ferrari jest najważniejsze, czyli ogłuszającej symfonii dźwięków z olbrzymich dyfuzorów, zajmijmy się wyglądem zewnętrznym. Mierzące 4527 centymetrów nadwozie zostało zaprojektowane przez Carrozzeria Pininfarina. Styliści napocili się przy odpowiednim ukształtowaniu karoserii w tunelu aerodynamicznym. Nie brakuje agresywnych wcięć i wirtuozerskich przetłoczeń, które podkreślają zadziorny charakter auta. Nie macie wrażenia, że tylko Włosi to potrafią? Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,33 cx, co w połączeniu z bardzo lekkim, wykonanym prawie w całości z włókna węglowego i aluminium nadwoziem (1380 kg masy własnej) pozwala cieszyć się każdym, nawet najmniejszym smagnięciem nogą o pedał gazu. O akcentujących rasowy styl, poprowadzonych długą linią przednich reflektorach wykonanych w technologii LED nie ma już chyba sensu wspominać.

4

Ferrari 458, dzięki wygospodarowaniu niemal na każdym metrze kwadratowym miejsca na wloty powietrza, zamontowaniu specjalnych, tnących powietrze skrzydeł pod przednim zderzakiem i  fenomenalnemu rozkładowi masy (silnik jest umieszczony centralnie), przyczepia się do podłoża jak tygrys pazurami do swojej ofiary. Co ciekawe, przy projektowaniu podwozia Italii udział brał – aktualnie walczący o życie po ciężkim wypadku – Michael Schumacher. Mistrz spędził podobno wiele godzin na torze w tym aucie. To dzięki niemu przednia cześć podwozia jest całkowicie płaska, a samochód w czasie jazdy zasysa pod spód powietrze. Co to oznacza? Wybicie tego Ferrari z obranego toru jest prawie niemożliwe – przy 200km/h na godzinę docisk do drogi na każdą oś wynosi 140 kg! Za utrzymanie Ferrari w ryzach dba kontrola trakcji F1-Trac połączona z dyferencjałem E-DIFF oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy – CST.

Pod maską 458-ki znajduje się ułożona centralnie 32 zaworowa widlasta jednostka V8 o mocy 570 KM osiąganej przy 9000 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 540 Nm osiągany jest przy 6000 obr./ min. Nowością w przypadku Ferrari jest zastosowany w Italii bezpośredni wtrysk paliwa. Za przeniesienie niemałej mocy na koła odpowiada 7-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Getarg z podwójnym, bardzo wytrzymałym sprzęgłem rodem z F1. Osiągi 458 Italii wciskają w fotel. 3,4 sekundy do pierwszej setki, 10,4 sekundy do drugiej i aż 325 km/h prędkości maksymalnej zapewniają pasażerom auta przeciążenia niczym z kolejki górskiej. Za zatrzymanie auta odpowiadają węglowo-ceramiczne wyczynowe tarcze Brembo. Wyobraźcie sobie, że to auto jest szybsze niż Enzo – absolutny szczyt możliwości Ferrari sprzed kilku lat. Dla porządku dodam, że średnie spalanie tej bestii wynosi średnio 13,7 litra.

8

Wewnątrz, standardowo w przypadku Ferrari, znajdziemy najwyższej jakości materiały. Bardzo wygodne, zapewniające niesamowite trzymanie boczne fotele wykonano z mięsistej skóry. O ochłodzenie wrażeń dba seryjna klimatyzacja. Centrum dowodzenia jest jednak mała karbonowa kierownica auta. Tuż za nią znajdują się łopatki do zmiany biegów, a na niej – istna wariacja przycisków i przełączników. Znajdziemy tu tzw. manettino sterujące poziomem ingerencji systemów wspomagających kierowcę, starter, przełącznik świateł drogowych, klawisz spryskiwania przedniej szyby, guziki obsługujące klakson i regulację zawieszenia oraz wspomniane przyciski. Tak, w Ferrari to kierowca jest najważniejszy!

Ferrari 458 to zdaniem wielu najlepszy model tej włoskiej marki od lat. Jego szybkość, precyzja i możliwości potrafią zadziwić niejednego kierowcę. Mimo to auto prowadzi się nadzwyczaj łatwo, i już po kilku kilometrach, nawet przeciętny kierowca – zdaniem konstruktorów firmy z Maranello – powinien poradzić sobie z jego obsługą. Oczywiście przekraczanie 6000 tys. Obr./min wyzwala niesamowitą adrenalinę i może uzależniać, ale w końcu do tego to auto zostało stworzone. Żeby stać się właścicielem nowego egzemplarza Italii, trzeba dysponować kwotą ok. 240 tys. euro. To dobra inwestycja. Może nie lepsza niż w dzieła Rembrandta, ale… nie, jednak lepsza!

Adam Gieras

 

 

1228
1228
2118
2118
399
399
482
482
660
660
846
846
1227
1227
847
847

 

fot. materiały producenta 

Tagi: 458ferrariFerrari 458 Italiagaleria zdjęćmoto fascynacjeprędkośćprzyspieszenie
Poprzedni post

Jak chronić auto przed korozją?

Następny post

Znalezione: Lotus Omega – klasyk, który zdziera asfalt

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

2022

Czas podsumować 2022 rok

Autor Konrad Stopa
30/12/2022
0

Może koniec roku jest dopiero jutro, ale kto to widział, żeby pracować w sobotę i to jeszcze w taką, która...

Następny post
1226

Znalezione: Lotus Omega - klasyk, który zdziera asfalt

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET