• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Czy doczekamy się nowej generacji hatcha od MINI?

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
02/02/2020
w Newsy
0
1

1

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Choć od Brexitu minęło zaledwie kilka dni, to już odbija się to echem na motoryzacji. Na początek oberwało się marce, która już od dawien dawna kojarzona jest z Wyspami Brytyjskimi.

Mowa tutaj o jednej z fabryk Mini, która mieści się w Oxfordzie. A konkretniej o 3-drzwiowym hatchbacku tej marki. Obecna wersja hatcha produkowana jest już od 2014 roku, a na przełomie lat 2022-2023 miała zostać zaprezentowana już 4 generacja tego małego autka. Niestety z powodu ostatnich poczynań Brytyjskiego rządu na nową generacje będziemy jeszcze musieli poczekać.

Warto przeczytać

Renault Grand Kangoo – wady i zalety

Jeep Compass w limitowanej wersji

Jameel Motors otwiera dom marki Geely w Polsce

Przedstawiciel Mini – Maximilian Schoeberl powiedział, że niestety z powodu kosztów i Brexitu w najbliższym czasie nie zobaczymy nowej płyty podłogowej, na której miałaby bazować nowa generacja. Spowodowane jest to faktem, gdyż większość wersji hatcha Mini, wraz z ta nowa elektryczną, są budowane w fabryce w Oxfordzie, a części są importowane z Unii Europejskiej.

A co za tym idzie w tym roku musi zostać podpisane nowe porozumienie. Co prawdopodobnie wiązać się będzie z podatkami i cłami na wszelkiego rodzaju części.

Jednak pozostała część gamy Mini produkowana jest w fabryce w Holandii. A szefowie BMW nie wykluczają przeniesienia całej produkcji poza granice Wielkiej Brytanii, jeśli nowa umowa nie będzie wystarczająco satysfakcjonująca.

Co nam do tej pory udało się ustalić nowe Mini ma być zdecydowanie mniejsze od swojego poprzednika i ostatecznie zmienić platformę z UKL1 na nową, której BMW jeszcze nam nie przedstawiło. Przypuszcza się, że może to być nowa architektura BMW FAAR lub całkowicie nowy pomysł powstający we współpracy z chińską firmą Great Wall.

Nowa platforma przyniesie ze sobą również ogromne koszty. Co nie idzie w parze z ostatnią polityką BMW mającą na celu obniżenie wydatków i przyniesienie większych oszczędności na rozwijanie technologii hybryd i elektryków.

W ostatnim czasie znacząco widać to po okrojonej możliwości wyboru pomiędzy wersjami silnikowymi oraz skrzyniami biegów, co znacząco obniża koszty produkcji w fabrykach.

Konrad Stopa

Tagi: 3-doorhatchhatchbackminimini hatch
Poprzedni post

Test: Ford Ranger Raptor – importowany z USA

Następny post

Test: Renault Captur 1.3 TCe – czy powtórzy sukces poprzednika?

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Renault Grand Kangoo - wady i zalety film

Renault Grand Kangoo – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
15/11/2025
0

A gdyby tak zamiast SUV-a kupić kombivana? McDonald's wprowadza ofertę z lat 2000, to my podobnie poczujmy się z samochodem....

Jeep M6trail 01

Jeep Compass w limitowanej wersji

Autor Paweł Oblizajek
14/11/2025
0

Trail Edition to specjalna wersja modelu Compass, która została ograniczona do 100 sztuk. Jeep Compass Trail Edition, który wyprodukowany zostanie...

geely jameel motors

Jameel Motors otwiera dom marki Geely w Polsce

Autor Bartłomiej Puchała
14/11/2025
0

Placówka Jameel Motors w podwarszawskim Raszynie to coś więcej niż salon - to nowa główna siedziba Geely w Polsce. W...

Dodge Durango

Czas na amerykański powiew świeżości. Dodge Durango doczeka się kolejnej generacji

Autor Damian Kaletka
13/11/2025
0

Po 20 latach staruszek pójdzie na motoryzacyjną emeryturę.

Następny post
Renault Captur Glowne

Test: Renault Captur 1.3 TCe - czy powtórzy sukces poprzednika?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.