• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Dychawiczne Porsche Boxster i Cayman

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/09/2014
w Newsy
1
830

830

159
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W belgijskich salonach Porsche pojawiły się słabsze o 54 KM wersje Boxstera i Caymana. 

Warto przeczytać

Rosjanie wypuszczają elektryczną Ładę

Dźwięk wydechu BMW M3 Competition

Powstaną nowe punkty ładowania elektryków

265 KM krzesane z sześciocylindrowego boxera o pojemności 2,7-litra, to jak widać dla Belgów za dużo. Tamtejszy oddział firmy wprowadził bowiem równolegle do sprzedaży dwa modele Porsche z tym samym silnikiem, ale o mocy wynoszącej „zaledwie” 211 KM. Efekt tych zmian w Boxsterze, to 6,4 sekundy do „setki” i 245 km/h (6,3 s i 243 km/h ze skrzynią PDK). Natomiast Cayman, aby osiągnąć 100 km/h, potrzebuje 6,2 sekundy.

Co ciekawe, oba warianty mocy kosztują w Belgii  dokładnie tyle samo (Boxster 52 tys. euro). Nie wiadomo więc czy osłabienie 2,7-litrowego silnika wynika z wysokich mandatów nakładanych na kierowców za szybka jazdę czy może jeszcze wyższych opłat za obowiązkowe ubezpieczenie OC, które w Belgii liczy się nie tylko od pojemności, ale i od mocy. Ja stawiam na to drugie.

 

1159
1159
289
289
379
379
830
830
738
738
643
643
548
548
462
462

agier

fot. materiały producenta  

 

Tagi: aktualnościboxerboxterciekawostkiinformacje motoryzacyjneporscheporsche boxterzdjęcia
Poprzedni post

[Paryż 2014] Fiat 500 X – pierwsze zdjęcie

Następny post

Człowiek vs samochód ! 1:0

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Lada e Largus 2 3

Rosjanie wypuszczają elektryczną Ładę

Autor Konrad Stopa
09/08/2022
0

Łada e-Largus to pierwszy rosyjski samochód elektryczny, którym producenci się mocno chwalą. Szkoda tylko, że to 16-letnia konstrukcja Dacii Logan...

BMW M3 57

Dźwięk wydechu BMW M3 Competition

Autor Konrad Stopa
09/08/2022
0

Każde BMW M3 to podkreślenie sportowych emocji w formie szybkich sedanów. Mimo, że z każdą generacją auto jest szybsze, to...

AFP0331

Powstaną nowe punkty ładowania elektryków

Autor Paweł Oblizajek
08/08/2022
0

Dla użytkowników pojazdów elektrycznych jest to niewątpliwie dobra wiadomość. Dłuższe podróże nie będą już obarczone stresem i skrupulatnym planowaniem trasy....

buty do biegania mclarena 1024x576 1

McLaren stworzył buty do biegania

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Kolaboracje marek samochodowych i odzieżowych to żadna nowość, ale McLaren postanowił we współpracy z profesjonalną firmą obuwniczą stworzyć niezłe buty...

Następny post
2014 09 16 14 11 09 Strongman YouTube

Człowiek vs samochód ! 1:0

Komentarze 1

  1. Radecco says:
    8 lat ago

    wg mnie to pewnie kwestia ubezpieczenia. jak znam zycie to powyzej np 220 koni samochod ubezpiecza sie za dwa razy tyle. to chore ale takie sa przepisy w niektorych krajach

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.