Corvette C7 na niemieckie autobahny

Porsche 911, Mercedes CLS, Audi R8, Lamborghini Aventador – to już było. Czy flota niemieckiej policji autostradowej zostanie wzbogacona o 466-konną Vette? 

Policjanci autostradowi w Niemczech nie mają powodów do nudy, to prawda. Mimo to jazda za kierownicą legendy amerykańskich szos na pewno dodałaby ich pracy jeszcze więcej emocji. Na potrzeby niemieckiej policji Vette została odpowiednio podkręcona; oklejono ją specjalną folią, na felgi naciągnięto opony 285/30 R19 z przodu i 345/25 R20 z tyłu, a o niezbędne oświetlenie zadbała firma Hella.

Pod maską, co nie dziwi, żadnych zmian jednak nie wprowadzono. 6.2-litrowe V8 generuje 466 KM i 630 Nm, co przy masie własnej równej 1539 kg pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi równe 290 km/h.

Na koniec muszę Was jednak trochę rozczarować – Vette nie trafi w ręce policjantów, którzy patrolują niemieckie autostrady. Jej sesja zdjęciowa to tylko część akcji “Tune it! Safe!”, która przypomina o konieczności bezpiecznego tuningu. Biorąc pod uwagę stronę, w którą ze swoimi projektami idą niektórzy tunerzy – ma to sens. Pytanie tylko czy ktoś posłucha?

 

2254

 

agier

fot. Tune it! Safe!

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI DSG z 2020, Audi A3 1.8T 183 KM 315 Nm (chip) + LPG z 2002, a od niedawna spełnienie marzeń Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM) z 1991 oraz zupełnie przypadkowy zakup Citroen Xantia 1.6 88 KM z 1997 roku, na którego nie mam jeszcze pomysłu.