Elektryki i hybrydy DS w przyszłym roku

2019 będzie rokiem zmian dla marki DS. Na rynek wjedzie elektryczne DS 3 i hybrydowe DS 7.

Jakiś czas temu oficjalnie zaprezentowano w sieci nowego DS 3 Crossback, który światową premierę ma podczas salonu Paryskiego. Wyraźnie inspirowany większym DS 7 model kompaktowy ma być koniem pociągowym marki DS w dobie wszechobecnej mody na crossovery. 

Zbudowane na nowej platformie podwoziowej CMP samochody DS są stworzone z myślą o napędach przyszłości. Wielkimi krokami zbliża się premiera elektrycznego wariantu DS 3, jak zapowiedziano podczas salonu w Paryżu. Elektryczny DS będzie w stanie przejechać na jednym ładowaniu około 320 km i będzie dysponował mocą 136 KM. Klasyczne warianty będą obejmować silniki benzynowe i diesle o mocach od 100 do 155 KM.

ds 3 crossback 2019 1 Elektryki i hybrydy DS w przyszłym roku

Kolejną nowością od DS jest niemal gotowy do produkcji flagowiec DS 7 E-Tense, czyli hybryda plug-in. Obecnie w gamie tego modelu brakuje mocnego, benzynowego wariantu, a hybryda ma być uzupełnieniem tej luki. Jej moc sumaryczna to 300 KM i jest uzyskiwana przy współpracy 1,6-litrowego benzyniaka i silnika elektrycznego o mocy około 110 KM. W trybie czysto elektrycznym DS 7 E-tense pokona do 50 km, a emituje średnio poniżej 50g CO2 na każdy kilometr. Ten ostatni parametr jest szczególnie istotny w Niemczech ze względu na dopłaty rządowe do zakupu samochodów przyjaznych środowisku.

ds 7 crossback e tense Elektryki i hybrydy DS w przyszłym roku

Oba te samochody wejdą na rynek w przyszłym roku. W przypadku mniejszego DS 3 będzie to raczej na jesieni 2019, a nie wiadomo nic na temat DS 7 E-Tense. Konwencjonalne odmiany DS 3 pojawią się w salonach na wiosnę.

Bartłomiej Puchała
fot. DS Automobiles

Dyskusja

komentarzy

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.