Cupra to dla wielu osób tylko nazwa najmocniejszych wersji Seata. Od 2018 stanowi ona jednak osobną markę należącą do koncernu Volkswagena. Pierwszym oficjalnie zaprezentowanym modelem tej sportowej marki była Ateca. Po przeszło dwóch latach od debiutu i sprzedaży przeszło 10 tysięcy egzemplarzy w samym 2019 roku przyszedł czas na lifting. Jest to odpowiedź na coraz rosnące wymagania klientów.
Zmiany rozpoczęły się od wymiarów auta. Nowa wersja jest nie tylko dłuższa o 10 mm, ale również niższa o 2 mm.
Znacznie więcej zmieniło się pod względem wyglądu. Już sam pas przedni mówi nam, że mamy do czynienia z nową wersją. Jeszcze bardziej sportowy wygląd uzyskano dzięki zastosowaniu nowych reflektorów z technologią Full Led oraz kilku ciekawym wstawkom. Dyfuzor poniżej grilla oraz obudowa przednich świateł przeciwmgielnych zyskały aluminiowe wykończenie. W karoserie umiejętnie wkomponowano srebrne i miedziane elementy. Całości dopełniają dynamiczne kierunkowskazy.
Nowa Cupra Ateca daje możliwość dosyć szerokiej personalizacji. Przyszły nabywca może wybierać spośród 6 rodzajów 19-calowych felg ze stopów lekkich oraz spośród 6 kolorów karoserii. Dla wymagających przygotowane są również akcesoryjne sportowe zaciski hamulcowe Brembo z miedzianymi akcentami oraz układ wydechowy sygnowany przez firmę Akrapovič.
Pod maską nowej wersji Cupra Ateca pracuje silnik o pojemności 2 litrów i mocy 300 KM. Sprzężony został z automatyczną 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Pozwala to na rozpędzenia auto do prędkości maksymalnej wynoszącej niemal 250 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,9 s.
Cupra Ateca po liftingu ma trafić do salonów sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Cupra