Corvette Z06 – premiera 13.01

Znamy już dokładną charakterystykę najnowszej Vette Z06. Auto zadebiutuje w poniedziałek, 13 stycznia na targach NAIAS 2014 w Detroit!

Chevrolet Corvette Z06 to konstrukcja oparta na najnowszej generacji C7/Stingray (MPP, 16.12.2013), którą nieco nieco usprawniono i – co najważniejsze – odpowiednio wzmocniono. Według niepotwierdzonych jeszcze informacji, Z06 ma dysponować mocą 629 KM i 800 Nm, którą produkować będzie 7,0-litrowy agregat V8 (Stingray dysponuje mocą 455 KM z silnika o pojemności 6,2-litra).  Na potwierdzenie tych informacji przyjdzie nam poczekać do jutra.

corvette z06 2 Corvette Z06   premiera 13.01

Jednak już dziś wiadomo, że produkcja kolejnej generacji Z06 może być zagrożona. Tadge Jeuchter, główny inżynier projektu Corvette, powiedział, że jeśli sprzedaż nowej Z06 nie będzie satysfakcjonująca, następcy tego modelu nie będzie. Trudno jednak podchodzić do tej informacji z wielką powagą. Coś mi się wydaje, że to kolejny chwyt marketingowy, który ma zachęcić klientów do jak najszybszego wejścia w stan posiadania jeżdżącej legendy. Stingrey rozchodzi się jak świeże bułeczki i po raz pierwszy ma szansę zawojować Europę. Ten sukces ma też szansę powtórzyć  Z06. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Adam Gieras

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...