• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Debiutuje Seat Leon IV, czyli ładniejszy brat Golfa

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
28/01/2020
w Newsy
0
all new seat leon teaser 2

all new seat leon teaser 2

321
SHARES
2.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dziś odbyła się oficjalna prezentacja nowego, kompaktowego Seata. Leon zyskał świeży wygląd i nikt nie odmówi mu hiszpańskiego temperamentu.

My w redakcji bardzo szanujemy Seata Leona, a już najbardziej tego z przydomkiem Cupra. Teraz Cupra jest już osobną marką i na następny hiszpański hothatch przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Dopiero co ujrzeliśmy jego bardziej cywilne wcielenie. Nowy Leon, bo o nim mowa, ma być największym krokiem naprzód w historii tego modelu. Odważne słowa, więc co dokładnie jest na rzeczy?

Warto przeczytać

Spadek sprzedaży aut w Europie

Ford Focus może zniknąć z rynku

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Przede wszystkim design. Nowy model naprawdę wygląda świeżo, ostro i sportowo – dokładnie tak jak chcielibyśmy. Z przodu nowym akcentem jest geometryczny grill znany już z SUVa Tarraco. Z tyłu wyróżniają się bardzo ładne lampy LED z paskiem świetlnym przez całą szerokość auta. Motyw ten znaliśmy już z innych aut grupy VAG. Moim zdaniem w Audi A7 bardziej on szpeci, ale do Leona pasuje. Mnie ujęło logo modelowe napisane finezyjną czcionką na tylnej klapie. Zaprezentowano od razu dwa nadwozia: hatchback i kombi (Sportstourer). Bagażnik hatchbacka mieści 380 l, tyle samo co w poprzedniku, podczas gdy kombi zyskało 30 l (617 l).

Leon dostanie więcej bajerów we wnętrzu

Każdy nowy model musi dostać update multimediów. To samo spotkało Leona, w którym będzie można zamówić system główny w kolejnej iteracji. Do tego po raz pierwszy w Leonie pojawią się oświetlenia ambientowe nadając odrobinę klimatu premium. Tak czy inaczej ciężko ukryć podobieństwo do niedawno pokazanego Golfa VIII. Tak samo tu wygląda np. wybierak DSG w formie małego przełącznika zamiast klasycznej dźwigni. Konsola środkowa jest pochylona w stronę kierowcy, co też jest sygnałem o pokrewieństwie obu modeli. Jeśli chodzi o wersje wyposażenia to będą cztery: Reference, Style, Xcellence lub FR.

Turbozabawa i hybrydyzacja

Wszystkie silniki zastosowane w nowym Leonie mają turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni i spełniają normę emisji spalin Euro 6d. Po stronie benzynowych motorów mamy 1.0, 1.5 i 2.0 TSI o mocach od 90 do 190 KM. Do tego w standardzie nowej konstrukcji skrzynia biegów manualna, w której szczególny nacisk położono na oszczędność. Jeśli ktoś chce być szczególnie oszczędny to musi sięgnąć po diesla. Do Leona trafią silniki o pojemności 2.0 TDI będące na ten moment jednymi z najczystszych diesli na świecie. Osiągnięto to dzięki zrewidowaniu systemu oczyszczania spalin SCR z czynnikiem AdBlue.

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu

Idąc z duchem czasu będą dostępne warianty mild hybrid (eTSI). Dodatkowy silnik elektryczny działa wspomagająco dla spalinowego, zastępuje rozrusznik i posiada małą baterię na instalację 48V. Kto woli hybrydę plug-in będzie mógł także znaleźć coś dla siebie. Do Leona trafi zestaw silnika 1.4 TSI z motorem elektrycznym o łącznej mocy 204 KM. Bateria o pojemności 13 kWh pozwoli przejechać na samym prądzie do 60 km.

Oczekujcie nowego Seata Leona w salonach w połowie tego roku. Czy nowy kompakt z Hiszpanii nawiąże do sukcesów poprzedników?

Bartłomiej Puchała
fot. Seat

Tagi: aktualnościhatchbackkompaktnewspremieraseatseat leon
Poprzedni post

10 pytań do… Typowy Mirek

Następny post

TEST: Renault Trafic Spaceclass – lifting wystarczy?

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

05 New 500

Spadek sprzedaży aut w Europie

Autor Paweł Oblizajek
25/06/2022
0

W Europie rynek motoryzacyjny w dalszym ciągu przeżywa kryzys. Samochody spalinowe odnotowały spory spadek sprzedaży. Elektryki zaś zaskakują coraz większą...

Ford Focus może zniknąć z rynku

Ford Focus może zniknąć z rynku

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Ford planuje prawdziwą rewolucję modelową. Nie tak dawno informowaliśmy o zakończeniu produkcji Mondeo, a teraz okazuje się, że do grona...

peugeot 408 2023 17

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Autor Konrad Stopa
24/06/2022
0

Zapowiedzieli niedawno nowy model i dotrzymali słowa. Peugeot 408 to najnowszy wyrób Francuzów. Będzie to kolejny SUV o dynamicznym nadwoziu,...

Mazda chce zadbać o środowisko

Mazda chce zadbać o środowisko

Autor Paweł Oblizajek
20/06/2022
0

Troska o środowisko oraz elektryfikacja pojazdów to tematy bardzo modne w ostatnim czasie. Chociaż o słuszności tego typu działań często...

Następny post
Renault Trafic Spaceclass 19 e1579181970814

TEST: Renault Trafic Spaceclass - lifting wystarczy?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.