• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Corvette Stingray powalczy o podium

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/12/2013
w Fascynacje
1
chevrolet corvette stingray 021

chevrolet corvette stingray 021

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kolejne generacje Chevroleta Corvetty zachwycały dźwiękiem rasowych silników i przystępną ceną. Mimo to nigdzie, poza rodzimym rynkiem, ten samochód nie odniósł sukcesu. Teraz, za sprawą Corvette Stingray może się to w końcu zmienić!


W sierpniu 2013 roku do sprzedaży trafiła najnowsza odsłona legendy amerykańskich szos. Od niedawna, auto sprzedawane jest także w Europie. Już w momencie debiutu, liczba chętnych przekroczyła możliwości produkcyjne zakładu Bowling Green w Kentucky. Aktualnie, aby stać się właścicielem nowej Vette, trzeba ustawić się w 6-miesięcznej kolejce.

Warto przeczytać

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Tak duże zainteresowanie nowym modelem tłumaczy całkowicie nowa technologia. Tylne zawieszenie to co prawda nadal przedpotopowa konstrukcja, oparta na resorach piórowych. Zmieniono jednak bardzo wiele. 7. Generację wyróżnia lżejsza, aluminiowa rama, nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych, całkowicie odmienione wnętrze – zarówno projekt, jak i plastiki są na najwyższym poziomie, wreszcie wygląd zewnętrzny – drapieżny, nowoczesny, z dużym grillem i tylnymi zespolonymi lampami (nowość w Corvette).

Ortodoksyjnym fanom niekoniecznie spodoba się wizerunek Stingraya, ale o to chyba chodziło Chevroletowi, żeby owłosionych panów w przyciasnych spodniach i białych skarpetkach zastąpili gentlemani, w dobrze skrojonych garniturach.

2015-chevy-corvette-z06-

Pod maską nowego Chevroleta Corvette Stingray bulgocze 6.2 litrowy motor V8 o mocy 455 KM i 624 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W standardzie klient otrzymuje manualną, siedmiostopniową skrzynię biegów, choć na rynek amerykański przewidziano też przestarzałą, mocno obniżającą osiągi auta, 6-biegową skrzynię automatyczną. Corvette z manualem pierwszą setkę osiąga w mniej niż 4 sekundy i rozpędza się do 310 km/h.

Silnik wyposażony jest dodatkowo w system Active Fuel Management, który pozwala mocno zaoszczędzić na paliwie, jeżeli nie chcemy ciągle korzystać z pełnych możliwości auta. W trybie Eco AFM wyłącza połowę mocy, dzięki czemu średnie spalanie może wynieść tylko 9,4 litra – to tyle, ile w przeciętnie jeżdżącym współczesnym minivanie. Opcjonalnie można zamówić też system Magnetic Ride Control III – stosowany także przez Ferrari – który odpowiada za utwardzenie zawieszenia i poprawę jakości prowadzenia. Podobno działa o 40 proc. szybciej, niż poprzednia wersja tego urządzenia i zdecydowanie lepiej reaguje na każde dodanie gazu.

corvette-z06-01

Amerykański producent bardzo atrakcyjnie wycenił 7. generację kultowej Corvette. W USA jej cena zaczyna się od 51 995 dolarów. U naszych zachodnich sąsiadów trzeba za nią zapłacić 69 900 euro. Wersja europejska standardowo wyposażona jest w – wymagający w USA dopłaty przeszło 5000 dolarów – pakiet Z51, który zawiera elektroniczną szperę, pakiet aerodynamiczny, większe tarcze hamulcowe oraz felgi, usportowione zawieszenie (z możliwością zmiany ustawienia), układ kierowniczy, a także sportowy układ wydechowy.
Nieco ponad 300 tys zł to chyba niezła okazja. Za te pieniądze mało który samochód wyzwoli w kierowcy tyle adrenaliny!

 Adam Gieras

Tagi: 2014Adam Gierasaktualnościcar of the yearchevroletCorvettenewsstingray
Poprzedni post

Test: Volvo V60 D5 AWD

Następny post

Bmw M4 i M3 zaprezentowane

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

lexus tenis

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Autor Konrad Stopa
11/07/2025
0

W dniach kiedy Iga Świątek święci tryumfy na kortach londyńskiego Wimbledonu znalazłem ciekawego newsa. Otóż dwójka tenisistów zagrała partyjkę stojąc...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

explorer vs id.4

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Autor Paweł Kaczor
03/07/2025
0

Ford i Volkswagen. Odwieczni rywale. Focus od zawsze podgryzał Golfa, a Mondeo starało się jak mogło zdenerwować Passata. Czasy się...

2025 Film F1 plakat

Recenzja filmu F1

Autor Paweł Oblizajek
30/06/2025
0

Będąc mniejszym lub większym miłośnikiem motoryzacji różnej maści warto czasem wybrać się do kina. Chociaż filmów stricte motoryzacyjnych jest mało,...

Następny post
2015 BMW M3

Bmw M4 i M3 zaprezentowane

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.