Debiut Kubicy w FIA WRC!

Robert Kubica i Michele Ferrara zajęli siódme miejsce w kwalifikacjach do Rajdu Wielkiej Brytanii. Podczas wyczekiwanej przez kibiców pierwszej rundy FIA WRC, w której Robert Kubica jedzie topowym autem – Citroenem DS3 WRC, emocji na pewno nie zabraknie, a my znamy już czasy jutrzejszych startów!

Na próbnych przejazdach shakedownu było nieźle – kolejno siódmy i szósty czas. Trzeci przejazd rozpoczął prawdziwe ściganie, bo na podstawie czasów w nim uzyskanych, kierowcy mogli wybrać jutrzejszą kolejność startów. Już wiadomo, że Kubica zrobi to jako siódmy z kolei.

Wyniki odcinka kwalifikacyjnego:

  1. Ogier/Ingrassia (Polo WRC) 1.52,71
  2. Neuville/Gilsoul (Fiesta WRC) 1.52,78
  3. Nowikow/Minor (Fiesta WRC) 1.54.6
  4. Latvala/Anttila (Polo WRC) 1.54,8
  5. Ostberg/Andersson (Fiesta WRC) 1.55,4
  6. Hirvonen/Lehtinen (DS3 WRC) 1.55,6
  7. Kubica/Ferrara (DS3 WRC) 1.56,0
  8. Sordo/del Barrio (DS3 WRC) 1.56,1
  9. Mikkelsen/Markkula (Polo WRC) 1.56,4
  10. Prokop/Ernst (Fiesta WRC) 1.58,8

Nie zapominajmy o tym że Kubica zmienił pilota przed tym rajdem. Dotychczasowego Maćka Barana zastąpił Michele Ferrara. Robert w jednym z wywiadów stwierdził, że popsuło mu to rajd gdyż wszystko czego w tej kwestii nauczył się przez cały sezon musi uczyć się od nowa. Mimo że Kubica jest bez wątpienia świetnym kierowcą, to akurat w rajdach pilot odgrywa ważną rolę, a teraz zmieniło się wszystko.

Od drobnych szczegółów komunikacji, które wypracowuje sobie każda załoga po język dyktowania zakrętów – z polskiego na włoski. Robert jak zwykle podchodzi do wszystkiego na zimno i nie daje nam odczuć, że będzie się ścigał o najwyższe laury. Jednak my po Jego tegorocznych wyczynach po cichu liczymy na zajęcie miejsca lepszego niż piąte. To czyniłoby go pierwszym kierowcą na świecie, który wygrał wyścig Formuły 1 oraz zajął czwarte miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

W rajdzie Wielkiej Brytanii startuje jeszcze jeden polski kierowca, jadący również autem klasy WRC. Jest to Michał Sołowow w Fordzie Fiesta WRC.

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?