Dzięki rozszerzeniu programu NaszEauto więcej przedsiębiorców i instytucji może kupić lub wyleasingować elektryczne modele Toyoty z wysokim dofinansowaniem. Nawet do 70 tys. zł dotacji obejmuje teraz także auta użytkowe PROACE, PROACE CITY i PROACE MAX.
Program NaszEauto to rządowa inicjatywa wspierająca zakup i leasing pojazdów bezemisyjnych, realizowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Do niedawna korzystać mogli z niej głównie kierowcy indywidualni i mikroprzedsiębiorcy, ale październikowa nowelizacja znacząco poszerzyła grono beneficjentów i dostępnych modeli.
Więcej beneficjentów, wyższe kwoty
Od teraz o wsparcie mogą ubiegać się także organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego, placówki edukacyjne, medyczne i opiekuńcze, a nawet parki narodowe. Zwiększono również liczbę kategorii pojazdów objętych dopłatą oraz maksymalne kwoty dofinansowania – dla lekkich samochodów dostawczych N1 sięgają one 70 tys. zł.
To bardzo dobra wiadomość dla przedsiębiorców korzystających z samochodów dostawczych w codziennej pracy – np. kurierów, dostawców czy serwisantów. Toyota Professional oferuje kompletne wsparcie dla użytkowników aut elektrycznych: w zestawie otrzymują oni kable do ładowania z gniazdka 230V oraz Typ2 z pokrowcem, a także możliwość zakupu stacji Toyota HomeCharge i dostęp do Toyota Charging Network – jednej z największych sieci ładowarek w kraju.

PROACE CITY Electric – praktyczny i oszczędny
Podstawowy elektryczny van Toyoty kosztuje w wyprzedaży od 105 420 zł netto, ale z dotacją w programie NaszEauto kwota spada do 73 794 zł netto. Przy leasingu KINTO One rata zaczyna się od 1127 zł netto miesięcznie. Model napędza silnik o mocy 136 KM, a akumulator 50 kWh zapewnia do 330 km zasięgu (WLTP). W ofercie są wersje Standard i Long, a także praktyczna odmiana brygadowa z pięcioma miejscami i dużą przestrzenią ładunkową.
Podstawowa wersja Active oferuje m.in. klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, przesuwne drzwi boczne oraz składane lusterka. Idealny zestaw dla małej firmy.

PROACE Electric i PROACE MAX – większe możliwości
Średni van PROACE Electric kosztuje po uwzględnieniu dopłaty od 74 130 zł netto, a miesięczna rata leasingu wynosi 849 zł netto. Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia i dwóch długościach nadwozia – Medium i Long. Bateria o pojemności 50 lub 75 kWh zapewnia zasięg do 350 km, a przestrzeń ładunkowa sięga 6,6 m³, co pozwala zmieścić trzy europalety.
Dla firm o większych potrzebach powstał PROACE MAX Electric – potężny dostawczak z silnikiem 270 KM, baterią 110 kWh i zasięgiem do 424 km (WLTP). Z dotacją jego cena startuje od 119 630 zł netto, a wersje z rocznika 2025 kosztują od 132 989 zł netto. Auto wyposażono m.in. w kamerę cofania, inteligentny kluczyk, automatyczną klimatyzację, wirtualny kokpit i system multimedialny z ekranem 10″. Nowością jest pokładowa ładowarka 22 kW, która skraca czas ładowania w porównaniu z dotychczasową wersją 11 kW.

Wsparcie, które realnie działa
Rozszerzenie programu NaszEauto to realny impuls dla elektromobilności w Polsce. Dzięki wysokim dopłatom, szerokiemu gronu beneficjentów i atrakcyjnej ofercie Toyoty, przejście na napęd elektryczny staje się prostsze i bardziej opłacalne niż kiedykolwiek.
Źródło: Toyota







