4 miesiące po pokazaniu wariantów z wtyczką Skoda zdradziła specyfikację spalinowych RS-ek. Do wyboru jest Octavia TSI oraz TDI.
Do tej pory znaliśmy nową Skodę Octavię RS jedynie w wariancie plug-in hybrid (Octavia iV). Zestaw napędowy tamtej wersji osiąga dokładnie 245 KM. Teraz do grona RS-ów dołączają dwa kolejne warianty bez elektrycznego wspomagacza. Pierwszym z nich jest dobrze znane 2.0 TSI EA888, w tym przypadku o mocy… 245 KM. Ktoś zdecydował, że hybryda nie może być gorsza niż benzyniak. Trochę to dziwi, bo zwykle w kolejnych generacjach swoich kompaktów VAG dorzucał z 5-10 koni więcej. Tutaj moc jest taka sama jak w poprzedniczce (nasz test TUTAJ). Tylko w benzynowym wariancie kierowca dostaje 'szperę’ na przedniej osi, co pomaga w jeździe sportowej.
Pod kątem osiągów to właśnie wersja 2.0 TSI będzie najlepsza. Octavia z takim motorem osiąga pierwsze 100 km/h w 6,7 s. To o 0,6 s szybciej niż w hybrydowym odpowiedniku. Jednak ja bym wybrał trzeci wariant – TDI. popularne 2.0 na olej napędowy ma w tym przypadku równe 200 KM. To wyraźnie więcej niż w poprzedniku (184 KM) oraz można mieć z nim napęd 4×4. O ile do 245-konnego TSI możesz zostawić skrzynię manualną, diesel występuje tylko z DSG. Brałbym właśnie diesla, bo miałbym wszystko – 6,8 s do 'setki’, oszczędność i napęd na wszystkie koła w jednym.
Bogate wyposażenie seryjne
Z wyglądu nie ma dużych zmian względem znanej wcześniej wersji iV. Zniknęły emblematy hybrydy jak i klapka kryjąca gniazdo ładowania – to oczywiste. Poza tym brak różnic, ale samochód na pewno nie wygląda źle. 19-calowe koła i czarne akcenty nadają mu fajny charakter. Na wyposażeniu dowolnego RS-a w standardzie są sportowe fotele, wirtualne zegary, duży infotainment i obniżone o 15 mm zawieszenie. Tak jak do tej pory RS-a można nabyć z nadwoziem kombi lub liftback.
Ceny Octavii RS w wariantach spalinowych poznamy za kilka tygodni, gdy pierwsze samochody pojawią się w sprzedaży. Ciekawi mnie ile trzeba będzie dopłacić do turbodiesla i napędu 4×4. To niewątpliwie będzie najdroższy wariant Octavii RS. Równocześnie debiutuje Octavia w wersji Scout, w której również wariant TDI o mocy 200 KM będzie dostępny.
Bartłomiej Puchała
fot. Skoda