Znane z walorów praktycznych – bezpieczne i bezawaryjne, rodzinne auta, których głównym atutem zawsze była cena – powoli się zmieniają. Rumuńska marka inwestuje w wygodę, design i kilka serii wyposażenia w ramach jednego modelu. Okazuje się, że całkiem słusznie.
Początek roku to czas podsumowań, także w motoryzacji. Trzeba przyznać, że dla rumuńskiej marki był to bardzo korzystny okres. Rok 2016 zaczynała ze sporymi oczekiwaniami, bo w 2015 roku sprzedała 550 tys. samochodów, co stanowi wzrost o 8%. Sukcesowi sprzedaży towarzyszył ten medialny – przekroczenie 3 milionów fanów na Facebooku. Okazuje się jednak, że dobra passa nie opuszczała rumuńskiej marki także w 2016. W Polsce sukces był spektakularny – nastąpił wzrost sprzedaży o ponad 30%, co oznacza, że na polskich tablicach zarejestrowano ponad 16 tysięcy nowych Dacii. Tak drastyczny przyrost był zasługą innowacji wprowadzonych w sprawdzonych i lubianych modelach: http://www.dacia.pl/samochody-nowe/pelna-gama/ – obecnie odświeżonych wizerunkowo i lepiej wyposażonych.
Na targach motoryzacyjnych w Genewie Dacia zaprezentowała Dustera w nowej odsłonie – Essential, w Polsce znany jako SL Open. Metalizowany lakier, czarne relingi, dwukolorowe zderzaki i metalowe obręcze kół o nowym wzorze – w limitowanej odsłonie Duster prezentuje się modnie, a jego sylwetka zyskuje na lekkości. Zresztą nie tylko Duster, bo seria objęła także Sandero, Logan, Logan MCV, Dokker i Lodgy. Zmiany miały na celu też zwiększenie przyjemności z jazdy – auta są klimatyzowane, mają nowoczesne multimedia, a do tego pierwsza w historii marki zautomatyzowana 6-przełożeniowa skrzynia biegów Easy-R (towarzysząca dotychczas TCe90) pojawiła się wreszcie w zestawieniu z dieslem dCi90. Od razu widać, że Dacia wyczuwa, że nawet małe inwestycje w komfort i wizerunek po prostu się opłacają.
Dobrym krokiem w 2016 roku był także zaprezentowany na targach w Paryżu facelifting modeli Sandero i Logan, obejmujący głównie przednie pasy – przypominające teraz nieco Dustera. I bardzo dobrze – bestsellerowy efekt ulubionego SUV-a Polaków warto podtrzymywać. Przemiana modeli udała się zarówno w wersji MCV, jak i Stepway. LED-owe reflektory i zmieniony kształt zderzaka nadają autom nowoczesny charakter, a atrapa chłodnicy przywodzi na myśl SUV-y.
W 2017 roku Dacia zapowiada premierę Dustera II – który po siedmiu latach pozycji bestsellera ma prawo do zmiany wizerunku. Nowa generacja ma mieć większy bagażnik, ładnie zaprojektowane wnętrze i lepsze wyciszenie, a do tego wersję z dodatkowym, trzecim rządem siedzeń, dzięki czemu Duster staje się alternatywą dla minivana. Czy odniesie sukces? Jeśli Rumuni utrzymają korzystną cenę, nie rezygnując z jakości – ma spore szanse.
Źródło: Dacia – art. sponsorowany