Das Auto: Golf VII FL

Grupa VAG po kolei pokazuje odświeżone wersje swoich kompaktów. Na deser zaproponowano Golfa.

 

Po Audi A3, Octavii i Leonie także kompaktowy Volkswagen przeszedł lifting i nie czekając na żadne wielkie targi wjechał na salony. Z zewnątrz auto można z łatwością pomylić z dotychczasowym modelem – zmiany są kosmetyczne. Zawitały nowe reflektory typu LED zamiast ksenonowych, przemodelowano zderzaki i tylne lampy. Do oferty wejdą także nowe wzory felg, dekorów wewnętrznych i nowe odcienie lakierów.

Volkswagen skupił się na poprawie elektroniki i poziomu bezpieczeństwa. Nic dziwnego, trzeba nadążać za konkurencją, lub nawet być o krok do przodu. W Golfie pojawił się znany z Audi wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów zwany w tym przypadku Active Info Display. Wszystkie wersje Golfa będą miały system Discover Pro z centralnym wyświetlaczem o przekątnej od 6,5 do 9,2 cala w zależności od wersji. Do tego udoskonaleni asystenci jazdy oraz usługa zwana Security & Service będąca pomocą dla kierowcy w trudnych sytuacjach drogowych lub przypomnieniem o ważnych terminach dotyczących eksploatacji samochodu.

 

2017 vw golf facelift Das Auto: Golf VII FL

 

Nowości nie zabraknie pod maską Golfa – nowa jednostka 1.5 TSI ma mieć 150 KM, 250 Nm i spalać średnio 4,9 l/100 km. Osiągnięto to m.in. dzięki systemowi dezaktywacji dwóch cylindrów. Nowością jest także 7-stopniowe DSG z funkcją żeglowania z wyłączonym silnikiem. Skrzynia ta będzie dostępna w superoszczędnym Golfie BlueMotion, którego spalanie ma wynosić 4,6 l/100 km.

Razem Golfem Hatchback 3d i 5d zaprezentowano także odmiany Variant, GTE i GTI. Ta ostatnia będzie mieć teraz 230 KM, co oznacza wzrost o 10 KM. Dla spragnionych mocy przewidziano opcję Performance z silnikiem o mocy 245 KM.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Volkswagen

 

2017 vw golf facelift 1 Das Auto: Golf VII FL

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.