• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Elektryczne wozidełka rozbite przez Euro NCAP

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/06/2014
w Newsy
1
Twizy 5

Twizy 5

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Euro NCAP poddało testom zderzeniowym cztery czterokołowce: Renault Twizy, Tazzari Zero, Ligier IXO JS Line i Club Car Villager. Werdykt? Nie chcielibyście mieć nimi wypadku.

Warto przeczytać

W oczekiwaniu na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans

GreenWay rozbuduje sieć ładowarek w Polsce

Dodge Hornet w nowym wydaniu

Współczesna motoryzacja próbuje przekonać kierowców, że jazda czymś przypominającym wózek na zakupy w supermarkecie może być tania, a taki pojazd bardzo poręczny. To prawda, małe, czterokołowe pojazdy elektryczne wjadą w każdą dziurę, a podłączone na noc do gniazdka nie wydrenują kieszeni kierowcy. Niestety, blachy nie da się niczym zastąpić, więc przetrwać w nich wypadek nie będzie niełatwo.

W testach zderzeniowych Euro NCAP najwyższą notę uzyskało Renault Twizy – 6 pkt. na 16 możliwych. Drugie miejsce zajął Tazzari Zero – 4 pkt. Ostatnie miejsca zajęły ex aequo Ligier IXO JS Line i Club Car Villager – po 2 pkt.

Czy ktoś jest zaskoczony tymi wynikami? Ja nie.

A tu macie dowód:

 

 

Adam Gieras

źródło: youtube, euro ncap

fot. Artur Ostaszewski 

Tagi: Club Car VillagerEuro NCAPLigier IXO JS LineRenault TwizyTazzari Zerotesty zderzeniowe
Poprzedni post

Landwind E32 – czterokrotnie tańsza kopia Evoque’a

Następny post

MiTo i Giulietta Quadrifoglio Verde po liftingu

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

wyscig le mans

W oczekiwaniu na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Autor Redakcja Motopodprad
18/08/2022
0

Le Mans, czyli niewątpliwie jeden z najstarszych i najbardziej wymagających wyścigów na naszej planecie w 2023 roku będzie obchodził swoje...

04 New 500

GreenWay rozbuduje sieć ładowarek w Polsce

Autor Paweł Oblizajek
18/08/2022
0

Nie da się ukryć, że sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce jest bardzo słabo rozwinięta. Samochodów elektrycznych przybywa szybciej...

Dodge Hornet 2

Dodge Hornet w nowym wydaniu

Autor Paweł Oblizajek
17/08/2022
0

Nowe wcielenie modelu już wkrótce trafi do salonów sprzedaży na rynku w Stanach Zjednoczonych. Nie trzeba być miłośnikiem motoryzacji, nie...

bolid w czechach

Wziął bolid na przejażdżkę po autostradzie

Autor Konrad Stopa
16/08/2022
0

Mówi się, że to na niemieckich autostradach najwięcej się dzieje, ale to właśnie w Czechach na tamtejsze drogi szybkiego ruchu...

Następny post
mito giulietta facelifting

MiTo i Giulietta Quadrifoglio Verde po liftingu

Komentarze 1

  1. Legendary Man says:
    8 lat ago

    No i niech ktoś mi powie, że bycie eko popłaca? do pierwszej stłuczki!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET