• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Elektryczny Jaguar i kilka hybryd – EV TOUR

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
21/03/2022
w Nowe, Wypad
0
ev tour 26

ev tour 26

165
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeśli zastanawiacie się jak dobrze rozpocząć wiosnę, to warto wziąć urlop w dzień roboczy, wyciszyć telefon i zasiąść za kierownicą fajnego samochodu. Nawet jeśli będą to hybrydy lub samochody elektryczne. Tak właśnie spędziłem ostatni piątek biorąc udział w EV Tour i prowadząc parę modeli z gamy Land Rovera i Jaguara.

Dokładnie rzecz ujmując zadziało się to dzięki krakowskiemu dealerowi – Car Master Kraków, który oferuje brytyjskie produkty na małopolskiej ziemi. Działa również zgodnie z ekologicznym trendem, więc do dyspozycji przekazał nam hybrydy plug-in jak Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque oraz Range Rover Sport. Pojawił się też pełny elektryk, czyli Jaguar I-Pace.

Warto przeczytać

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Piękna Małopolska

O samochodach za chwilę, więc najpierw trasa. Wokół Krakowa naprawdę nie brakuje ciekawych dróg i pięknych widoków. I nie mam tu na myśli bliskość gór, a okolice Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Wąskie i kręte drogi naprawdę robią wrażenie i można na nich śmiało pojeździć, a dzięki porze dnia roboczego ruch był naprawdę mały.

Tak więc w słonecznej aurze wiosny przejechaliśmy około 150-200 kilometrów na różnego rodzaju drogach, by sprawdzić samochody w różnych warunkach. Dzięki kilku przesiadkom mogliśmy sprawdzić też każde z dostępnych aut.

ev tour 14

Hybrydy Plug-in

W zestawieniu do testów mieliśmy do dyspozycji trzy modele PHEV. Wszystkie oczywiście z napędem na cztery koła. Jednym z nich był Land Rover Discovery Sport, którym mogłem pojeździć już dłużej jakiś czas temu – test tutaj. Drugim z taką samą jednostką napędową (1,5-litrowa benzyna plus silnik elektryczny z tyłu) był Range Rover Evoque.

Z zewnątrz auto nie różniło się bardzo od naszego poprzedniego diesla, ale z inżynierią hybrydową był mocniejszy, ponieważ jego moc oscylowała w okolicach 310 koni mechanicznych. Dzięki temu i 15 kWh baterii auto nadal było 4×4, a na prądzie potrafiło przejechać nawet 30-50 kilometrów. Większa masa nie była tak odczuwalna i nie sprawiała problemów w czasie jazdy. Gdy akumulatory były naładowane tę moc było czuć i samochody dawały radę jechać dynamicznie.

ev tour 17

Trzecią hybrydą plug-in był Range Rover Sport. W tym przypadku cała inżynieria oraz rozwiązania techniczne różniły się od powyższych. Po pierwsze, główny silnik miał pojemność 2 litrów i moc w okolicach 300 koni mechanicznych, a po drugie silnik elektryczny wspomagał normalny napęd 4×4, a nie zastępował napędu którejś osi, jak w mniejszych modelach. Dzięki temu samochód był bardziej terenowy, ale też dużo większy, więc potrzebował większej mocy by się rozpędzać. Jeśli chodzi o moc, to w tym przypadku przekraczała 400 KM.

To auto jednak prowadziło się inaczej niż mniejsi bracia. Po pierwsze samochód był bardziej miękki, a układ kierowniczy mniej precyzyjny. Podczas jazdy było czuć sporą masę, ale auto nie odstawało osiągami. Jeśli chodzi o elektrykę, to bezemisyjnie auto mogło przejechać również 30-40 kilometrów.

ev tour 15

Czysty elektryk – Jaguar I-Pace

Muszę przyznać, że czystymi elektrykami jeżdżę rzadko, a takim jak I-Pace jeszcze nie jeździłem. To przykład auta ze sporą baterią (90 kWh), szybkim ładowaniem i śmiałym zasięgiem. Teoretycznie nawet ponad 500 kilometrów, ale w realnych warunkach raczej 300-400 kilometrów. Dlaczego? Bo samochód ma 400 KM i potrafi zachęcić do zabawy i szybkiej jazdy.

Najważniejsze cecha to przyspieszenie, które wgniata w fotel, bo pełna moc jest dostępna już od zera. Sprint do setki to mniej niż 5 sekund, ale wrażenie przyspieszania jest naprawdę dużo większe niż autami spalinowymi (nawet z takimi samymi osiągami). Ja mówię, że to inne konie mechaniczne!

ev tour 1

Żeby nie było kolorowo samochód prowadzi się dobrze i jest przyklejony do drogi (masa zawieszona nisko), ale mam jedno ale… Masa auta sprawia, że ma się wrażenie lekkiego pływania, ale można to szybko opanować i dobrze wykorzystać. Samochód sprawnie przyspiesza i tak też hamuje, ale jednak waży około 2,2 tony, więc trzeba pamiętać o fizyce.

Druga rzecz, to wirtualny automat, który zastępuje kierowcę. Dodałbym do kierownicy manetki, by dać trochę frajdy jeszcze prowadzącemu.

ev tour 9

Co ciekawe, auto dzięki szybkiej ładowarce (pow. 100 kWh) można do pełna naładować w 50 minut.

EV Tour ciekawym przeżyciem

I wybaczcie, że nic nie mówię o wnętrzach i wyposażeniu, ale w EV Tour najważniejsza była jazda i przekonanie się, że elektryczne samochody nie są złe. Trzeba śmiało przyznać, że na co dzień mało kto bierze je faktycznie pod uwagę, ale trend się ten zmienia i właśnie takimi imprezami marki chcą przekonać do tego typu samochodów.

ev tour 10

Polska nie do końca jest jeszcze na to gotowa, ale optymistycznie trzeba patrzeć w przyszłość, a dużo przywilejów dla aut elektrycznych może pociągnąć ewentualnego klienta do kupna. Producent z Wielkiej Brytanii jest więc gotowy ze swoimi ekologicznymi samochodami, by spełnić te nadchodzące oczekiwania.

Konrad Stopa

ev tour 1
ev tour 2
ev tour 3
ev tour 4
ev tour 5
ev tour 6
ev tour 7
ev tour 8
ev tour 9
ev tour 10
ev tour 11
ev tour 12
ev tour 13
ev tour 14
ev tour 15
ev tour 16
ev tour 17
ev tour 19
ev tour 20
ev tour 21
ev tour 22
ev tour 23
ev tour 24
ev tour 25
ev tour 26 1

Tagi: elektrykev tourhybrydyjaguarJaguar I-paceLand Roverrange rover
Poprzedni post

Dublet Ferrari na inaugurację nowego sezonu

Następny post

Gry w wirtualnej rzeczywistości będą dostępne w Audi latem 2022 roku

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Alfa Romeo Tonale32

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Autor Paweł Oblizajek
31/03/2023
0

Tonale MHEV to kompaktowy SUV, który ma uzdrowić włoską markę. To model, na który czekała cała masa klientów. Czy na...

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

Następny post
VR Audi

Gry w wirtualnej rzeczywistości będą dostępne w Audi latem 2022 roku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET