Rumuński elektryk nie oferował zbyt powalających osiągów, a wyprzedzanie nim można wpisać na listę sportów ekstremalnych. Jednak nadchodzą zmiany i Dacia Spring otrzyma mocniejsze silniki. Dzięki nim skończymy manewr wyprzedzania nim wyczerpie nam się akumulator.
Dacia Spring już od dobrych kilku lat jest już obecna na rynku. Od samego początku wiele osób wyśmiewało jej 45-konny układ napędowy, który zdecydowanie nie nadawał się do wyjechania poza miasto. Pomimo znaczącej modernizacji samochodu w 2024 roku producent nadal zachował wcześniejsze układy napędowe. Dopiero teraz Dacia uznała, że można by dać Springowi nieco więcej mocy i dorzucić kilka poprawek technicznych. Z pewnością klienci odczują znaczą różnicę.
Przede wszystkim układy napędowe. Obecnie Dacia Spring jest oferowana w wersji 45- i 65-konnej, które sprawiają, że nasz poziom frustracji wzrasta zdecydowanie szybciej od prędkości samochodu. Jednak nadchodzi poważna zmiana i od 2026 roku będzie dostępna z 70 i 100 KM mocy. Dzięki dodatkowemu zastrzykowi mocy przyśpieszenie z 80 do 120 km/h zajmie nam „zaledwie” 10,3 sekundy zamiast kolosalnych 26,2 sekundy. Jeśli zaś zdecydujemy się na mocniejszy wariant to czas ten skróci się z 14 do 6,9 sekundy.

Dacia Spring dostanie nowy akumulator
Poza tym dostaliśmy nowy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 24,3 kWh, zamiast wcześniejszych 26,8 kWh. Rzekomo pozwoli on nam przejechać do 225 km według norm WLTP. Równie ważna jest tutaj maksymalna moc ładowania prądem stałym, która wzrośnie z 30 do 40 kW. Pozwoli to nam naładować akumulator z 20 do 80 procent w zaledwie 29 minut. Co więcej, nowy akumulator nie znajduje się wyłącznie w tylnej części samochodu, lecz został równomiernie rozłożony po większej powierzchni podłogi.
Nie są to wszystkie modyfikacje, gdyż Dacia Spring otrzyma również stabilizator poprzeczny, który przełoży się na zapewnienie większej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Poza tym dostaniemy przestrojone amortyzatory i sprężyny zawieszenia oraz zmodernizowane hamulce. Całość dopełnia zestaw zmian aerodynamicznych wraz z nowym spojlerem. Pozwoliły one zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0,745 do 0,660 w samochodach wyposażonych w 14-calowe koła.
Damian Kaletka
fot. Dacia







