• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Czy hybrydy plug-in mają sens? Według Skody nie bardzo

Wojciech Kaleta Autor Wojciech Kaleta
28/09/2021
w Newsy
0
Skoda Superb iV 2020 1600 03

Skoda Superb iV 2020 1600 03

209
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W założeniach hybrydy plug-in są naprawdę dobrze przemyślane. Na co dzień pozwalają dojeżdżać do pracy na prądzie, czyli ekologicznie i tanio. W trasach nie ogranicza ich zasięg i brak infrastruktury do ładowania. Teoretycznie łączą wszystkie zalety spalinówek i elektryków.

A w praktyce nie. I chyba właśnie do producentów samochodów zaczyna docierać, że to ślepa uliczka, a hybrydy ładowane z gniazdka nie spełniają swojego zadania. Dlaczego?

Warto przeczytać

Europa ze spadkiem sprzedaży aut

Ponowne otwarcie Muzeum Mazdy

Poznaliśmy Maserati Grecale na żywo

To akurat elektryk

Wszyscy je wykorzystują

Wszyscy, czyli producenci i klienci. Producenci po to, aby obniżyć średnią emisję w swojej gamie. Wiecie, ile według unijnych testów spala hybrydowa Panamera z V8 o mocy 680 koni i wadze ponad 2400 kilogramów? 2.9 litra benzyny na 100 kilometrów. Na tym samym dystansie emituje zaledwie 64 gramy CO2 – 30 poniżej limitu. Oczywiście te dane nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, ale też nikt tego od nich nie wymaga. Hybrydowa Panamera nie jest ekologiczna i każdy zdaje sobie z tego sprawę. Układ hybrydowy w takich autach to tylko szkodliwy społecznie i ekologicznie sposób na obejście przepisów – cóż, tak działa wolny rynek.

Świeże powietrze leci aż z czterech rur wydechowych

Klienci nie są lepsi

Bo kupują hybrydy plug-in nie po to, żeby było ekologicznie i ekonomicznie, a po to, żeby dostać rządowe dopłaty. Nie mam tu na myśli klientów polskich, bo u nas takich dopłat nie ma. Jednak w większości europejskich krajów posiadacze hybryd plug-in mają albo dopłaty, albo przywileje związane z posiadaniem ekologicznego samochodu – na przykład możliwość wjazdu do centrum miasta zamkniętego dla spalinówek.

Taki układ w praktyce powoduje, że wielu użytkowników hybryd plug-in… w ogóle ich nie ładuje. Po co, skoro to więcej zachodu, a wszystkie przywileje i rabat zostały już uzyskane? Kończy się na tym, że auta cięższe o akumulatory i drugi silnik jeżdżą i tak tylko na benzynie. Tym samym więcej palą i… emitują więcej CO2. Super, bardzo ekologicznie.

Podłączona do gniazdka hybryda to rzadki widok

O co chodzi ze Skodą?

Żeby zainspirować mnie do napisania tego tekstu, wystarczyło jedno zdanie prezesa czeskiej marki. Thomas Schäfer ogłosił, że Skoda nie zamierza rozwijać hybryd plug-in. Zamiast tego marka planuje konsekwentnie wprowadzać na rynek samochody elektryczne. Do 2030 roku mają zostać pokazane trzy nowe, mniejsze i tańsze modele w stu procentach napędzane prądem.

Ta deklaracja pokazuje, że hybrydy plug-in okazały się ślepą uliczką i rynek powoli zaczyna to weryfikować. Mnie osobiście takich aut szkoda – gdyby kupowali je świadomi użytkownicy, z dobrymi warunkami do ich wykorzystania to miałoby sens. Niestety, stało się inaczej i chyba lepiej będzie przestać się oszukiwać.

Tak może wyglądać jeden z trzech zapowiedzianych elektryków

A wy co myślicie? Hybrydy plug-in są ślepą uliczką, czy jednak mają sens?


Wojciech Kaleta
Zdjęcia: producenci aut

Tagi: ekoekologiaelektryczna skodaelektryczne autohybrydyskodaskoda ekoskoda hybryda
Poprzedni post

Ferrari ma kolor o nazwie Lady Gaga

Następny post

Test: Mazda MX-30 – ambitnie, ale czegoś brakuje

Wojciech Kaleta

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Na Instagramie prowadzi profil @furykalety, gdzie wrzuca zdjęcia ciekawych samochodów.

Podobne artykuły

Volvo będzie dostępne tylko online?

Europa ze spadkiem sprzedaży aut

Autor Paweł Oblizajek
13/05/2022
0

Nie licząc tych najdroższych, sportowych i luksusowych aut, sprzedaż samochodów w Europie nie wygląda najlepiej. Na kulejące wyniki wpływ ma...

Ponowne otwarcie Muzeum Mazdy

Ponowne otwarcie Muzeum Mazdy

Autor Paweł Oblizajek
13/05/2022
0

Muzeum prezentujące dorobek Mazda Motor Corporation znajduje się przy głównej siedzibie firmy w Hiroszimie. Od teraz będzie ono ponownie cieszyć...

001A3191

Poznaliśmy Maserati Grecale na żywo

Autor Redakcja Motopodprad
13/05/2022
0

Maserati Grecale to nowy zawodnik w bardzo ciasnej klasie średniej wielkości SUV-ów premium i ma dość sporo argumentów przemawiających za...

renault arkana hybrid 10 1

Post-pandemiczna rzeczywistość atakuje motoryzację

Autor Adam Gieras
13/05/2022
0

Tanio już było. W ciągu roku z ogłoszeń używanych aut zniknęło ponad 150 000 ofert. Nowych samochodów z kolei w...

Następny post
profilowe 1

Test: Mazda MX-30 - ambitnie, ale czegoś brakuje

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.