• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Poznajcie 900-konne De Tomaso P900

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
02/12/2022
w Newsy
0
De Tomaso P900

De Tomaso P900

233
SHARES
2.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Włoscy inżynierowie po raz kolejny pokazali, że potrafią tworzyć naprawdę potężne samochody. Nowy De Tomaso P900 został wyposażony w wolnossącą V12, która dostarcza aż 900 KM. Niestety pojazd jest przeznaczony wyłącznie do jazdy po torze i powstanie w nakładzie zaledwie 18 egzemplarzy.

W erze elektryfikacji i downsizingu jednostek napędowych opracowanie supersamochodu wyposażonego w potężną V12 stanowi dla nas miłą odmianę. Zwłaszcza, gdy mówimy o prawdziwej bestii przeznaczonej wyłącznie do jazdy na torze wyścigowym. Warto także dodać, że włoscy inżynierowie stanęli na wysokości zadanie i zastosowana jednostka napędowa nie tylko może być zasilana paliwami syntetycznymi, dzięki czemu samochód reklamowany jest jako neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Lecz również jest to najmniejszy i najlżejszy silnik V12, jaki kiedykolwiek powstał.

Warto przeczytać

Ford Ranger Raptor na poligonie

Czy to powrót Lancii?

Podsumowanie roku w Das WeltAuto

Ten ważący zaledwie 220 kg silnik spalinowy może rozkręcić się do 12 300 obr/min, czyli o 200 obr/min więcej niż w przypadku silnika V12 Cosworth montowanego w Gordon Murray T.50. Co więcej, wolnossący motor generuje aż 900 KM mocy w samochodzie, który waży zaledwie 900 kg, co daje nam wyśmienity stosunek mocy do masy na poziomie 1:1. Dodatkowo cała moc przekazywana jest wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów Xtrac.

De Tomaso P900
De Tomaso P900

Niestety osiągnięcie tak wysokich rezultatów wymaga czasu, stąd też De Tomaso P900 wyposażony w niesamowitą V12 nie powstanie przed końcem 2024 roku. Włoska marka zdaje sobie sprawę, że nie wszyscy będą chcieli czekać ponad dwa lata na swój samochód, stąd też przygotowała dla niecierpliwych klientów wariant wyposażony w mniej spektakularną V10.

Włoski supersamochód bazuje na swoim drogowym kuzynie De Tomaso P72, który zadebiutował w 2019 roku. Pojazd okazał się ogromnym sukcesem, stąd też firma z Modeny postanowiła wykorzystać jego popularność projektując P900. Nowy model w ogromnym stopniu wykorzystuje włókno węglowe, które pozwoliło znacząco zmniejszyć masę pojazdu. Włoscy inżynierowie dopracowali jego wygląd w tunelu aerodynamicznym wykorzystywanym przez bolidy F1, z którego hipersamochód zaczerpnął aktywne tylne skrzydło obsługujące system DRS.

De Tomaso P900
De Tomaso P900

Niestety De Tomaso nie zdradziło jakich osiągów możemy oczekiwać po P900. Włosi postanowili pobudzić naszą ciekawość twierdząc, że będzie tak samo szybki jak samochód wyścigowy LMP. Oznacza to, że może stanowić konkurencję dla Astona Martina Valkyrie AMR Pro, który potrzebuje zaledwie 2,5 sekundy aby rozpędzić się od zera do „setki”.

Subskrybuj nas na Youtube!

Nowe De Tomaso P900 nie będzie przeznaczony dla zwykłych śmiertelników i powstanie w nakładzie zaledwie 18 egzemplarzy. W parze z niewielkim nakładem podąża również absurdalna cena wynosząca 3 mln dolarów, co daje nam prawie 13,4 mln złotych. Włoska marka zamierza oficjalnie przedstawić swoją nową bestię wiosną 2023 roku.

Damian Kaletka
fot. De Tomaso

Source: De Tomaso
Via: Carscoops
Tagi: de tomasode tomaso p72De tomaso P900supersamochód
Poprzedni post

Nowy pomysł Citroëna

Następny post

Test: Toyota RAV4 Hybrid AWD – i tak, i nie

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

Ford Ranger Raptor 23 41

Ford Ranger Raptor na poligonie

Autor Konrad Stopa
08/02/2023
0

Nowa generacja Rangera obfituje na szczęście w sportową odmianę Raptor. Auto trafiło do Polski i mogliśmy sprawdzić je w testach....

showroomlancia4 63d789632a087 63e2540225425

Czy to powrót Lancii?

Autor Paweł Oblizajek
08/02/2023
0

Marki Lancia nie trzeba przedstawiać. Nieobecność marki na większości rynków europejskich kojarzona jest z powolnym zakończenie produkcji samochodów tej marki....

Skoda Fabia 2022 1280 01 e1627308273845

Podsumowanie roku w Das WeltAuto

Autor Paweł Oblizajek
07/02/2023
0

Das WeltAuto to dobrze znany program grupy Volkswagen, którego rolą jest odkup i sprzedaż samochodów przy punktach dealerskich niemieckiego koncernu....

Audi RS6 E-Tron

Audi RS6 E-Tron zostało przyłapane podczas zakamuflowanych testów

Autor Damian Kaletka
06/02/2023
0

Czy to aby na pewno wyczynowa A6?

Następny post
Toyota Rav 4 2022 39

Test: Toyota RAV4 Hybrid AWD - i tak, i nie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET