• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Corvette Stingray powalczy o podium

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/12/2013
w Fascynacje
0
chevrolet corvette stingray 021

chevrolet corvette stingray 021

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kolejne generacje Chevroleta Corvetty zachwycały dźwiękiem rasowych silników i przystępną ceną. Mimo to nigdzie, poza rodzimym rynkiem, ten samochód nie odniósł sukcesu. Teraz, za sprawą Corvette Stingray może się to w końcu zmienić!


W sierpniu 2013 roku do sprzedaży trafiła najnowsza odsłona legendy amerykańskich szos. Od niedawna, auto sprzedawane jest także w Europie. Już w momencie debiutu, liczba chętnych przekroczyła możliwości produkcyjne zakładu Bowling Green w Kentucky. Aktualnie, aby stać się właścicielem nowej Vette, trzeba ustawić się w 6-miesięcznej kolejce.

Warto przeczytać

10 pytań do… Carsplashart

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Tak duże zainteresowanie nowym modelem tłumaczy całkowicie nowa technologia. Tylne zawieszenie to co prawda nadal przedpotopowa konstrukcja, oparta na resorach piórowych. Zmieniono jednak bardzo wiele. 7. Generację wyróżnia lżejsza, aluminiowa rama, nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych, całkowicie odmienione wnętrze – zarówno projekt, jak i plastiki są na najwyższym poziomie, wreszcie wygląd zewnętrzny – drapieżny, nowoczesny, z dużym grillem i tylnymi zespolonymi lampami (nowość w Corvette).

Ortodoksyjnym fanom niekoniecznie spodoba się wizerunek Stingraya, ale o to chyba chodziło Chevroletowi, żeby owłosionych panów w przyciasnych spodniach i białych skarpetkach zastąpili gentlemani, w dobrze skrojonych garniturach.

2015-chevy-corvette-z06-

Pod maską nowego Chevroleta Corvette Stingray bulgocze 6.2 litrowy motor V8 o mocy 455 KM i 624 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W standardzie klient otrzymuje manualną, siedmiostopniową skrzynię biegów, choć na rynek amerykański przewidziano też przestarzałą, mocno obniżającą osiągi auta, 6-biegową skrzynię automatyczną. Corvette z manualem pierwszą setkę osiąga w mniej niż 4 sekundy i rozpędza się do 310 km/h.

Silnik wyposażony jest dodatkowo w system Active Fuel Management, który pozwala mocno zaoszczędzić na paliwie, jeżeli nie chcemy ciągle korzystać z pełnych możliwości auta. W trybie Eco AFM wyłącza połowę mocy, dzięki czemu średnie spalanie może wynieść tylko 9,4 litra – to tyle, ile w przeciętnie jeżdżącym współczesnym minivanie. Opcjonalnie można zamówić też system Magnetic Ride Control III – stosowany także przez Ferrari – który odpowiada za utwardzenie zawieszenia i poprawę jakości prowadzenia. Podobno działa o 40 proc. szybciej, niż poprzednia wersja tego urządzenia i zdecydowanie lepiej reaguje na każde dodanie gazu.

corvette-z06-01

Amerykański producent bardzo atrakcyjnie wycenił 7. generację kultowej Corvette. W USA jej cena zaczyna się od 51 995 dolarów. U naszych zachodnich sąsiadów trzeba za nią zapłacić 69 900 euro. Wersja europejska standardowo wyposażona jest w – wymagający w USA dopłaty przeszło 5000 dolarów – pakiet Z51, który zawiera elektroniczną szperę, pakiet aerodynamiczny, większe tarcze hamulcowe oraz felgi, usportowione zawieszenie (z możliwością zmiany ustawienia), układ kierowniczy, a także sportowy układ wydechowy.
Nieco ponad 300 tys zł to chyba niezła okazja. Za te pieniądze mało który samochód wyzwoli w kierowcy tyle adrenaliny!

 Adam Gieras

Tagi: 2014Adam Gierasaktualnościcar of the yearchevroletCorvettenewsstingray
Poprzedni post

Test: Volvo V60 D5 AWD

Następny post

Bmw M4 i M3 zaprezentowane

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Carsplashart 10

10 pytań do… Carsplashart

Autor Konrad Stopa
07/02/2023
0

Fani plakatów motoryzacyjnych znają go na pewne. Carsplashart tworzy w czasie rzeczywistym niesamowite dzieła, które nic tylko licytować i wieszać...

Anna Nazarowicz 2

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Autor Konrad Stopa
02/02/2023
0

Kobiety w motoryzacji obecne są od zawsze! Nie tylko w sportach motorowych, ale także i w naszym blogowo-dziennikarskim światku. Czas...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
2015 BMW M3

Bmw M4 i M3 zaprezentowane

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET