Ekologiczny VW E-Golf tuż tuż

O kompaktowym elektryku Volkswagena mówiło się już sporo i to od dłuższego czasu. Nie sądziliśmy jednak, że te informacje zmienią się tak szybko w rzeczywistość.

Sam samochód będzie wyglądał bardzo podobnie do standardowej odmiany. Biały lakier oraz niebieskie wstawki to zmiany, które mają przypominać o wszędobylskim haśle ECO. Cechy wizualne to jednak nienajważniejszy element tego samochodu. Najbardziej liczy się jednostka napędowa.

A ta jest niezwykła. Dzięki aerodynamice i zaawansowanej technice auto zużywa tylko 12,27 kWH/100 km. Koszt takiej przejażdżki to tylko granice 7 złotych. Wydaje się to kompletną abstrakcją, aczkolwiek producent zapewnia, że nie.

Volkswagen e Golf 2015 1024x768 wallpaper 09 Ekologiczny VW E Golf tuż tużFot: Volkswagen

Silnik elektryczny będzie miał moc 115 KM i zaraz po uruchomieniu będzie gwarantował 270 NM maksymalnego momentu obrotowego. To przekłada się na sprint do 100 km/h w 10,4 sekundy (do 60 km/h – 4,2 s). Ze względów ekologicznych prędkość ograniczono do 140 km/h. Marnie to brzmi…

Drugą bolączką elektrycznych aut jest zasięg. E-Golf ma teoretycznie przejechać 190 km przy spokojniej jeździe. Minimalnie ma to być 130 kilometrów. Ładowanie baterii ze zwykłego gniazdka 230 V ma trwać aż 13 godzin. Opcjonalny zestaw ładowania od producenta skróci czas do 8 H.

Volkswagen e Golf 2015 1024x768 wallpaper 12 Ekologiczny VW E Golf tuż tużfot: Volkswagen

Najwcześniej E-Golf pojawi się w Europie wiosną 2014, a pod koniec tego roku w Azji i Ameryce Północnej. Producent nie podaje jeszcze konkretnych cen.

Konrad Stopa

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: