• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Europa 25-letnim „kanciakiem” – wyprawybusem.pl

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
11/03/2014
w Newsy
0
norweskie góry Large

norweskie góry Large

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Moto Pod Prąd wspiera również ciekawe inicjatywy. Chcemy Was poinformować, że objęliśmy patronat medialny nad podróżą grupy pasjonatów po Europie w nie byle jakim samochodzie. Już niebawem będziecie mogli poczytać wrażenia z wyprawy, a także wygrać kilka gadżetów.

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Wyprawybusem.pl to grupa podróżnicza powstała w 2011 roku z inicjatywy studentów i licealistów pochodzących z Rzeszowa. Celem było możliwie jak najtańsze podróżowanie po Starym kontynencie. Aspekt ekonomiczny był i wciąż jest dla nich jednym z głównych kryteriów, pod kątem których organizują swoje wyjazdy – studenckie życie nie pozwala na zbytnie luksusy i pobudza kreatywność w poszukiwaniu środków na realizowanie podróżniczej pasji. Wszyscy aktualnie studiują w różnych częściach Polski, a połączyła nas harcerska przeszłość, zainteresowania oraz kupiony na spółkę, obecnie już 26-letni bus VW T3 Caravelle.

Zainspirowani znalezionym w sieci filmikiem podróżniczym pewnego dnia postanowili, że będą zwiedzać Europę starym hippisowskim busem. Był entuzjazm, ale nie brakowało też wątpliwości. Ci z nich którzy już posiadali już własny samochód, wiedzieli, że każda ‘bryczka’ to skarbonka bez dna, lecz podział kosztów na 9 osób mógł tą sytuacje łatwo zmienić. Po dość szybkim prześledzeniu wad i zalet wynikających z podróżowania takim, a nie innym sposobem, doszli do wniosku, że jest to najbardziej opłacalna opcja przy tak dużej grupie, jak oni. Zdecydowali się na wspólny zakup auta i – jak to się niebawem okazało – było to pierwsze poważne wyzwanie, przed jakim stanęli na początku swojej zmotoryzowanej ‘podróżniczej kariery’.

Atlantic Road (Large)

Zadanie nie było wcale takie proste. Na ten cel ze swoich studenckich oszczędności odłożyli w sumie 4000 zł. Budżet może niezbyt wielki, ale byli pewni, że jakaś okazja się trafi. Szukali auta, który zmieściłoby w swoim wnętrzu 9 osób i generalnie było w zasięgu ich finansowych możliwości. W gronie ich zainteresować znalazł się Ford Transit, VW T3 i T4, a nawet takie cudo jak Uaz 4×4. Po około trzech miesiącach poszukiwań odpowiedniej oferty w 6 województwach udało im się w końcu zlokalizować tą jedyną i wymarzoną sztukę – zaledwie 10 km od miejsca, gdzie mieszkają. Ich motoryzacyjnym oblubieńcem okazał się 9-osobowy VW Transporter T3 Caravelle 1.6TD z 1988 roku. Nie każdy typ samochodu ma duszę, ale T3 zdecydowanie ją posiada – nie tylko mieścił odpowiednią ilość pasażerów, ale i prezentował się dość kultowo.

Oczywiście bus wymagał jeszcze odpowiedniego wkładu finansowego na niezbędne remonty: musieli zreperować nieco skrzynię biegów (problemy z wrzucaniem 5 biegu), zaszpachlować nieco ubytków w nadwoziu i położyć nowy lakier. Wymienili również rozrząd oraz zadbali o komfortowy wystrój wnętrze busa. Firmie B3Studio zaproponowała oklejenie busa kolorową folią, a Pok-Ter zasponsorował pokrowce na siedzenia z wyhaftowaną nazwą projektu. Potrzebowali również bagażnika dachowego, gdyż pomimo obszernego wnętrza samochodu trudno było spakować tam bagaże 9 osób, w tym 7 dziewczyn, oraz wszystkie niezbędne rzeczy i jedzenie na miesięczną podróż. Jako, że nie znaleźli nic gotowego, zrobili własny: na bazie metalowych wsporników i drewnianej kratownicy.

3. Obklejanie BUSa (2)

6 sierpnia 2011 roku wypakowanym po brzegi busem wyruszyli w swoją pierwszą podróż, której trasa wiodła przez Słowację, Węgry, Austrię oraz Czechy. Niestety na drodze Praga – Drezno pękła im uszczelka pod głowicą, więc zmuszeni byli spędzić tydzień na czeskiej łące aż do czasu, kiedy mechanik z pobliskiej wsi naprawi usterkę. Druga wyprawa na szczęście przebiegała bez mechanicznych problemów. Podczas miesięcznej podróży przez Niemcy, Holandię, Belgię, Francję i Luksemburg zrobili busem ponad 6 000 km. Największym wyzwaniem była jednak zeszłoroczna trasa – Skandynawia i kraje bałtyckie. Wąskie, kręte i strome norweskie drogi dały im się we znaki. Co więcej, już pierwszego dnia stracili piąty bieg, a na Nordkapp dojechali mając tylko 2,3 i 4. Ruszali z ‘dwójki’ a parkowali zawsze tak, żeby nie trzeba było używać wstecznego. Padł im też alternator, ale najbardziej nieoczekiwaną usterką był… złamany drążek do zmiany biegów. Na szczęście za każdym razem wszystko kończyło się dobrze – spotkali na swojej drodze wielu ludzi, którzy zawsze życzliwie służyli im swoją pomocą.

Aktualnie przygotowują się do czwartego wakacyjnego tripu: tym razem na trasie Islandia, Wyspy Owcze oraz Dania. Przez ponad 45 dni zamierzają przejechać wzdłuż i wszerz te magiczne tereny, zobaczyć jak najwięcej się da: wybrać się na trekking po lodowcu, popłynąć w rejs po jeziorze polodowcowym, poobserwować wieloryby, wspiąć się na Heklę i wiele innych. Liczą, że bus i tym razem nie spłata im żadnego figla i będą mogli bezpiecznie przemierzyć całą trasę ICYtrip2014.

Więcej informacji o projekcie: www.facebook.com/wyprawybusempl

Klaudia Rejman

ViviCam 6300

Tagi: patronat medialnysponsoringt3transportertripVolkswagenvw transporter caravellewakacjewyprawa busemwyprawybusem
Poprzedni post

Debiut Rolls-Royce Ghost Series II [Genewa]

Następny post

Ponad milion kilometrów Maybachem!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
Maybach glowne

Ponad milion kilometrów Maybachem!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET