Site icon Motopodprad.pl

Dacia zabiera się za Dakar

sandrider

sandrider

Kto by pomyślał, że rumuńska Dacia bierze mocno pod uwagę rajd Dakar. Ogłoszono dzisiaj, że są to plany wiarygodne, a czymś co ten rajd ma przejechać będzie pojazd Sandrider.

Dacia, dążąc do odkrywania nowych obszarów istotnych dla pojazdów, planuje wziąć udział w Rajdzie Dakar i innych rajdach terenowych, uznawanych za najbardziej wymagające poligony testowe na świecie. Dziś firma przedstawiła Sandridera, prototypowy model, który ma zadebiutować w 2025 roku w Rajdzie Dakar i Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).

Sandrider, oparty na koncepcyjnym modelu Manifesto z 2022 roku, to nowy pojazd zaprojektowany specjalnie do rajdów terenowych, korzystający z doświadczenia sportowego Grupy Renault i inżynierów z Prodrive, brytyjskiej firmy specjalizującej się w sportach motorowych. Zgodny z wartościami Dacii, Sandrider kładzie nacisk na kluczowe elementy w sporcie motorowym – wydajność, klucz do odnoszenia zwycięstw. Ten innowacyjny prototyp skupia się przede wszystkim na zwinności i lekkości, zgodnie z regulacjami kategorii Ultimate T1+. Kierowcy i piloci aktywnie uczestniczyli w procesie projektowania, dzieląc się swoim doświadczeniem.

sandrider wnętrze

Sandrider to unikalna Dacia, zachowująca prostotę i luz w designie. Zewnętrzny wygląd pojazdu, stworzony przez projektantów Dacii, jest minimalistyczny, eliminując zbędne dodatki i skupiając się na absolutnie niezbędnych elementach karoserii. Aerodynamika pojazdu została starannie dopracowana, a krótka, opadająca maska poprawia widoczność załogi.

Wnętrze Sandridera zostało starannie zaprojektowane, z modułową deską rozdzielczą, umożliwiającą dostosowanie jej do indywidualnych preferencji kierowcy i pilota. Solidna konstrukcja pojazdu jest dostosowana do ekstremalnych warunków rajdów terenowych, obejmując wzmocnione podwozie, karbonową karoserię i specjalne rozwiązania ułatwiające obsługę w trudnych warunkach.

Dacia Dakar

Dacia skupia się również na koncepcji Eco-Smart, zmniejszając masę pojazdu, aby obniżyć zużycie paliwa. Sandrider korzysta z syntetycznych paliw dostarczanych przez Aramco, co pozwala na redukcję negatywnego wpływu na środowisko. Paliwa te są produkowane z użyciem odnawialnego wodoru i wychwyconego CO₂.

Sandrider rozpocznie serię testów dostrojeniowych w różnych krajach, a jego pierwszym rajdem będzie Rajd Maroka 2024, jedna z rund Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych. Drużyna Dacia Sandriders, w składzie z Sébastienem Loebem, Cristiną Gutierrez Herrero i Nasserem Al-Attiyahem, weźmie udział w Rajdzie Dakar i wszystkich rundach Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych w 2025 roku.

Magdalena Krupska
Dacia

Exit mobile version