Chińskie marki coraz śmielej wchodzą na europejski rynek i zalewają go kolejnymi modelami. Wkrótce dołączy do nich również Deepal S07, który jest blisko spokrewniony z Mazdą. Zapłacimy za niego co najmniej 95.000 złotych.
Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy, że Mazda szykuje zupełnie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a o roboczej nazwie CX-6e. Jednak ze względu na brak dedykowanej platformy dla samochodów elektrycznych Japończycy muszą skorzystać z dorobku swojego chińskiego partnera. Stąd też nowy elektryk będzie bazował na modelu Deepal S07 i pojawi się na rynku do końca 2027 roku. Jednak Chińczycy mają własny plan na swój samochód i również zamierzają wjechać do Europy. Cóż… to może nie być najlepsza wiadomość dla Mazdy, która zapewne wyceni swój samochód znacznie drożej od Deepala, a jednocześnie wiele osób przypnie CX-6e łatkę chińskiego samochodu.
Sam Deepal S07 ma trafić na każdy znaczący rynek w Europie do 2028 roku, w tym trafi również do Polski. Jest on już dostępny w Chinach, stąd też możemy znaleźć kilka wskazówek odnośnie tego, co dokładnie szykuje dla nas marka z Państwa Środka. Klienci mogą go kupić zarówno w wersji czysto elektrycznej, jak również jako EREV, gdzie silnik spalinowy ładuje akumulator. Wersja spalinowa jest zdecydowanie przystępniejsza cenowo i po przeliczeniu możemy ją nabyć za 95.000 złotych.
Deepal S07 może przejechać do 1800 km
Korzysta ona z tzw. systemu „Deepal Super Range Extender 2.0 System”. Na jej pokład trafił silnik elektryczny o mocy 97 KM, który zapewnia życiodajny prąd dla akumulatora o pojemności 31,73 lub 39,05 kWh. Natomiast pierwsze skrzypce gra w nim silnik elektryczny o mocy 235 lub 255 KM w zależności od wybranego wariantu. Dzięki czemu zasięg elektryczny wynosi od 215 do 285 km, z kolei całkowity zasięg modelu na pełnym baku i akumulatorze wynosi od 1210 do 1800 km. Dodatkowo Chińczycy chwalą się, że ich samochód zużywa zaledwie 4,1 litra na setkę.
Z kolei pełnoprawnego elektryka możemy kupić z silnikiem o mocy 215 lub 255 KM. Oczywiście dostaliśmy tutaj zdecydowanie większy akumulator o pojemności 68,82 kWh. Trzeba przyznać, że jak na standardy europejskie jest to stosunkowo niewielka bateria. Z drugiej jednak strony Deepal S07 może na nim przejechać rzekomo do 520 km. Jeżeli nie jesteś w pełni przekonany, to możesz zdecydować się na większy akumulator o pojemności 79,97 kWh, dzięki któremu przejedziemy do 628 km.
Niezależnie od tego, na którą wersję się zdecydujemy otrzymamy kilka ciekawych nowinek technologicznych. Już w standardzie samochód oferuje m.in. zaawansowany system autonomicznej jazdy opracowany wspólnie z Huawei. Poza tym chiński SUV korzysta z aż 17 różnych radarów oraz pięciu kamer HD, aby doskonale reagować na wszelkie zagrożenia na drodze. Ile za niego zapłacimy? Teoretycznie po przeliczeniu jego chińskiej oferty na naszą walutę cennik modelu startowałby od kwoty około 95.000 złotych. Jednak z pewnością finalna cena będzie znacznie wyższa i mogłaby oscylować na poziomie około 150.000 złotych. Na ten moment jeszcze nie wiemy, kiedy trafi do Polski, jednak może to nastąpić jeszcze w tym roku.
Damian Kaletka
fot. Deepal