Pamiętacie może informacje o wycofaniu się z rynku hiszpańskiej marki? Jak wiadomo był to tzw. fake news. Wyniki sprzedaży udowodniły zaś, że kondycja obu marek ma się bardzo dobrze.
W gruncie rzeczy oferta Seata i sportowej Cupry nie jest zbyt rozbudowana. W dalszym ciągu wygląda ona sporo gorzej niż bliźniaczych Skody czy Volkswagena. Nie wpływa to jednak negatywnie na wyniki sprzedaży. Seat i Cupra zamknęły 2023 rok z bardzo dobrym wynikiem.
Hiszpańskie marki osiągnęły w 2023 roku drugi najwyższy w historii wynik sprzedaży. Do klientów trafiło łącznie ponad 519 tysięcy samochodów. To z kolei przekuwa się na wzrost sprzedaży na poziomie 34,6% w porównaniu z 2022 rokiem. Największym zainteresowaniem wspomnianymi samochodami mogą pochwalić się Niemcy, gdzie dostarczono ponad 129 tysięcy aut, co oznacza wzrost o 22,6% w porównaniu do 2022 roku. Wpłynęło to też na rekordowy udział w rynku, który teraz wynosi 4,5%. Hiszpania utrzymała swoją pozycję jako drugi co do wielkości rynek dla firmy. Tutaj właśnie uzyskano wynik 79.200 sztuk sprzedanych samochodów, co z kolei mówi o wzrośnie sprzedaży o 26 punktów procentowych. Seat i Cupra wypracowały świetny wynik w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż wzrosła tu o 58,1% w porównaniu z 2022 rokiem i wyniosła niemal 58 tysięcy egzemplarzy.
W Polsce wyniki sprzedaży też napawają optymizmem. Wzrost zainteresowanie Seatem i Cuprą jest bardzo wyraźny. Wyniósł on zaskakujące 82% a sprzedaż osiągnęła pułap ponad 14 tysięcy sztuk.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Seat i Cupra